[XOne] Dead Island: Riptide

Discussie in 'Games' gestart door Excess-Denied, 6 jun 2012.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.195
    Leuk Bevonden:
    4.744
    Waarom ook infinite vergelijken met deze game? Liever Just Cause ofzo! Infinite is ook geen BS game, maar moet je zien als een lekkere sfeervolle shooter. Met dit soort titels wil ik het liefst gelijke vergelijkingen en niet je random FPS. Infinite is dat helaas wel, vandaar de vergelijking met Just Cause t.o.v. Riptide.
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Die vergelijk ik omdat BI nogal wat low res textures en flat objects bevatte en dat is geen open world game. DIR is dat wel en doet dat beter. Geeft voor mij alleen maar aan hoe belachelijk slechts sommige grafische dingen in BI zijn ...
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Just Cause 2 is dan ook weer het andere uiterste, die map is zo gigantisch groot daar past heel Riptide en zn voorganger wel 10 keer in :+

    De beste vergelijking is volgens mij gewoon met Dead Island. Die hebben we allemaal gespeeld , dus is er zichtbare verbetering t.o.v zn voorganger?
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    DI en DIR zien er vergelijkbaar uit. Ik vind het best mooi / sfeervol voor een dergelijke game. Trekt me ieg geval wel echt het wereldje in ...
     
  5. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.966
    Leuk Bevonden:
    3.313
    [yt]AToOVAEmpKE[/yt]

    Makers van Dead Island nieuwe game
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ja, al gezien. Meer iets voor het nieuwtjes topic. Lijkt em wel een leuke game te worden ...
     
  7. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.966
    Leuk Bevonden:
    3.313
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Did I make you cry ? :confused:
     
  9. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Het hoort toch ook gewoon in het nieuwtjes topic? Het heeft niets met Riptide te maken (op de makers na..)
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.195
    Leuk Bevonden:
    4.744
    Ach, als die jongen het even hier plaatst, who cares? ;)
     
  11. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Back to riptide. Zit op 75%, chapter 10 van 13 en heb me geen seconde verveeld. Sommige momenten zijn echt hairy, scairy, heftig en bruut :) De melee combat en het wapens vinden en aanpassen, al is het maar om het effect te proberen, blijft bruut. De drie (grote) maps zijn leuk en afwisselend genoeg.

    Heb deze keer, itt deel 1, ook veel explosives gebruikt en dat is heerlijk satisfying :) Well oppassen, want de blast radius is groot en heb mezelf dan ook meerdere malen opgeblazen ;)

    Ook erg gaaf is het als je overwelmd wordt door zombies en je als een razende in het rond gaat slaan tot je stamina op is. Dan wordt je al hijgend en puffend en kreunend in elkaar gemept, zonder genade. Auch!
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.195
    Leuk Bevonden:
    4.744
    Ik moet dan ook echt al die troep bewaren die ik vind, want kennelijk kun je er wel vette upgrades of wapens mee maken. :eek:

    Ik verkoop die shit altijd, zeker als ik niet weet wat ik met die blueprints moet. :+
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik denk dat ik wel 60 blueprints heb gevonden. Niet normaal veel. Maar ik verken dan ook elk hoekje :)

    Game uitgespeeld. End game is ietwat lang gerekt en een beetje cheap. Vond de main mission prima passen binnen het verhaal (wat zich uitstrekt over deel 1 en 2).

    Had zelfs maar 2 collectibles gemist, van de 61. Die ik miste had ik zo gevonden, dus dat was wel nice. Ook level 70 aangetikt (toen ik op 80% zat), en wel helemaal legit (er zijn nl ook al exploits voor).

    Al met al een lekkere game, krijgt van mij een 8, nee 8,5! :b:

    Kan de game de bazar weer op :)
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.195
    Leuk Bevonden:
    4.744
    Thanx voor je commentaar van de afgelopen dagen. Dit was wel de definitieve doorslag! :thumbs:
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ben eigenlijk ook maar weinig bugs tegen gekomen. En helemaal geen quest of gamebreaking bugs ... De klachten dat het meer een expansion zou zijn vind ik onterecht. Het is groter en beter dan dan deel 1 en niet zo ruw aan de randjes meer. Anders zou elke cOd ook een expansion zijn ...
     
  16. Mouse

    Mouse a.k.a Moeswa

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik speel deze op de PC ......... ding draait super op mijn Laptop ..... Ik heb deel 1 van de week dan eindelijk uitgespeeld .... nadat ik het meer dan 1 jaar had laten liggen vanwege Skyrim die ook weer ligt vanwege etc...

    Riptide is op sommige punten echt wel moeilijk .... ik probeer wel in elk hoekje te kijken en ik moet zeggen lukt aardig.

    Later op de dag even door !
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Je moet goed blijven uitkijken idd, je bent zo dood. En bepaalde punten komen er echt veel zombies. Irritant zijn de spots waar continue een stuk of 3 infected spawnen die als een gek op je af komen lopen. En bepaalde bosses die super snel zijn en dan in een kleine ruimte is ook stressen :)

    EDIT:

    @Leis: Je inbox zit vol. Kan niet replyen!!
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2013
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.195
    Leuk Bevonden:
    4.744
    Gisteren even het begin gespeeld, totdat je controle krijgt over je char. Heb mijn Purna van level 36 geimporteerd.

    Krijg ik nog de kans om die skillpoints te herindelen? Nu staat alles precies zoals met DI 1. :mad: Meende dat dit kon namelijk, of misschien later in de game?

    Btw: Grafisch zie ik iig op die boot een heleboel verbeteringen in kleine details. :eek:_O_
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Nee, je skillpoints zijn vast. Maar helemaal niet erg, als je levelt naar level 70 dan kun je bijna alle skillpunten nemen. In deel 1 had het meeste in combat, dan in fury (class skill Sam B) en bijna niks in survival. Mijn chatracter was 39 bij de import en ik heb ruim voor het einde de 70 aangetikt. Wel door echt alles te doen, onderzoeken en elke zombie te killen (niet langs rennen dus).

    Tip voor de mini bosses (thugs, screamers, etc). Zorg dat je een wapen hebt dat ze kan electrificeren of in vlam zetten. Als dat is gebeurt kun je ze ongestraft meppen zonder dat ze wat terug doen (totdat vuur / electriciteit uit is)

    Met de setup uit deel 1 kun je de game in principe al goed spelen, de extra punten ga je spenderen in extras. Tip. Stop zo snel mogelijk 3 punten in lockpick skill. Je komt veel locked chests tegen en die bevatten vaak het beste spul!

    Ik heb mijn special skill (fury) eigenlijk nooit gebruikt, meppen met de wapens is veel leuker dan ragen met mijn vuisten.

    @Leis: Je inbox zit vol. Kan niet replyen!!
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.195
    Leuk Bevonden:
    4.744
    Bedankt voor de lockpick tip. Ik zal dat direct doen. :thumbs:
     

Deel Deze Pagina