1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Deathrow concept-art contest

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door alexbox, 25 okt 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Photoshop is een middel om een tekening te maken, dus je moet al kunnen tekenen, tekenen met photoshop vind ik nog veel moeilijker dan gewoon met penselen of potloden......

    Photoshop maakt tekenen niet makkelijker maar vaak wel sneller, omdat aanpassingen makkelijker gemaakt kunnen worden....

    Een tekenbord is gewoon een aanwijs apparaat, het grote voordeel is dat het werkt alsof je een pen in je hand hebt, daardoor heb je een veel betere controlle.... wat ook een groot voordeel is, is dat de meeste tablets druk gevoelig zijn. als je een lijn tekend en harder of zachter drukt, krijg je een dikke of een dunne lijn...

    Wat boeid het nou of hij photoshop heeft gekocht.... Hij werkt voor een IT bedrijf die ook dingen doet met internetdesign.... Hij zou vast wel een versie van het bedrijf ingebruik hebben....
     
  2. Cyrillus

    Cyrillus Smoezta Anaznuzta

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar hij zei dat hij niks geleerd had van die opleiding hoe heeft hij wel dan zo met potlood en photshop kunnen tekenen?
    Das een vraag aan jou alexbox.... Want met een paaar keer oefenen kom je er niet.
    En als je een Graphire A6 koopt dan kan je toch maar hele kleine plaatjes bewerken?
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2002
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Je moet natuurlijk wle het talent hebben, ik heb nog zoveel ge-oefend, maar ik kan het nog steeds niet.
     
  4. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    tuurlijk niet....
    Als jij met je muis aan de rand van 't muismat komt is dat toch ook niet het einde van je scherm!
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    En toch waren die tekeningen die jij had gemaakt in dat kladblokje al heel wat indrukwekkender dan ik ooit uit een potlood zal krijgen :)
     
  6. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    wHOA

    welkes bedoel jhe!??

    ja ik bedoel ik word nooit meer beter dan ik nu kan zeg maar
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik kan me zo'n gezicht van een vrouw herrineren, dacht ik. Vond ik er allemaal wel netjes uitzien en voor mij is een tekening al gauw mooi :D
     
  8. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    damn alexbox jij kan echt goed tekenen....8)

    welke richting deed je precies bij het GLU(Grafisch Lyceum Utrecht), ik(16) zit zelf op GLR(Grafisch Lyceum Rotterdam) ??? :confused:

    ik denk dat ik ook maar zo'n tablet ga kopen.
    Wat is handiger? een grote of een kleine?:{

    Ik ben zelf nu bezig met schetsen van een ventje, ik heb nog geen naam, maar het zal waarschijnlijk een soort van futuritische cowboy worden (het gezicht is alleen erg lastig, altijd lastig geloof ik). misschien ga ik ook nog een soort van arena op de achtergrond doen. Als ik de tijd heb.... :eek:

    gaan jullie (admins) ook nog "alle" ingezonden plaatjes op de site zetten?:confused: :)
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2002
  9. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik kan nu niet alle plaatjes online zetten, helaas zijn er ook veel niet echt de moeite op het moment. :9

    Ik ga wel de developers van deathrow zelf de prijswinnaars laten uitzoeken!!

    :)
     
  10. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    oooh echt? lol :p

    wordt er ook nog aan de originaliteit ged8?
     
  11. Nurt Cobain

    Nurt Cobain the real RocknRolla

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    DUDE!!!!!!!!!!!!! I'm not worthy 8)
    WTF! Pas na een tijdje kijken zaggik dattut ingekleurd was....alleen eigenlijk aan het haar....dit is echt extreem vet!
     
  12. Kami

    Kami JSRF addict

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    ololo nee joh! , mn wacom staat altijd voor mn monitor..das de hoofdreden dat ik dat computerbureau heb gekocht..voorheen moest ik hem altijd d'r bij pakken..en ik was bang dat dat mn bekabeling zou kosten op den duur...vandaar een nieuw bureau :D

    HOLY SHIT!! die is echt VET!! das gewoon net een foto!

    Ik heb zelf ook wel wat spullen online staan..maar net als jou..maak ik ook bijna niks af, alleen als ik wat voor m'n vriendin maak (waarvan ik niks meer heb, ik vind het altijd leuk om haar het origineel te geven)
    Ik zal ff kijken wat er staat..ik heb zelf meer een cartoony stijl waar ik eerlijk gezegd niet vanaf kan komen, ik kan voor geen meter realistisch tekenen, en met details heb ik ook heel veel moeite.
    Wel ben ik heel erg gefascineerd door details, zoals de bontkraag in jouw Deathrow tekening!! daar kan ik gewoon uren naar kijken!! supervet! :D
    M'n broer is bij mij in de familie het teken(en schilder en boetseer en knutsel en ..fokking hel alle andere shit) wonder..
    M'n opa was restaurateur van oude meesterwerken en mn vader ook (door zn vader) mn vader is er van door gedraaid en weigert nu ook maar een oud meesterwerk te kijken..erg jammer want hij wil het me dus ook niet meer leren, dus nu gaat mn broer me leren schilderen.
    Door m'n broer z'n skills heb ik eigenlijk nooit echt een hoge dunk kunnen krijgen van m'n eigen werk (vroeger was ie echt een klootzak met shit als..kijk dit heb ik op mn 13de getekend..nu ben jij 13..doe dan! kan je niet he?) tegenwoordig is ie wel tof en leer ik ook best veel van hem, hij is zelf van het grafisch lyceum af gegaan omdat het hem niet boeide (heel dom..want hij kon alles makkelijk daar.. hoge cijfers en shit.) nu doet ie dus geen moer met zn grafische skills..(behalve dan prive)

    zoals je ziet ga ik dus heel snel over op mn broer.. in plaats over mn eigen tekeningen te lullen :D :D loolol
    Zelf heb ik heel veel moeite met diepte waardoor ik zelf mn tekeningen heel vaak een beetje plat vind :mad:
    (waarschijnlijk komt dit omdat ik zelf geen diepte kan zien..kijk maar met een oog tegelijk.. 3d filmpies zijn voor mij dus alleen rood of blauw :D)

    Dit was mijn levensverhaal tevens in boekenvorm verkrijgbaar bij Uw favoriete boekenhandel 8) :D

    hier mn pics..
    geflipte postbode
    terrorist voor mn ouwe CS spray site
    Zelfportret van vorig jaar snel ingekleurd in PS (omdat ik hem in kleur nodig had)
    Lobo VS Wolverine
    Kerstman VS Sinterklaas
    zelfdemoontje
     
  13. Kami

    Kami JSRF addict

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    maakt niks uit, joh! je kan zelf software matig instellen wat het bereik van je wacom is.. zet je op een hele hoge resolutie dan gaat ie heel langzaam over je scherm..zou je dan wat tekenen dat heb je dat heel fijn op je scherm staan, zet je hem kleiner gaat ie sneller, ik adviseer iedereen nu gewoon een graphire inplaats van een intuos.. om die reden :D
    ik heb net als Alex een a5.. k heb hem op de standaard instelling staan, omdat ie toch groot genoeg is.
    M'n broer daarentegen die heeft een a3 tablet.. debiel groot en extreem duur.. (3000 piek) dat fkn ding is zo groot dat ie zn hele bureau in beslag neemt en dr dus ook zn muis en keyboard op heeft ligge, zelf zou ik dat nooit doen omdat ik als de dood ben voor krassen...boeit hem voor geen meter, hij gebruikt hem zelfs als onderzetter!overal koffie kringen ! ololol ding doet het nog perfect :D Wacom he! uber kwaliteit :D
    Dat is mn andere advies. ga altijd voor een Wacom..neem geen Trust of een dergelijk merk, hoor vaak dat de trust tabletten moeilijk gaan doen of er gewoon mee kappen.. Wacom is de norm :)
     
  14. Kami

    Kami JSRF addict

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    ololo dat is wel erg cool :D
     
  15. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Kvind die beetje cartoon style van je Kami juist cool. Vink vetter dat realisme ten top opzich..
     
  16. alexbox

    alexbox Active Member

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, koele reacties! Ben met dat portretje ook wel even zoet geweest hoor, dat was echt geen avondje werk ;)

    Maarreh, nog even antwoorden:

    Tablet formaat - A5. Dit is niet te klein (zoals de A6) en houd je ook nog ruimte op je bureau over voor een pilsje en zak chips (die A4 is namelijk een flink stuk groter). Persoonlijk vind ik A5 dus het makkelijkst werken, want je hoeft geen enorme halen te maken om naar de overkant van je scherm te komen.
    Verder is een tablet dus gewoon een muis, in de vorm van een pen, maar dan met druk gevoeligheid, dus hoe harder ik druk, des te dikker/voller mijn lijn. Dat geeft meer vrijheid, maar maakt het tekenen opzich niet makkelijker. Je hebt alleen het heilige Ctrl+Z waar je op kan terugvallen wanneer er iets fout gaat ;) Verder ben je 100% afhankelijk van de opties die je pakket (Photoshop, Painter etc.) biedt.

    Kami - Vette tekeningen man! Beetje grafitti "poppetjes" stijl! Zulke tekeningen kan je goed met Photoshop kleuren man! Realistisch tekenen is een techniek opzich, want dan hou je je niet meer bezig met lijntjes, maar met (schaduw)vlakken. Hele andere manier van tekenen. Maar niet minder leuk ofzo ;)
     
  17. djbokkeman

    djbokkeman Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kunnen we al veilig zeggen wie de winnaar is. :+
     
  18. X-Booster

    X-Booster New Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat ik ga stoppen met proberen iets op mijn blad te kladderen :D
    als die alexbox niet wint, amai dan!!! :confused:
     
  19. alexbox

    alexbox Active Member

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga d'r nog een maken btw. Dit keer met een knipoog ("The Businessmen")...

    Je zal 'm in de loop van de week wel zien verschijnen ;)
     
  20. X-Booster

    X-Booster New Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    0
    haa, jij gaat proberen alle 4 de prijzen te winnen ofwa? ;)
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2002
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina