1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Debat onderwerp

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkon 83, 4 feb 2007.

  1. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

    Ik moet een debat houden, maar weet dus geen onderwerp! Weten jullie misschien een leuk onderwerp waar ik mijn debat over kan houden?
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Jazeker! Moet ik namelijk ook doen. :+

    Dat geweld in games veel minder invloed heeft op het gedrag van kinderen dan de media ons doet denken.

    Die zin klinkt ook zo lekker dat 't al goed zit! :+
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik had ehm, over Saw 3 zulk soort films wat mensen daar van vinden en waarom zou het eigenlijk toe gelaten moeten worden...

    Al had ik daar een 6 op xD maar ik ben ook niet goed in presenteren.
     
  4. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    haha, ik heb ook een onderwerp nodig voor debat, want dat onderwerp dat mijn partner en ik nu hebben is echt gaar, Hondenbeleid in nederland verkeert ofzo :6
     
  5. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    De HRA of het generaal pardon.
     
  6. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Tnx, but no tnx :9

    Een film, tja, is moeilijk. Iets actueels met veel voor en tegen argumenten. Zoiets heb ik nodig. Maar ik ben niet echt zo'n actueel pikkie... HELP!
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat van games is actueel. Was laatst nog op 't nieuws. Met o.a. Gears of War, GTA, True Crime (die 2e dan) en nog allerlei bloederige games die er aan komen. Kan je echt goed over debateren. Onderwerpen om over te debateren:

    - Geweldadige games zijn vaak 16+ of 18+, op die leeftijd weet je wel wat je wel/niet wilt spelen. Ben je jonger en speel je 't toch niet, dan houd je je niet aan de regels en is 't geheel je eigen verantwoordelijkheid.
    - En ouders dan? Als een kind van 10 Gears of War speelt, moeten zij dat toelaten?
    - Hogere leeftijdsaanduidingen ja of nee?
    - Worden kinderen/jongeren geweldadiger als ze meer games met veel geweld spelen? Dus... ga ik met een kettingzaag door school lopen na het spelen van GoW?
    ( Neem veel extremen, maar met een goede achtergrond, dat maakt altijd een goede indruk. ;) )
    - Beinvloeden games de werkelijkheid bij kinderen/jongeren?
    - Wat is de mening van oudere gamers over geweldadige games? (Vraag gewoon wat rond aan mensen enzo)



    Bedenk zelf ook nog maar wat!
     
  8. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    ga de nieuwssites af, www.nu.nl nieuwnieuws.nl etc etc. Zoek dan naar nieuws dat gerelateerd is aan jongeren, dan zit je altijd wel goed.. Want dat is interessant voor je klas..
     
  9. Boogiemaster

    Boogiemaster Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Een controversieel onderwerp is ook het kabinetsformatie. Je zeg bijvoorbeeld of het ga lukken of niet. Je kan linkse en rechtse argumenten gebruiken.
     
  10. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een super onderwerp gevonden! Rookverbod in de horeca. Toch bedankt voor de reacties.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ook goed! Veel succes. 8)
     
  12. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    oorlog in irak, of de doodstraf ;)
    edit: beetje laat, zat niet op te letten
     
  13. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    opkomst van extreem rechtse jongeren, zorgwekkend? of niet?

    :)

    voor andere debatgangers:+
     
  14. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    Misschien kan je dan hier iets mee, komt uit me eigen Debatverslag:

    Roken moet ook in restaurants en cafés verboden worden.
    Voor argumenten:
    - De tabakswet die is opgesteld voor een rookvrije werkplek voor werknemers moet ook gelden voor werknemers in de horeca.
    - Meeroken is zeer ongezond, in de horeca zou men hier ook tegen beschermd moeten worden.
    - Niet-rokers stellen het niet op prijs als er wordt gerookt terwijl zij aan het eten zijn, het zou dus normaal moeten zijn dat er niet wordt gerookt in restaurants. 1

    Weerleggingen:
    1. Daarvoor zijn de rookvrije delen in een restaurant, om het meeroken te minimaliseren.


    Tegen argumenten:
    - Het is onnodig om roken totaal te verbieden in restaurant en cafés, als men de tijd krijgt kunnen ze aanpassingen maken zodat de overlast voor niet-rokers minimaal is.
    - Door roken in de horeca te verbieden, zal de klandizie sterk verminderen omdat rokers geen uitgaansmogelijkheid meer hebben.
    - Een rookverbod is onnodig omdat je de rokers dan verbied om uit te gaan, tenzij je ze verplicht om naar buiten te gaan om te roken. 1

    Weerleggingen:
    1. Een rookverbod bevorderd het verminderen van roken in het land, mocht er echt een drang zijn om te rokken, kunnen ze naar buiten.
     
  15. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Een tijdje geleden heb ik op school gedebatteerd over prestatiebeloning in het onderwijs.

    Edit: nee dat was een oefendebat. Het onderwerp van het echte debat ben ik vergeten, was iets met de islam.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2007
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    debat over alchohol in het verkeer

    volgens de nieuwe regel mogen mensen die een rijbewijs al 5 jaar of langer hebben meer drinken voordat ze de auto instappen als mensen die hun rijbewijs pas hebben.


    Doodstraf is ook een klassieker

    Bromfietsen weer terug op de weg ipv brom/fietspad
     
  17. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    over het milieu, is momenteel een erg hot onderwerp
    met de opwarming van de aarde, wat je er aan kan doen, kernenergie, of andere oplossingen bedenken
     

Deel Deze Pagina