1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Deense spotprenten over Islam

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 feb 2006.

  1. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    er stond net op teletekst een bericht van een britse imam die aan een undercover journalist verklaard heeft dat hij de aanslagen in london erg goed vond, en dat terwijl hij eerst gezegd heeft dat hij de aanslag veroordeelde! maar dit denk ik dus over meer imams en moslims uit westerse landen, naar ons toe schijnheilig doen enzo maar stiekem vinden ze het allemaal maar harstikke mooi, maar dat is wat ik denk ik kan het natuurlijk mis hebben...
     
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Een aantal kranten in Iran heeft opdracht gegeven om spotprenten te maken over de Holocaust als reactie op de Deense spotprenten. Het is beleid in Iran om niet in de Holocaust te geloven.

    En nu? Hoe gaan de Joden hierop reageren? Het is vanzelfsprekend dat wij meer "gevoel" hebben bij de Holocaust, dus vindt men dit hier dan een ongepaste actie? Gaat de politiek verontwaardigd reageren?

    Ik ben benieuwd. Ik vind niet goed om spotprenten te maken over zoiets verschrikkelijks, maar ik vind het erger dat deze mensen niet geloven dat het echt gebeurd is. Als zij dit over een kam scheren met het feit dat wij niet in Allah geloven, dan is dat helemaal scheef.
     
  3. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Omg, wat een debielen. Een paar Denen maken een spotprent over Mohammed en nu gaan mensen uit Iran spotprenten neerkwakken over Joden?? Als reactie op Denen? Whaha..

    Kijk er niet eens zo van op. Ik heb inmiddels een beetje het idee dat de halve wereldbevolking uit debielen bestaat. -_-
     
  4. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, wat een vergelijking
    Het staat er helemaal niet gelijk mee, Joden en Denen???
    Daarnaast is de holocaust natuurlijk heel iets anders, daar zijn miljoenen mensen omgekomen!

    Ach ja, het laat maar weer eens zien dat zeker 95% van het Midden Oosten achterlijk is!

    En dan nog, die spotprenten over de holocaust gaan wij de straat niet voor op! Wij negeren dat (hopelijk) gewoon!
     
  5. L3MMING

    L3MMING Command & Conquer !!

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    Als bush voor elke spotprent van hem de FBI in moest schakelen konden die helemaal niets anders meer doen.

    Hmm goede reactie van de deense krant zou zijn ook een inzameling van spotprenten over de holocaust... haha en dan een wedstrijd doen met de winnaar van die in iran...
     
  6. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0

    Mijn mening is dat jij de rotte plek van de mensheid bent..
    De moslim doen dit omdat ze zich beledigt voelen door de prenten, en dit uitten ze met geweld.. zo kan het ook.. Wat wil je nog van de Denen horen dan, dat het máár spotprenten over de Profeet zijn,, Die achterlijke kneus moet maar eerst nadenken wat hij doet.. als hij dat niet had gedaan was dit ook niet gebeurd.. ten minste nu nog niet, maar later vast wel door iets anders ( door de Vs natuurlijk )
     
  7. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Gingen de moslim dit allemaal uit het niets doen? gewoon een dagje verveling? Amerika had vast niks gedaan he?|:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:- |:-
     
  8. shorty_

    shorty_ [B][u][F][u]

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo beste mensen die denken dat alle moslims terrosten zijn:

    Een stuk uit de Heilige Koran en de aanslagen op 11 sept:

    "en bestrijdt op Gods weg hen die jullie bestrijden, maar begaat geen overtredingen; God bemint de overtreders niet". (Al-Bakara 2:190)

    Het is toegestaan om te vechten met degene die jou aanvalt, maar begaat geen overtredingen anders zal God je daarvoor straffen.

    Er zijn verschillende overleveringen (hadith) van Profeet Mohammed (vzmh) waarin hij onder andere gezegd heeft dat je de volgende mensen in de strijd niet mag doden:
    mensen die niet meevechten in de strijd, vrouwen, minderjarigen, blinden, mensen die lichamelijk niet capabel zijn om deel te nemen aan de strijd.......

    Alles wat er gebeurt is in Amerika, staat recht tegenover de zaken die de Heilige Koran en Profeet Mohammed aan ons voorschrijven.

    Ook al zou de dader die hier achter zit zich moslim noemen: de feiten uit de Heilige Koran en de Profeet bewijzen dat hij dat niet is!

    Volgens de islam is de enige die het recht heeft om over leven en dood te beslissen God. Een ieder die dat recht in eigen handen neemt is niet volgens de regels van de islam bezig. Wanneer iemand zelfmoord pleegt dan plaats hij zichzelf bij het nemen van die beslissing boven God: hiervoor zal hem in het hiernamaals een vreselijke bestraffing wachten en enige plaats waar hij zal eindigen is de Hel !
     
  9. pobo

    pobo Ganja User

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ Precies en dat is wat de meeste mensen niet wetten ,''Ook al zou de dader die hier achter zit zich moslim noemen,de feiten uit de Heilige Koran en de Profeet bewijzen dat hij dat niet is! ''
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2006
  10. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Er bestaat ook nog zo iets als een edit-knop :{
     
  11. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is toch jammer dat weinig mensen in zien dat deze situatie qua spotprenten een van de vele schakels is in een neerwaarste spiraal. Zoals ik al eerder zei, het gaat allang niet meer om die spotprenten in het Midden-Oosten, er schuilt veel meer achter.

    Het is jammer genoeg een proces wat in werking is gezet en gezamelijk moeten we tot een oplossing komen, want op deze manier zal het altijd onrustig blijven, in het Midden-Oosten, maar ook hier.

    Natuurlijk is de reactie van de moslimwereld op de spotprenten belachelijk, maar het eeuwige gespot op moslims is ook belachelijk. En dat imams die deze situatie misbruiken is ook belachelijk, net zoals het belachelijk is dat de heel Europa denkt dat de moslimgemeenschap zich aanstelt.

    En dan zijn er die vergelijkingen met andere culturen en godsdiensten. Ten eerste mag je ze eigenlijk helemaal niet vergelijken puur om het feit dat elke cultuur een compleet verschillende achtergrond heeft. Zowel de Jodendom, als het Christendom en ook de Islam hebben alledrie een compleet verschillende geschiedenis en alledrie hebben teveel oorlogen meegemaakt. De Holocaust heeft 6 miljoen doden met zich meegenomen? Er zijn schattingen over het aantal oorlogsslachtoffers in het Midden-Oosten die dat getal makkelijk halen. Voor de gehele wereld is de situatie in het Midden-Oosten uniek, en niemand weet precies hoe ermee om te gaan. Maar ik weet wel dat er tal van foute scenario's zijn, namelijk het grijpen naar geweld en het afschuiven op Aanstelleritus-A.

    Misschien moeten wij maar eens stoppen met alle mensen daar te veroordelen en te beginnen met er iets aan te doen. Iets minder spot en iets meer wederzijds respect misschien? En natuurlijk moeten niet alleen 'wij' veranderen, ook in het Midden-Oosten moet er van gedrag en mentaliteit verandert worden, maar als wij daarmee beginnen is kan die neerwaarste spiraal misschien langzaam doorbroken worden.

    Als wij hier in Nederland en in Denemarken, waar dan ook, weten dat de islamitische gemeenschap een kort lontje heeft, waarom dan doorgaan, terwijl je weet dat er fel op gereageerd wordt. Om even dezelfde beeldspraak te gebruiken: waarom zou je een rotje met een veel te kort lontje aansteken, want je weet dat er ongelukken van komen?
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2006
  12. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Man alleen al dat plaatje onder je naam laat zien wat voor een idioot je bent. Dat je het normaal vind om je problemen op te lossen met zinloos geweld en nog wel om een onnozel stripje maakt je echt zwakzinnig net als die 95% van de rest van die gasten op die 'rotte plek'. En heel denemarken moet branden om wat 1 persoon tekende? En wij scheren jullie over 1 kam... Ik vind het alleen sneu voor moslims die het hier helemaal niet mee eens zijn, mensen als jij verpesten het voor hun.

    En oh jah, dit wordt moeilijk voor je, er zijn heel veel mensen die niet in allah en de gang geloven en hem logischerwijs niet erkennen, een stripje over hem is daarom voor hun onschuldig. Jullie vinden dat duidelijk niet, maar dat geeft jullie niet het recht om de rest van de wereld te vertellen hoe het wel moet (en is dat tevens niet jullie grootste kritiek op Amerika, dat ze bemoeizuchtig zijn??? Lekker dubbelzinnig vind je niet?). Daar hebben jullie het midden oosten al voor.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2006
  13. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Doed, er staat daar een stukje quote van mij in. Als ik zeg dat ik denk dat de halve wereldbevolking uit debielen bestaat, dan bedoel ik de halve wereldbevolking en niet 'alle mensen daar'.
    Ik bedoel de mensen hier, mensen ten westen van ons, mensen ten oosten van ons, overal.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2006
  14. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    al die mensen die daar in het midden oosten zo achterlijk ''demonstreerden'' waren voor het grootste deel moslim.
    ik vraag me dan ook af of als je zegt dat moslims achterlijk zijn je ze over 1 kam scheerd.
    het is namelijk gewoon de minderheid van de moslims heb ik het idee die nog wel vreedzaam willen zijn.
    kijk naar shorty hoe extreem hij al is en hij woont hier gewoon in nederland!
    hoe extreem zullen andere moslims in de wereld dan wel niet zijn; met islam---> valt niet te praten
     
  15. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Ingaan op mentale vermogens van mensen zonder enige vorm van interpunctie of juist gramatica gebruik???

    Ik heb wel een vermoeden wie hier achterlijk is...
     
  16. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat één twaalf jarige halve zool termen loopt te schreeuwen valt er met de Islam niet te praten, goed geredeneerd.

    Edit:
    Mijn excuses Goiz, door de tekst leek het alsof je de islamitische gemeenschap bedoelde.
     
  17. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Uche, ik ben niet de rotte plek hoor, ik accepteer alle mensen die normaal zijn en wat meer down-to-earth. Ik heb ook genoeg vrienden die moslim zijn!
    Maar ik snap niet waarom sommige van die lui daar een consulaat in hun land bestormen! Het blijven toch maar een paar tekeningen, ze reageren veel te erg!
    Ze moesten die tekeningen gewoon negeren. Ze zeggen dat zo'n tekening provocerend is, ik snap ook wel dat je dat kunt vinden. Maar wees dan gewoon even slimmer en negeer zo'n tekening! Het Midden Oosten reageert heel snel op zo'n situatie en dan is het meteen weer van: "Oh kijk, het Westen heeft alweer de spot met ons". Nou dat is natuurlijk helemaal waar, want het Westen heeft ook spot met het bv. het christendom, maar die reageren nu gewoon niet meer op van die tekeningen. Laten we hopen dat het Midden Oosten straks ook zo is en niet meer zo snel 'kwaad' wordt!
    Je moet zo'n spot kunnen accepteren vind ik en er zelf ook gewoon om kunnen lachen!
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2006
  18. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    mwah, aan verkeerd taalgebruik is iedereen hier wel schuldig, waaronder jij. Lijkt me niet zo'n ramp op een informeel forum.
     
  19. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    NP ^^
     
  20. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou, ik denk niet dat ze weten dat er zo overdreven op gereageerd zou worden. Als ze dat het hadden geweten was die spotprent nooit geplaatst lijkt me.

    Overigens draai je de zaken om, jij zegt dat de islamitische gemeenschap genoeg heeft van het bespotten van hun geloof. Nou, het westen heeft genoeg van het feit dat de islam een constante agressor is in de wereldpolitiek. Als het westen ergens genoeg van heeft plaatsen ze spotprenten, moslims steken ambassades in de fik. Sja, dat is het verschil tussen Westerse beschaving en de 'beschaving' zoals ze die daar kennen.

    Wat heeft dat ermee te maken? Boehoe Amerika pakt onze olie we flikkeren twee vliegtuigen in een flatgebouw? Get a life.

    Ik weet dat wel hoor. Maar waarom hoor je de moslims daar zéér zelden over, waarom protesteren ze niet massaal tegen aanslagen van mensen die zich onterecht moslim noemen? Dat is pas beschadigend voor het imago van de islam. Maar nee, spotprenten, oei, dat is pas erg! :{

    Ik heb daar wel een verklaring voor hoor: er zijn verschillende interpertaties van de koran mogelijk, en een relatief groot deel van de islamtische wereldbevolking staat achter de aanslagen...

    Mensen veroordelen op grond van hun taalkundige juistheid van hun posts, en hen daarom achterlijk noemen? Nee dát getuigt van respect en oneindige intelligentie!

    Of ben ik nu ook achterlijk omdat ik vier posts achter elkaar plaats? :confused:

    /Mod Nee, maar doe het in het vervolg gewoon in 1 post bitte :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 feb 2006

Deel Deze Pagina