Degelijke DVD-creator?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Humorke, 12 jul 2006.

1. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Hi, Ik ben op zoek naar een degelijke DVD-creator. Ik heb er al een paar gevonden die eigelijk allemaal hetzelfde zijn. Je kan een achtergrondplaatje en een muziekje plaatsen, wauw wat een menu!

Ik vraag me af of iemand een DVD-creator kent waar je wat meer controle krijgt? Een bewegend plaatje op de achtergrond misshien... meer controle gewoon.

(Ik vond geen thread hierover dus)
    dank bij voorbaat

EDIT: en niet te vergeten, waar je over de 120 min over een disc kan krijgen (waarom is er een limiet in tijd op?)

Laatst bewerkt: 12 jul 2006
  2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
  3. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Bedoel je een programma waarmee je een menu aan je DVD kunt toevoegen? Als je dat zoekt dan raad ik je Adobe Encore DVD 2.0 aan. Als je ook Adobe Photoshop hebt, dan kun je menu's maken in Photoshop en die dan weer improteren als menu in Encore DVD.

Met NeroVision kun je ook menu's maken, maar dat is niet uitgebried. En bij Nero zit er ook geen limiet op de tijd, maar op het aantal GB's.

4. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    DVDLab is behoorlijk (moeilijk), maar kan geen AVI files importeren :mad:
    Naja, ik probeer NeroVision wel eens. Maakt niet zo veel meer uit. Voorlopig doe ik het even anders.

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Duh, logisch. DVD video is MPEG2. DVDLab is geen videobewerkingsprogramma, maar een dvd authoring programma. Het gaat er dus van uit dat je het goede bronmateriaal hebt. Gebruik TMPEGEncoder om AVI te converteren naar MPEG2. DVDLab is een goede en uitgebreide authoring suite, ik gebruik het zelf ook altijd voor professionele dvd-producties. Adobe Encore is lang niet zo gebruiksvriendelijk vind ik.

En uiteraard zit er een limiet op de hoeveelheid beeld die je op een dvd kan proppen. 4,7 GB aan gecomprimeerd MPEG materiaal om precies te zijn, en daar gaan je menu's en dergelijke nog van af.
    De lengte van het beeldmateriaal dat op een dvd past hangt af van de mate van compressie. Een kwalitatief hoogwaardige compressie voor dvd is 7000 KB/sec. Ga je lager dan krijg je zichtbaar beeldverlies, maar past er wel meer videomateriaal op 1 dvd. Een kwestie van afwegen dus: ga je voor kwaliteit of voor kwantiteit?

6. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken niet het verschil tussen MPEG en MPEG2, maar uit mijn ervaring is MPEG niet bepaald de beste kwaliteit in beeld. Daarom

Ik besef wel dat er een limiet zit op DVDs, maar ik had het over een tijd's limiet. Sonic DVD-creator ofzo (die zat bij m'n PC) werkte niet met GB maar met tijd. Je kon niet meer als 1 uur 20 min gebruiken. En dat vond ik irritant.

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Lees even goed wat ik zeg: dvd video ís MPEG2. Altijd. Ook de dvd's die je in de winkel koopt zijn gecomprimeerd naar MPEG2. Er is geen verschil in MPEG en MPEG2, MPEG2 is een vorm van MPEG-compressie. De beeldkwaliteit hangt af van je bitrate: hoe hoger hoe beter maar des te groter het uiteindelijke bestand.
    Je zult dus je AVI bestand wel móeten converteren naar MPEG2, omdat het anders simpelweg niet af te spelen is op een dvd-speler.

Een goede tool om avi te converteren naar MPEG2 is TMPEGEncoder. Naar mijn weten een van de beste. Deze tool bevat een handige wizard om snel naar dvd-mpeg te converteren in de juiste bitrate. Je kunt ook aangeven hoe groot het uiteindelijke materiaal moet worden, de bitrate wordt daar automatisch op aangepast. Let wel dat een bitrate lager dan 6000 KB/sec zichtbare compressie oplevert, daarom is 120 minuten grofweg de limiet voor een dvd van 4,7GB.

8. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    Ah, ok, bedankt. Sorry voor mijn ignorance :+

Deel Deze Pagina