Dell pc's

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Bullet, 7 mrt 2004.

1. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een nieuwe pc aanschaffen.
    Maar nu is mijn vraag zijn die dell pc's goed?
    Ze zullen wel niet slecht zijn.
    De rede dat ik naar een dell pc kijk is omdat ik in termijnen af kan betalen, en ik heb het niet zo breed helaas :'-( .
    Ik keek laatst op hun site en daar zag ik aardige systeempjes staan, maar ik heb weer gehoord van mensen dat die moederbord enzo niet echt geweldig is.
    Nou heb ik daar helaas niet zoveel verstand van maar klopt dit?
    Raden jullie aan gewoon naar een andere zaak te gaan of zit het wel goed met dat dell.

Alvast bedankt.

2. MoJoo

MoJoo Owned in Alle FPS.:)

Leuk Bevonden:
    0
    Dell Computers zijn goede computers maar hbben na een tijd meestal problemen het beste isje computer helemaal zelf samen te voegen dan heb je teminste het beste van ut beste als je het zo kiest en kan je weer een paar jaar mee ;)

3. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het ook mee eens. Maar voor mensen die er weinig verstand van hebben, zijn dell pc´s ook een goede keus.

4. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen maandag was er bij het programma Radar een stukje over dell. De service van Dell zou heel slecht zijn, als er iets mankeert krijg je tweedehands spullen terug, en je kan soms maanden op je bestelde spul wachten. Dit zijn niet mijn ervaringen met Dell hoor, ik heb nooit iets besteld bij Dell.

5. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Sorry maar ik zie nu al aan je post dat jij nooit een dell hebt gehad.
    Dell's zijn rete stabiel (zit er nu achter), en is juist enorm anders dan zelf inelkaargezette pc's. waarbij je JUIST problemen van krijgt. Dell is prima service, snelle levertijd.

Enige nadeel is dat het moederboard rot is, dat komt omdat ze een EIGEN moeder board hebben waardoor je zelf niet kan enorm grote upgrades kan laten doen.

Wat wel upgradebaar is natuurlijk, HD, Videokaart, Geheugen (ook niet altijd). En trouwens je kan je eigen pc samenstellen bij dell! www.dell.nl en klik op consumenten en desktops..

Hoop dat je hierbij genoeg geinformeerd bent.

6. Black Hawk

Black Hawk Ninja Hero

Leuk Bevonden:
    0
    Ik werk op dit moment in de ICT branche en ik moet veel Dell pc's refurbushen. Ook wel helemaal klaar maken voor een nieuwe klant.

Met de pc's van dell is niks aan de hand. Kwa klantenservice en bestellingen weet ik niet veel vanaf want daar hou ik met niet meebezig, alleen met de pc zelf.

Dell zijn goede systemen, en werke nagenoeg helemaal het zelfde als een " normale " pc. Het punt alleen is het moederbord. Je kan er niet veel mee. Je kan het bijna tot niet overklokken als je dat van plan bent.

Voor de rest kan ik alleen maar lof spreke over Dell. Goede computers levere ze af. En het werkt als een tiet

7. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Heb ook een Dell, nooit problemen mee gehad. Ze zien er ook mooi uit... Met klantenservice heb ik geen ervaringen, maar ik denk dat het succes van Dell wat dat betreft nu tegen hun begint te werken. Bij mij duurde het ook effe voordat ik het in huis had.

8. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Computers van Dell zijn inderdaad wel in orde. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar het probleem is de bestelling enzo. Niet leveren van producten, geen gehoor bij de klantenservice.
    Heb er al heel veel mensen over gehoord.

9. Het enige wat ik over Dell gehoord heb:

1. Computers maken teringherrie
    2. Slechte service
    3. Hoge transportkosten
    4. Transport duurt lang
    5. Moeilijk te repareren (het schijnt dat het anders is dan de standaard computers).

Voordeel:
    1. Zeer lage prijzen

10. Black Hawk

Black Hawk Ninja Hero

Leuk Bevonden:
    0
    @ Sam Fisher Jr:

Ik kan een paar van je geruchten beantwoorde... Kwa service weet ik er nix van maar kwa hardware van de computer wel:

1. De computers maken ABSOLUUT GEEN TERINGHERRIE... ze zijn net zo stil als alle andere pc's die we bij me stage hebben.

5. Om het te reapere vallt onder een ander kopje... Ga je randapparatuur vervange ( HDD - Floppy - Cdrom - Videokaart ) is allemaal wel te doen, gewoon insteke - aansluite en klaar maar overklokken gaat niet lukken...

11. Royal

Royal Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf een laptop van dell ... na bestelling (online) had ik binnen een maand mijn laptop binnen. Normaal gesproken is dit nog sneller volgens mij maar dell had een foutje met de bestelling gemaakt maar dit was zo opgelost door de goede klanten service !

ze maken pokke herrie ? geen last van
    slechte service ? niks van gemerkt
    hoge transport kosten ? volgens mij zijn die op dit moment gratis (actie)
    Transport duurt lang ? maandje dus bij mij .. valt ook nog mee
    Moeilijk te repareren ? gelukkig nog niet kapot geweest :)

dus ik raad je aan om je pc bij dell te kopen :)

12. Tompy

Tompy !!OSM!!

Leuk Bevonden:
    0
    me vriend heeft een DEL-pc gekocht en hij kreeg een qwerty-toetsenbord i.p.v. azerty .
    nu heeft hij gereclameerd maar nog altijd hebben ze niets van zicht laten horen. vindt dat wel klote.
    maja om dan te zeggen slechte service.
    tis al te zien e.

13. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Laatst nog een nieuwe PC bij DELL besteld. Prima spul, en in een keer goed bezorgd. Heb de klantenservice niet eens hoeven te bellen (dus van hun klantenservice weet ik niets van)
    Over stabiliteit gesproken: Ik heb nog een PC van '99 van Dell, nooit problemen meegehad of wat dan ook...ze gaan dus lang mee.

Houd er wel rekening mee dat de transport/verzendskosten (buitensporig hoog zijn: 89 euro voor notebooks en Pc's 8))
    En je moet alles vooraf in een keer betalen, dacht ik....

Maar wel zijn er af en toe leuke acties, zoals gratis dubbel geheugen, gratis transport kosten, gratis upgrade van hardeschijf enz. :p

Succes met kiezen.... en houdt er rekening mee dat soms de prijzen die ze tonen exclusief BTW zijn....

Laatst bewerkt: 7 mrt 2004
  14. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    sorry hoor, maar qwerty is best wel standaard..

15. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Tering herrie? Onze dell pc is zowat geruisloos..
    slechte service.. tja.. het is zo goed als het kan via internet.. niet optimaal maar ok. Af en toe maken ze er wel eens een potje van ja.. maar overhet algemeen zijn ze zeer discreet zal ik maar zeggen
    Tja.. transport kosten.. het is en blijft een soort postorder bedrijf he.. en pc's verzenden is nou eenmaal duur ivm gewicht en omvang.. gelukkig was onze dell van een pc prive project.. en dus zonder btw en transport kosten..
    Het transport duur minderlang dan bij andere internet computer bedrijven.. waar de wachttijden wel kunnen oplopen tot zo'n 3 maanden.. kijk maar naar Sky..
    Reparatie? volgens mij is zo'n dell net zo als alle andere pcs..

16. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb trouwens nog nooit van een azerty toetsenbord gehoord :)

17. Lionhard

Lionhard Guest

azerty is een frans toetsen bord..
    qwerty Nederlands (duhh)
    en er was ook nog iets voor duitsland...

18. Black Hawk

Black Hawk Ninja Hero

Leuk Bevonden:
    0
    Mmm, Qwerty is het bekendste in de hele wereld... :)

Je hebt van die lande die er wel dan een andere draai aangeve maar Qwerty is standaard zogoed ik weet... :)

19. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    hmm, qwerty is voor zover ik weet amerikaans magoe..

Laatst bewerkt: 7 mrt 2004
  20. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Hier ben ik het niet helemaal met je eens. Waarom is het versturen van een klein, dun,notebookje, even duur als het sturen van een dikke PC met 19 inch CRT monitor?
    Beide keren kost het 90 euro..... :{

Deel Deze Pagina