1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

"Den Haag over 7 jaar overstroomd"

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Furies, 26 feb 2004.

  1. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik geloof er niks van en wat heeft het in godsnaam nou weer te maken met het Pentagon:confused:
     
  2. Ghost

    Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet je wel wat je zegt?

    Eeb tsunami is zo hoog dat alles overtreft en zo erge kracht dat niet te geloven is, dan heeft een dijk geen zin meer.
    Dan gebeuren er andere dingen: Evacuaties!
     
  3. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    ik weet wat ik zeg.. en Tsunami's zijn onvoorspelbaar, 2011 is een datum/tijdsbestek. en Tsunami's zijn het enige die den haag zo zou kunnen treffen (dat zei ik ook... beter lezen), maar hoe wil je die hier krijgen, en hoe wil je dat nu al weten? Tsunami's kunnen hier niet komen, maar de vraag blijft.. wat maakt 2011 dan zo speciaal???
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2004
  4. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Uhm over 7 jaar... Dat is 2011... Als het echt zo is ben ik toch wel benieuwd wat de regering er aan wil doen.
     
  5. Ghost

    Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    1
    onzin! Wel eens gehoord over stroomkringen?

    zal best maar dat zeg ik niet. Dus jij beter lezen.
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Tsunami's zijn helemaal niet mogelijk in de noordzee. Wat een onzin hier allemaal zeg. Weet je hoe lang een tsunami nodig heeft om zichzelf op te bouwen? Dan heb je een afstand nodig wat voorbij engeland ligt. Ik denk dat de engelsen zich beter zorgen kunnen maken ;)
     
  7. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Of de engelsen hebben een vloed-golf-maak-apparaat en dan sturen ze richting Den Haag een vloedgolf :+

    Maar idd, wat boeit het PENTAGON wat er in Nederland gebeurt? :confused: Dan zouden wij het zelf wel eerder moeten weten dan zij..zou je denken toch?
     
  8. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Hmmm.... ik lees weer veel misverstanden als ik deze thread doorlees. Op zich niet zo gek natuurlijk als de threadstarter zijn belangrijkste info uit een satirisch Paul de Leeuw programma haalt. :)

    Waar draait dit hele verhaal nu eigenlijk om? Nou heel simpel. Het Pentagon heeft onderzoek laten doen naar de wereldwijde klimaatsveranderingen en daar zijn onlangs stukken van gepubliceerd in bladen en kranten als Forbes, The Guardian en The Observer. Er is dus helemaal niets geheimzinnigs aan. Den Haag werd daar inderdaad bij naam genoemd wat betreft mogelijke overstromingen in bepaalde delen van Nederland.

    En waarom zou het Pentagon daar onderzoek naar doen? Doordat bepaalde gebieden mogelijk extreem zwaar geraakt kunnen worden door deze klimaatsveranderingen verwacht men grote stromen klimaatsvluchtelingen en is het ook goed mogelijk dat er door deze veranderingen oorlogen ontstaan.

    Zie ook onderstaande link voor meer informatie.

    http://www.oneworld.nl/p_ne_re.asp?BerichtID=2920
     
  9. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, dit was dus het bericht:
    En dan, tada...
     
  10. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    dus zo te zien is er veel bij verzonnen.
     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2004
  11. Overjoyed

    Overjoyed XBW Die hard

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zou mooi zijn, geen uit-supporters meer bij Ajax - Ado! :+
     
  12. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    verzonnen...?8)
     
  13. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    o shit effe verbeteren :p
     
  14. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Nee, er stond in dat het helemaal niet zo ver van de waarheid zou kunnen liggen, en dan vraag ik me toch echt af waarom Nedelrand er dan zelf niet mee gekomen is, en er zo nonchalant gedaan wordt over de klimaatsveranderingen.
     
  15. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ach, als je als partij maar 4 jaar deelneemt aan een kabinet, waarom zou je kijken naar iets wat pas over 8 jaar gebeurt...
     
  16. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is helemaal verzonnen, eigenlijk :).
     
  17. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Hoe kom je daar nou weer bij?? Het is misschien wel ' verzonnen', maar het is gebaseerd op wat er echt kan gebeuren/gaat gebeuren, geef dan niet de indruk dat het nep is.
    Lees (en ook lezen dan):
    Uit de Haagsche Courant d.d. 25-02-04

    'Verdronken stad' werk Spielberg-scenaristen
    door Ruud Marneth

    DEN HAAG | Het leest als een scenario voor een derderangs Hollywood-productie en bij nadere beschouwing blijkt die omschrijving nog aardig te kloppen ook. Het deze week 'uitgelekte en geheime' rapport van Pentagon-adviseur Peter Schwartz schetst oorlog, hel en verdoemenis als gevolg van bliksemsnelle klimaatverandering. En die ellende komt nog aardig dichtbij ook. In 2007 vernielen stormen onze zeeweringen, worden grote delen van Nederland onbewoonbaar en wordt Den Haag een spookstad doordat de bevolking op de vlucht slaat voor het wassende water.

    Via een bericht deze week in de serieuze Britse krant The Observer won het hiervoor geschetste pandemonium nog eens aan geloofwaardigheid. Strekking: klimaatveranderingen bedreigen de internationale stabiliteit. Voedsel- en energieschaarste zullen leiden tot een gewapende strijd.

    Den Haag, mooie stad achter de duinen, weggeslagen door een kolkende Noordzee. Het moet allemaal een groot misverstand zijn of toch niet?
    Nee, het blijkt zelfs boze opzet, bedacht door Amerikaanse scenarioschrijvers. Dezelfde die Steven Spielberg hebben voorzien van materiaal voor zijn film 'Minority Report'. De schrijvers zijn Peter Schwartz en co-auteur Doug Randall van de Monitor Group's Global Business Network, een Californische denktank die op verzoek toekomstscenario's ontwikkelt. In dit geval in opdracht van het Amerikaanse ministerie van Defensie. Opdracht: schets wat er gebeurt als de klimaatverandering zich sneller voltrekt dan gedacht.
    Het Amerikaanse rijkeluisblad Fortune claimt dat het Pentagon ermee akkoord is gegaan dat het de inhoud van het 'niet-vertrouwelijke' rapport van Schwartz mocht publiceren. "Het rapport heeft niet de pretentie een voorspelling te zijn. Het schetst veel eerder een dramatisch, maar toch aannemelijk scenario dat beleidsmedewerkers in staat stelt na te denken over een goede strategie", luidt een deel van de tekst in Fortune.
    Ook het ministerie van Verkeer en Waterstaat hecht eraan om hier onderscheid te maken tussen wilde fictie en werkelijkheid.
    "Het gaat om een gedramatiseerd scenario. Het dient als stuk voor strategen om van gedachten te wisselen. Maar we nemen de langetermijnontwikkeling wel serieus: zeespiegelstijging, meer stormen en meer regenval. Het beleid is daarop aangepast. Het verhaal in Fortune is op zich wel plausibel, maar dat jaartal 2007 laten we voor rekening van de bedenkers."

    Het Haagse Stadspartij-raadslid Wijsmuller is er niet gerust op. Hij wil van het college weten waarom het Pentagon uitgerekend Den Haag door de golven laat verzwelgen en of er al een evacuatieplan klaarligt. Bij zijn laatste vraag klinkt toch twijfel door: "Gelooft het college eigenlijk wel in klimaatverandering?"

    Niet verzonnen, hooguit te zwaar uitgedrukt.
     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2004
  18. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    8)8)8)
     
  19. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet hoe het gaat gebeuren..... SIN komt op aarde ;) ..... ( voor de FF kenners;) )
     
  20. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    whaha, ik ken hem uit ff10.. Juist ja:)
     

Deel Deze Pagina