Derren Brown plays.....

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blaauw, 6 okt 2003.

1. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Wie kijkt er momenteel RTL4 die gozer is knettergek gewoon.

Even een gezicht bij de verhalen:

Laatst bewerkt: 6 okt 2003
  2. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    iets meer info please??

3. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    jezus ik werd helemaal para van dat programma.

Ik weet nu al dat dit een discussie word van: Ja tis fake of ja zou best wel echt kunnen zijn.

Ik weet het niet maar ik weet er helemaal zenuwwachtig van dat wel :9

4. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Ja sorry ik was zo verbaasd ik zal nu even vertellen wat hij deed.

Het was live op tv en hij speelde russisch roulette, hij liet iemand een kogel in een kamer doen van het pistool en zei dat hij heel erg aan het nummer van die kamer moest denken.

Vervolgens richtte hij het pistool op zijn hoofd en schoot net zo lang totdat zijn gevoel hem zei dat hij bij de kamer was aangekomen waar de kogel inzit.

Hij schoot dus drie keer op zijn slaap en richtte het geweer toen op een zandzak en schoot daar een gat in met de kogel.

Echt heel bizar om te zien en ik dacht echt dat gaat fout aflopen.

5. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    dat kan denk ik toch niet live zijn...

stel je voor dat er een kans is dat het ECHT fout afloopt, dat mag niet eens van de wet volgens mij (zelfdoding op tv), en RTL 4 zal zo'n risico niet willen lopen...

dus ik weet eigenlijk wel zeker dat het niet live was (ook al heb ik het niet gezien :D )

6. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Het was echt LIVE en werd tegelijk op rtl4 en BBC uitgezonden.

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    wtf gemist! :'-( SHIT!

Had het ff eerder gezegd! :mad: :p

8. DjMouseman

DjMouseman Hardcore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Als het ECHT fout was afgelopen, dan was het pech voor die vent...

En RTL4 nog BBC had het wel uit mogen zenden want ze hadden het toch niet tegen kunnen gaan..
    De wet staat er buiten omdat het buiten NL nog Engeland valt (gebeurde ergens op een eiland.. NEEJ, niet Engeland :9)

Ik heb het niet gezien en ik denk dat het wel degelijk live was!

9. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    LoL :+

10. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    sh*t ik heb t gemist..

is er nog wat van te zien ofsow?

11. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Even een toelichting,

K vond het best heel spannend en ben eigenlijk heel benieuwd wat de truc is.
    K had niet graag gewild dat hij zich zou doodschieten maar dan wist je iig zeker dat het echt was.

Het was wel heel bijzonder hoe die Derren Brown al die psychologische/"paranormale" spelletjes deed.

12. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    Werd trouwenns op nog meer zenders LIVE uitgezonden:

On 5 October at 9pm, Derren Brown will attempt not to shoot himself in the head,
    live on Channel 4.

Filmed in a secret location, one person selected from the thousands who applied will load a real handgun with one bullet and then hand it to Derren. Using a series of psychological tests, Derren will then determine which chamber contains the bullet, put the gun to his head, and fire until he comes to the live chamber.

"Most of the stuff I do I reckon has a 90 per cent success rate," says Derren. See if the odds are in his favour on 5 October, at 9pm on Channel 4.

13. blablabla

blablabla Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het was niet helemaal live...in de krant stond 'met enkele seconden vertraging indien er iets mis zou lopen' (dan konde ze de verbinding verbreken, enz.)

14. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Goede zaak ook, maar er is toch altijd enkele seconden vertraging?

15. Blaauw

Leuk Bevonden:
    1
    In dit geval een extra vertraging van 10 seconden zodat het beeld op zwart kon.

Net was er een interview met een medewerker van Channel4 die zei dat de hele redactie "was shaking like a leaf" en mocht degene die de kogel uitzocht in het complot zitten dan was dat in ieder geval buiten hun medeweten om.

16. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Maar het is duidelijk wel een truc, die gast is niet voor niets illusionist geweest.
    Dit is netzoiets eigenlijk als toen David Copperfield dat vliegtuig liet verdwijnen.

Iemand die al lange tijd deze man volgt

17. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Als je had gekeken had je geweten dat deze man meer psycholoog dan illusionist is. Hij gebruikt zijn psychologie echter om de 'illusies' op te wekken (om het zo spannender te maken tijdens zijn shows, maar daar was nu geen sprake van).

Was een goeie show. Gijs Staverman (die de nederlandse voice-over deed) stond ook helemaal te shaken, hij kwam een aantal keer niet uit zijn woorden en vergat de moeilijkste Engelse woorden in het Nederlands te vertalen. (Omdat het live was waren er geen ondertitels, dus vertelde Gijs wat er gebeurde.)

18. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja of hij is een illusionist die doet alsof het psychologisch is...
    Dat kan natuurlijk ook.

Wat het helemaal freaky maakte was dat dat hij de 1ste keer op die zandzak schoot omdat hij dacht dat daar de kogel inzat. Maar dat was dus niet zo...en toen schoot ie na heel lang w8en nog 1x heel snel en daarna meteen op de zak waar die wel in zat.

19. HanTheMan

Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb echt wel gekeken, maar je moet zelf weten wat je denkt.
    Het moment dat hij ff een lege kamer op de zak schoot en zo deed van, o my god I fucked it up was gewoon om de spanning op te bouwen denk ik.
    Netzoals je die zaagact hebt met david copperfield waar hij ook ff doet van ow shit ik doe iets niet goed, het is allemaal een combinatie van mensen op het verkeerde been brengen en het er zo spannend mogelijk uit te laten zien.

20. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik weet niet wat jij onder "psychologisch" verstaat, maar ik denk dat je het verwart met telepathisch begaafd. :D Hij gebruikt psychologie om bijzondere dingen te doen (bijvoorbeeld het sieraad vinden onder 1 van de 6 bekers) terwijl een illusionist een luikje in de tafel zou hebben o.i.d. wat het natuurlijk erg fake maakt.
    100% mee eens. Hij wist dondersgoed dat die kogel daar niet in zat.
    Er is één groot verschil tussen hem (tijdens deze act iig) en een willekeurige illusionist. Wat hij doet is echt en wat een illusionist is (jaja...) een illusie.
    De zaag gaat niet echt door het meisje heen, maar die kogel zat wel echt in het echte pistool, terwijl er niet aan hem verteld was in welke kamer de kogel zat. Een illusionist liegt per definitie, alleen weet je niet hoe. Bij deze act krijg je álles te zien, en word je niet voor de gek gehouden. (Misschien op het gebied van 'spanning maken' wel, maar wat betrefd de feiten niet.)

Deel Deze Pagina