1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Destiny 2

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 27 mrt 2017.

?

Welke class ga jij als eerst aanmaken?

  1. Hunter

    37,8%
  2. Titan

    32,4%
  3. Warlock

    29,7%
  1. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Dit. Gewoon de ene week IB en daarna Prestige raid die alleen zwaardere tegenstanders krijgt blijkbaar.

    Die armor is wel <3
     
    bulletproof010 vindt dit leuk.
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328

    Had je wat anders verwacht dan? :)
    Prestige Raid = Crota Hard mode. Hier en daar een yellow bar enemy.
     
  3. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Armor is wel vet.

    Is laatste dagen wel rustig online. Als ze de game niet gauw aanpassen speelt over een paar weken ben ik bang amper iemand nog de game.
     
  4. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Iemand met ervaring waar ik morgen avond mee mee kan en n maatje? Of vanavond? Titan ben ik op Gauntlet, warlock kan ik clean starten. Weet alles tot de gauntlet. wil hem graag finishe!
     
  5. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Alleen weer doet je LL geen klote in PvP. En blijkbaar geen Lightlevel increase met Prestige :lol:

    Edit: Casual Xur heeft weer alles zodat de casual niet hoeft te spelen/grinden :rolleyes:
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2017
  6. bulletproof010

    bulletproof010 Hey! Listen!

    Berichten:
    1.818
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Dit is vreemd..... waarom zou bungie de lore ineens veranderen?





    Edit; is er eigenlijk iets bekend over IB wapens? Of zijn t alleen armor setjes?

    Oh en destiny reddit is momenteel gezellig...:+

    Moest wel ff lachen bij deze :

    Phillip is super happy. He just beat the raid! But more importantly, he made 5 new friends. On his screen popped up “friendgame”, the secret diamond Destiny 2 achievement. What a wonderful day for Phillip.

    Now Phillip and his squad is feeling wild. They want to kill other groups of friends. So Philly and his 5 new friends go to the Crucible playlist. “Too many players for this activity”. Phil was kicked. He is sad.

    Phill is now determined. He goes to LFF: Looking for friendship.net and finds 3 new friends to play the Crucible with.

    Crucible is fun with his new friends. They are killing a lot of other friends! Shaxx Dad is happy. He approves of the new friendship by giving them all big hugs at the tower. He then tells them to go talk to Zavala for a surprise.

    Zavala sees the eager young friends are ready for a new adventure. “Hello you are all friends. Go play a strike! Indeed!” So Phil and gang go to orbit to play a strike. “Too many players for this activity whether you wanted it or not”. He is kicked from the squad again. How unfortunate.

    Phil is now overcome with sadness and dies. Endgame.
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2017
    Kapitein_Merijn vindt dit leuk.
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Omdat men misschien teveel hoop had over de toekomst lorewise misschien? Ik las 2 weken terug over de mogelijkheid dat Wij, de guardians, samen met Calus en misschien ook nog wel fallen en misschien wel vex zouden vechten tegen de Darkness. Waarschijnlijk wil Bungie daar helemaal niet heengaan en centreren ze het snel naar de guardians. Zoals die gozer in het filmpje al zegt, klopt de lore van de prestige raid totaal niet en is zelfs tegendraads tov de normale raidgear en lore die er al was.

    Maargoed, we praten over Bungie. Dezelfde Bungie die grimoire volledig uit de game heeft gehaald. Dezelfde Bungie die vind dat wij niet zelf de class tree perks moeten kunnen selecteren. Dezelfde Bungie die zegt dat Destiny endgame om vriendschap gaat...

    Edit: Het is overigens niet de eerste keer geweest dat Bungie lore compleet verandert. Zelfs met de Iron Banner verandering hebben ze nu de lore weer aangetast die aanwezig is.


    "Lord Saladin, once Shaxx's mentor, runs the Iron Banner tournaments to strip Crucible weaklings of their illusions and prepare them for a battle with no concept of fair play. The Iron Banner tests a Guardian and the Guardian's gear in a definitive, relentless mock war."
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2017
    bulletproof010 vindt dit leuk.
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    @Maddmonkey, @bulletproof010 ;

    Hoeveel uur hebben jullie inmiddels als in de game gepompt? Toch wel de 50/60 euro waard inmiddels?
    Dat er kwa content weer een droogte zou komen voor de actieve spelers was te verwachten natuurlijk. Destiny 2 is allemaal wat meer casual. Ook dat wisten we. Enne, Grimoire zit ingame toch? Je kan het echter niet meer verzamelen.

    Vind de posts wel een tikkeltje negatief. Iets waar ik normaliter voor ben :) Je hebt in dit geval meer casuals dan grinders. Echter vind ik ook dat je niet zomaar één kamp moet negeren want dat zijn wel de mensen die erg actief zijn met je game en deze ook actief voor jou promoten. Destiny 2 is nu bijna één maand oud en er zal nog een hoop veranderen. Kijk even naar Destiny 1 Vanilla en hoe dat eindigde.

    Destiny 2 is twee stappen vooruit en één achteruit. Ik vind het prima dat je nu op meerdere manieren dat maximale light (wat overigens niet boeiend is nu) kan halen. Waar je voorheen de Raid moest doorlopen kan je nu hopen dat RNG (fuck you @Graveheart) aan jou kant staat om zo de 305 aan te tikken. Het haalt de grind en motivatie wel uit het spel. Want, waarom zou je de Raid nog doen?

    Maar waarom we geen PvP gamemode meer kunnen kiezen, Strikes geen specifieke loot meer hebben, de random-rolls van wapens zijn gehaald is mij een raadsel. Ik zie dat liever terug, dat geeft je toch weer een boost om te spelen. Want iedereen wil nou juist dat specifieke wapen.

    Er valt wat te zeggen van jullie posts hoor ... maar aan de andere kant heb je er nu een maand plezier van gehad, toch? Zijn maar weinig games die mij in ieder geval zolang boeien.
     
  9. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Jongens,

    Alle grote games tegenwoordig zijn toch casual.

    WoW, Diablo en zelfs een CoD waren vroeger veeeel minder casual dan dat ze nu zijn. Als je zoveel geld in een game pompt als developer/uitgever moet je ook een casual/mainstream markt aanspreken om rendabel te zijn.
    Veel van die uitgevers zijn ook beursgenoteerde miljarden bedrijven..
     
  10. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Het punt is dat een vervolg, wat had moeten leren van z'n voorganger, voor veel hardcorespelers korter z'n waarde heeft gehad met continu deze game spelen dan de vanilla variant van zijn voorganger.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    De die-hard speler vs de casual.
    Tja, dan is het logisch wie er langer geniet van een game lijkt mij.

    Destiny 2 is een verbetering t.o.v Destiny 1 Vanilla. Maar in D2 ontbreken een hoop dingen die D1 (met latere updates) verbeterden. Je kan simpelweg niet verwachten dat als je er 10+ volle dagen in hebt gepompt de content vers blijft.

    Dat is bij geen enkele game.
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Precies. Dit is veruit de slechtste lootgame die ik ooit gespeeld heb. Er is 0 motivatie om de game te spelen voor de loot en dat is als iemand die de game juist speelde voor de grind zeer teleurstellend.

    Ik kan dan ook niet zoveel met een reactie als die van waldini. Een maand plezier is niks voor een game dat 3 jaar mee moet. Dat gaat niet als de game blijft zoals het is.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Gadverdamme vent. Je hoeft niet gelijk zo elitair te gaan doen.
    Waarom kan je er niets mee? Omdat het tegen jou mening indruist ... of?

    Als je een basis game koopt voor 50 euro en er gelijk 3 jaar plezier uit wil halen moet je misschien, heel misschien, bij jezelf ten rade gaan wat überhaupt je verwachtingspatroon is. Je geeft al meerdere malen aan dat het je teleurstelt, je het allemaal wist ... waarom the fuck heb je dit spel dan gekocht als je weet waar je aan toe bent?

    Again, wat is je verwachtingspatroon? Dat Destiny 2 ramvol zou zitten met content? 10x zoveel als zijn voorganger? Dat het minder grinden is ben ik volkomen met je eens. Maar dat het de slechts lootgame is? Nee, niet echt.

    De random-rolls, keuzes tussen PvP gamemodes, Strike Specific loot had er nooit uit gemoeten. Zijn de kleine dingetjes die tellen. Maar jij, als grinder, knalt er nu eenmaal vele malen sneller door dan ik. Dat is toch logisch?

    Wanna bet?

    Destiny 1 ging ook 3 jaar mee. O nee wacht ....
    The Dark Below, House of Wolves, the Taken King, de April Updates en Rise of Iron.

    En laat dat klagen nou maar aan mij over ... doesn't suit you.
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2017
  14. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Ze hadden de latere verbeteringen van D1 mee moeten nemen naast de nieuwe dingen die D2 introduceerde. En @Maddmonkey klaagt omdat ie net als velen reden wil hebben om te blijven spelen. Bungie behandeld de grind als een vies woord terwijl dat juist de game levend houd. En waar is de Xur die de troep uit de game als topspul aanprijst?

    D1 heeft me tot bijna op het einde vast gehouden. De enige die blij worden van deze koers zijn de 3 uurtjes per week spelers.
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dat (dikgedrukt) ben ik helemaal met je eens. Dat waren de dingen die de QoL van D1 verbeterde. Echter hebben we hier ook lang op moeten wachten. De grind bracht echter ook de nodige balancing issues met zich mee. Vraag me dan ook vaak zat af waarom deze standaard dingen niet zijn meegenomen naar deel 2. Heroic Strikes, de originele Nightfall, keuzes PvP etc.

    Zo waren er PvP spelers die de god-roll hadden, mensen vernietigde en op het moment dat ze ditzelfde wapen tegenkregen bij Bungie aanklopte om het wapen te nerfen. Als die vonden dat er een wapen unbalanced/OP was, dan was Bungie er als de kippen bij. Heel veel wapens deden niet meer mee na de laatste weapon-patch. Wat zonde was, want de hele META bestond nog maar uit 3 á 4 wapens. Nu, met Destiny 2, word er wat meer naar de casual geluisterd. Is prima ... maar neemt niet weg dat je ook naar de die-hard had kunnen/moeten luisteren.

    De dingen die @Maddmonkey aangeeft, tja, daar valt wat van te zeggen. Je kan echter niet verwachten dat de content voldoende is/blijft als je tig uur per dag speelt. Dat is onmogelijk. Zo'n type spel is Destiny niet en datzelfde gebeurde met deel 1. Daar was content droogte ook merkbaar na een maand spelen. Ik had ook veel liever gezien dat we 8 planeten hadden (dus de 4 originele). Ja, ik was ook teleurgesteld toen ik zag dat een hoop oude zooi uit deel 1 weer te bemachtigen was ... ja, ik vond de Supers ook tegenvallen en had liever gewoon een totaal nieuwe class gezien ...

    En Xur? Die is er ... EDZ.
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2017
  16. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Zo alle drie classes uitgespeeld heb nu een Warlock van 295 een hunter van 293 en een titan van 286.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik kan me ergens wel vind in de opmerkingen over het verwijderen van random drops. Is dat niet het belangrijkste onderdeel van elke loot game? Niet weten wat je krijgt? Soms is het shitty, soms is het god tier. En steeds maar weer overnieuw proberen.... *dat* is een verslavende hook. Frustrerend misschien, maar ook onderdeel van de ervaring.
     
    Yellow 13 en Maddmonkey vinden dit leuk.
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat was juist zo tof aan de game Diablo III. Heel veel legendary's zaten daartussen, het meeste poep. Aan het einde van de rit had je dan een serie vette drops, en genoeg legendary onderdelen om de gear die je hield te upgraden of de perks ervan te veranderen. Die game had echt een goed doorlopende grind, want hij wordt nu nog steeds flink gespeeld, o.a. door een Battle.net maat van me die me een paar keer geholpen heeft.

    Bij Destiny games moet je zoiets wel afzwakken, omdat een shooter een totaal ander publiek trekt dan een Online Actie RPG. Om het kort en bondig verder te houden: Gewoon weer terug naar het loot systeem post Taken King, zelfde geld voor Crucible.
     
  20. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Nooit gezegd dat ik het eens was met die verandering.. ook daar speelde ik voor. Ik zie dat dan ook graag in de toekomst weer terugkomen. Maar om een game al af te schrijven voordat je überhaupt weet wat er nog komen gaat? Nee.
     

Deel Deze Pagina