Die prijzen van die games he? Waarom moet dat altijd zo hoog!?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Elitian, 5 nov 2002.

1. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    €70 voor elk nieuw spel ..
    Ik heb echt zwaar medelijden met me geldzaken.

Ik snap niet waarom ze die prijs nu kunnen verminderen.
    Van kopiëren is nog haast geen sprake (er zijn niet zo veel omgebouwde xbox-en) dus daar verliezen ze geen geld op.

Microsoft is toch een miljoenen eh..miljarden bedrijf?
    Mogen ze de gamer ook wel gelukkiger maken en de prijs wel halveren :+ .. zo worden er wel meer spellen en xbox-en aangeschaft :D

2. XboxruleZ

XboxruleZ Xtraordinary

Leuk Bevonden:
    1
    Je hebt gelijk;) Als ze de games even duur zouden maken als pc games (€45-50) zou ik al heel blij zijn. Microsoft heeft trouwens vroeger beweert, toen de xbox nog in de maak was, dat de prijzen v/d games niet zo hoog zouden worden, omdat het redelijk makkelijk is om games te programmeren.

3. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    ze moeten toch ergens het verlies op de xbox uit halen dus dan doen ze de spellen duurder zodat ze de xbox goedkoop kunnen houden

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mjah toch is het misschien weer een minpuntje als je kijkt naar een console.

Je kijkt in een willekeurig speelgoed/elektronica boekje, je ziet 3 consoles die bijna allemaal dezelfde prijs hebben maar waar de Xbox games 10 euro duurder zijn. Tsja, denk dat je dan dus al problemen aan kan zien komen.

5. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Valwelmeej met prijs,
    zijn nu toch ook van die budget games?
    En veel publishers verlaagden hun prijzen naar "slechts" 60 euro. Like Ubi Soft

6. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    NGC: 60 euro
    PS2: 65 euro
    Xbox: 60/70 euro

Ik vind het wel meevallen, ten opzicht van de andere consoles.

7. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    PS2 spellen zijn ook 70 euro, maar dan staan er soms van die oude budget bakjes in, die de xbox nou ook begint te krijgen, en NGC spellen 10 euro goedkoper... sja, probbie

8. djbokkeman

djbokkeman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alle spellen zijn tering duur... Ze moeten er gewoon 20 euro van maken. ze zijn gewoon gek dat ze er zoveel voor vragen.

9. Akira

Akira PDS r0x

Leuk Bevonden:
    0
    mwhoa, denk aan alle mensen die meewerken aan de game (niet alleen de programmeurs maar ook de marketingmensen, productmanagers, helpdesk mensen etc etc), distributiekosten, het aanwezig zijn op beurzen, het aantal exemplaren wat weggegeven wordt bij wedstrijden, de kosten van reclame op tv en radio, het zorgen voor altijd de beste pc's voor de werknemers etc etc.

Een publisher moet het alleen maar van de games hebben (op Nintendo na dan) en dan begrijp ik de kosten van een game wel hoor.

10. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Schijnt dat de pc spellen nu ook weer duurder gaan worden.
    Maar jah .. als ze het goedkoper maken dan koop ik eerder een nieuw spel.

Je hebt natuurlijk de uitspraak: "Diegene die het spel echt willen, betalen ook zonder moeilijk doen"

Ik wil Splinter Cell en Halo enz. dolgraag maar om steeds €70,- neer te leggen .. haha ik ben Bill Gates niet maar een simpele student met studiefinanciering :+

Als ze nou gewoon dezelfde prijs maken als pc spellen, pleuren ze een goeie beveiliging op die DVD's zodat ze daarmee geen verlies lijden. Fl 140,- gulden (FUCK THE EURO!) voor een spelletje .. dat klinkt echt k*t.

11. Baltimore Raven

Baltimore Raven PRO-BOWLER

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vermoed dat het een beginpositie is om nu eerst voldoende winst te halen uit de games, daarna zullen wel sommige oudere titels in prijs gaan dalen, zoals nu al het geval is bij sommige. Als de prijs te goedkoop zou zijn dan is dat in geen geval een goeie zaak voor de console zelf en dat vind ik dan toch belangrijker dan goedkopere games : een console die sterk in de markt staat, is volgens mij al het geval want na de gigantische sommen die MS heeft gespendeerd aan hun boxje houden zij zeker voet bij stuk en is er geen gevaar voor de toekomst van de xbox.

12. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo aan je signature te zien, heeft MS veel aan jou verdiend .. sow.

Budget games .. tjah .. 2de hands lijkt me nog het beste :+

13. Nfinity

Nfinity Veni Vidi Fragi

Leuk Bevonden:
    0
    Maar een oplossing voor je probleem was in ieder geval ook mijn oplossing :D

www.dvdcrave.com

45 euro gisteren blinx besteld binnen 5 tot 10 dagen binnen enigste nadeel je moet een credit card hebben.

-----
    Frags

14. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net gekeken en voor Time Splitters 2 vraagtie $100 das dus ook rond de €100 .. haha dat vind ik wel heeeel erg veel aangezien die in de winkel nog goedkoper is.

Of lees ik nu zo scheel 8)

15. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het mee eens, games zijn te duur en zouden beter tussen de 45 a 50 euro kunnen kosten.
    Dat is een betaalbaar bedrag voor iets wat je vaak na 1 of twee weken weer in de kast laat liggen.

16. Nfinity

Nfinity Veni Vidi Fragi

Leuk Bevonden:
    0
    Elitian de prijzen staan er in Australische dollars een zo'n dollar is 0.55 euro cent en ze staan er in euro's goed kijken timesplitters 2 kost daar 51 euro.

-----
    Frags

17. Elitian

Elitian Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh sorry haha. Ik keek dus toch nogal scheel 8)
    Hmm dat zijn wel mooie prijzen wel jah.

Als microsoft dat voorbeeld nou aanneemt en alle spellen zo goedkoop maakt .. dan ga ik Bill Gates persoonlijk bedanken :+

18. Nfinity

Nfinity Veni Vidi Fragi

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik lees is dat normaal de vraagprijs voor een spel 45 tot 50 euro alleen in nederland word de prijs hoog gehouden weet niet waarom maar hier koop ik niks meer als ik iets wil haal ik het wel op die site.

-----
    Frags

19. spider

spider XGSX

Leuk Bevonden:
    0
    yup, als spellen goedkoper zijn, koop je er meer (denk ik) dus ipv 1 spel voor 70 per maand(ik noem maar wat) koop je er dan 2 voor 90...

20. Nfinity

Nfinity Veni Vidi Fragi

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina