Ik ben op zoek naar een goede digitale camera voor een leuk prijsje. Wat is op het moment een goede camera, voor een prijs zo rond de 200 - 300 euro? Mag natuurlijk ook minder zijn... Ik weet echt niet wat ik moet kopen. Die HP's die op de markt zijn spreken me wel aan, vraag me niet waarom. Wie helpt me uit de brand? Dankuwel
Die duurste dingen van Trust zien er wel goed uit. Er is er eentje van rond de 170 of 160 euro. 4 cm schermpje en alles erop, 16 mb geheugen. www.dynabyte.nl kijk hier maar eens
Koop geen Trust Digitale Camera. Want de Megapixels blijken geen echte te zijn. Hier een reactie op de Trust AH actie !!! Bron: ZOOM magazine Oppassen met Albert Heijn Op dit moment biedt Albert Heijn voor 199 euro een 3,3-megapixel Trust-camera aan. Het is de 970Z PowerC@m Optical Zoom. Zo'n lage prijs moet direct alarmbellen laten rinkelen bij de potentiële digitale fotograaf. Die achterdocht is terecht, want navraag bij Trust leerde ons dat hij is voorzien van een 2-megapixel CCD-sensor van Sony. Trust past bij deze camera interne, hardwarematige interpolatie toe. Dat is een methode om rekenkundig het aantal beeldpunten op te krikken. In dit geval wordt er dus met die rekentruc een megapixel bijgefantaseerd. ZOOM Magazine heeft de aanbieding grondig gecontroleerd. De verpakking van deze Trust-camera vermeldt alleen de 3,3-megapixel 'cameraresolutie'. Dat is valse voorlichting en oneerlijke concurrentie. Tot nu toe maakte Trust onderscheid tussen 'cameraresolutie' en 'fotoresolutie'. Een woordvoerder van Trust liet ons weten dat "nu de cameraresolutie wordt vermeld. Daarbij wordt ook altijd de resolutie van de sensor op de verpakking gezet". Dat dit bij deze AH-aanbieding niet is gebeurd, is volgens Trust mogelijk omdat het hier om een speciale cameraversie voor Albert Heijn gaat. REACTIE TRUST op mijn klacht: (tussen haken mijn commentaar) ----------------------------------------------------------------------- Geachte heer/mevrouw Bij deze camera zijn 2 verschillende resoluties van toepassing zoals ook vermeld in de specificaties van de doos: picture resolutie en hardware (sensor) resolutie. Zoals gebruikelijk in de digitale camera wereld (HELEMAAL NIET GEBRUIKELIJK!!!!) kunnen opgenomen beelden met een hogere resolutie worden opgeslagen dan de beschikbare resolutie van de beeldsensor. Deze hogere resolutie wordt ook wel picture resolutie genoemd. (= INTERPOLATIE = ROTZOOIEN MET PIXELS = WAARDELOOS) Door een complexe grafische berekening wordt het opgenomen beeld nog nauwkeuriger gemaakt. Daarom is de hoogst haalbare resolutie altijd hoger dan de sensor resolutie. (WAT EEN ONZIN IN EEN PAAR REGELS TEKST!) Met vriendelijke groeten, H.Middel Trust International Customer Care
Trust = bagger. Onmogelijk om voor zo'n prijs een fatsoenlijke digitale camera te kopen. Voor een beetje camera kom je toch al snel bij Olympus en Canon terecht. Je bent een pak geld kwijt, maar dan heb je ook kwaliteit. Zelf heb ik een Digital Ixus 330 van Canon, maar die heb ik zojuist verkocht. Nu laat ik iemand in Amerika een Canon Powershot S50 halen. Lekker goedkoop daar. Helemaal nu de Dollar tov de euro behoorlijk in waarde is gezakt.
Ik zit nu zelf te denken aan de HP Photosmart 620. Komt goed uit de testjes, en heeft een leuk prijsje. Iemand ervaringen hiermee?
Koop nooit geen Trust aub. Dat zijn zulke slechte producten! Bij het industriegebied waar ik altijd moet zijn, daar is zo'n hele grote garage met dingen die stuk zijn. Die man zei van:Koop nooit dingen van Trust. Schijnt dus niet veel soeps te zijn.
Nope, ik overwoog eerst ook Trust, blijkt echt troep te zien. Ik heb toevallig afgelopen week de digitale camera van de HEMA gekocht. DIGITALE FOTOCAMERA Konica REVIO KD 310Z 3.2 MEGAPIXEL Ultra High Resolution CCD. Voor haarscherpe afdrukken tot 30x45 cm. 3x OPTISCHE ZOOMLENS EN 2X DIGITALE ZOOM De optische zoomlens haalt het onderwerp zonder kwaliteitsverlies dichterbij. TFT KLEUREN LCD SCHERM/ZOEKER Geeft een veel helderder beeld dan een gewone LCD, met name buiten in het volle licht. HOOGWAARDIGE ECHT METALEN BEHUIZING Duurzamer dan kunststof. GESCHIKT VOOR 3 SOORTEN GEHEUGENKAARTEN SD, MMC en memorystick. Inclusief 16 Mb SD kaart. WORDT GELEVERD INCLUSIEF Oplaadbare lithium ion accu met oplader, draagriem, 16 mb SD kaart, USB kabel , cd-rom met Nederlandse handleiding, cd-rom Driver Software Meer info vind je HIER. De camera is wel 369 euro, maar ik verzeker je dat hij het geld dubbel en dwars waard is! Meer pics vind je HIER.
Ik wou net zeggen, de Canon Powershot A60 is een hele goeie... Ik neem waarschijnlijk zelf de A70, maar 't liefst neem ik de G3 van Canon..... maar daar is m'n vriendin het nog niet helemaal mee eens.
Ja, die canon camera's zijn top, mijn ouders hebben vorige week net een s45 gekocht maar die zit over de 500 en dat van die thust cameratjes was volgens mij wel algemeen bekend. Mijn tante heeft die camera van de aldi (= jenoptik) en die foto's die daarvan afkwamen zagen er ook wel goed uit.
heb voor mijn examen een Olympus C-350 gekregen, ook een zeer mooi ding, weet niet precies wat ie kostte iets van 350 euro ofzo zei mijn pa..
Ik had de Ixus 330 van Canon. Deze week verkocht en binnenkort komt de S45 van Canon uit Amerika. Stukken goedkoper daar. Hoef er maar 90 euro bij te leggen. hehe
sony cybershot......kun je zelf bepalen hoeveel pix je wilt...per aantal pix gaat de prijs omhoog...leuk/handig en goed toestel
Je kon bij de Albert Hein nog een goede camera met de Airmiles krijgen. Ik weet niet of die actie nog geldt, maar ik heb hem nu. Volgensmij de Trust Powerc@m 970 of rond dat getal. 3,3 Megapixel, meer weet ik er niet van, ik heb er niet zo'n verstand van.
Oke, bedankt allemaal, ik weet genoeg. Ik spaar nog een jaartje door en koop dan een écht goede camera