[digitale camera's] Megapixels - vergelijking

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Fardo, 25 jul 2004.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben opzoek naar een digitale camera, maar ik ben er nog niet uit hoeveel megapixels ik wil. Ik wil de kwalitiet van een wegwerp camera... omdat ik al een uber fotocamera heb ... weet iemand een site waar ik verschillende foto resoluties kan bekijken, zodat ik ongeveer kan zien welk soort camera geschikt is voor mijn doel einde ... (foto's voor mijn webpagina)

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Voor foto's op webpagina's heb je geen groot aantal megapixels nodig. Fotos zet je vaak op sites met maximale grootte van 1024x768 en vaak zelfs nog kleiner. Heb zelf een 4 megapixel camera. De meeste foto's die ik online zet maak ik met een resolutie van 1024x768 en die verklein ik soms nog. Dan zou je met een 2 megapixel in princiepe al een goede kwaliteit hebben voor op het web.
    Vergelijkingssites weet ik niet, maar misschien dat je het een beetje kan vergelijken met wallpapers op hoge reso (1600x nogwat en op lagere reso).

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik zat zelf ook al aan een 2 megapixel camera te denken ... zo compact mogelijk, want ik wil hem dagelijks mee nemen ... de echte kiekjes maak ik wel met mijn Nikon

4. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    En zowiezo zegt het aantal megapixels niks over de kwaliteit van de foto's....

5. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Die Trust gevallen zijn heel erg bagger... en ze claimen op hun doosjes dat het dan ook nog is 4 of 5 megapixel is... misleiding noem ik dat!!!
    Nooit DIT merk gaan kopen, ook al zijn ze spotgoedkoop. Je krijgt er spijt van.

Het varieerd heel erg per merk. Als je een goede/leuke wil zou ik voor een Sony CyberShot gaan of een Canon. Olympus heeft ook goede voor een leuke prijsje.

Ik heb een 4 megapixel camera van Sony (nieuwste model), een P73. Ben er super blij mee en maakt echt prachtige functies. Zit vol met aparte functies voor verschillende foto's. Deze kost wel € 459,-. Wel een aanradertje.

Ik maak veel foto's en wil ze ook afdrukken om in een fotoboek te doen etc... dan is zo'n camera handig voor mooie kwaliteit.

Bij 1/2 megapixel kan je soms wat blokkerige stukjes zien als je er een grote foto van af laat drukken.

Succes.

6. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    http://www.dpreview.com
    Staan alle digitale fotocamera's op.
    Getest en wel inclusief commentaar van gebruikers van betreffende camera's.
    En ook de bijbehorende foto's.
    Dus foto's die met die camera's gemaakt zijn.

7. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een coolpix 4300 ofzo, megapixen ect weet ik niets vanaf, maar 't is gewoon een fijn ding!
    Best compact, en maakt mooie picca;s

8. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik zou idd even rond gaan neuzen op dpreview.com Helpt enorm veel. Maar wat je zoekt moet dus redelijk compact zijn (moet in een broekzak passen?), toch nog een beetje kwaliteit, dus 2 mp. Als je aan de hand daarvan de site gaat afstruinen kom je vanzelf bij de camera van jou wensen terecht. :)

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Fardo, ik heb zelf een Olympus C350-Zoom van 3.2 miljoen megapixels, is echt een goed ding. Hij kost nu geloof ik 199 euro.
    Als je een paar foto's wil hebben, dan moet je maar effe een pm sturen.

Laatst bewerkt: 26 jul 2004
  10. Freddy Xbox

Freddy Xbox It's Pink!

Leuk Bevonden:
    0
    Hey Fardo,

Voor de vakantie ben ik ook op zoek gegaan naar een (goedkope) digitale camera en ik heb een hele goede gevonden! Meestal zijn de digitale camera's van tussen de 100 en 200 euro van trust, maar ik vond er één van sony: de sony dsc-p32. Van dat apparaat heb ik een aantal reviews gelezen en uiteindelijk heb ik hem gekocht voor maar 159 euro. Zie de volgende link voor een review: http://www.letsgodigital.org/nl/camera/review/3/page_1.html Het is een fantastische camera en ik heb er veel plezier van gehad in de vakantie. Als je wilt kan ik je een aantal voorbeeldfoto's sturen. Pm me maar!

Laatst bewerkt: 26 jul 2004
  11. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Een (gouden tip)
    Cheap-Ass camera's met veel MEGAPixels worden vaak aangeboden voor zeer lage prijzen.
    Dit komt dus omdat deze camera's vaak plastic lenzen hebben.
    Je kunt je wel voorstellen dat beeldkwaliteit dan niet optimaal is.

Je kunt dit het beste vergelijken met:

Een hele dure audioset voor thuis kopen en dan YOKO speakers erop aansluiten.

Het is maar ff dat jullie het weten.

12. Corolla Friend

Corolla Friend Bhuddymahn

Leuk Bevonden:
    1
    Wij hebben een Canon A60.... Maakt echt prachtfoto's, en je kan ook veel aan de foto sleutelen. Sluitertijd (maximaal 15 seconden :+), diafragma en witbalans, alles is te doen. Kost nu 200 euro dacht ik (3x optische zoom, 2 mp)

---
    ^^ 1,5 seconden sluitertijd, zonder statief... ^^

Foto's van de vakantie... Zijn verkleind met Photoshop en daardoor btje in kwaliteit gedaald :mad:

13. Rovak

Rovak Guest

14. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    waar moet je dan precies op letten bij een aankoop?

15. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Fardo, koop de Konica Revio C2. (http://www.konica.nl/product.asp?product=-1181225598)Spotgoedkoop in verhouding. Alleen is'tie niet meer op www.pixmania.nl verkrijgbaar. In je woonplaats is hij vast wel, aangezien hij hier zelfs is.(staat voor € 200,-)

Ben terug van vakantie en heb hier een greepje uit het uitgebreide assortiment van foto's dat ik heb gemaakt(1 foto, als je meer wilt....) ¬

Let wel dat dit de allerkleinste resolutie en kwaliteit is(kan er dan 144 maken)

toevallig verkoop ik die Konica C2 van mij dus als je hem wilt...pm...;)

Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2004
  16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb zelf een Olympus C 450 Zoom, maar je kan jammergenoeg geen sluitertijd enzo instellen. Wel verschillende opties voor omgeving en licht, maar daar ben ik nog niet helemaal mee uit, met welke optie bij welke omgeving/lichtsterkte hoord. Stond ook weinig van op de site.

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Met de Olympus C-350 Zoom kan je met de resolutie van 1024*768 op een 64mb XD kaart 307 foto's maken.

Hier wat foto's, ze zijn wel verkleind:

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nice ... ik ga straks ff zoeken ... in iedergeval bedankt voor de site ... daar heb ik wat aan ... hehehe ik weet dat de plastic lenzen minder zijn ... maar ja ik wil eigenlijk maar een kleine compacte camera voor de dagelijkse sleur .... ;)

19. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dacht ik ook altijd, totdat je met zo'n "dagelijkse sleur dus maar simpel ding" een foto maakt die je juist voor je leven wil houden en uitprinten.... Misschien is een wat kleiner model van Canon (maar wel duurder natuurlijk) iets voor je...

Ikzelf heb de Canon A70, 3,2 megapixel. Ik zet hem voortaan altijd op maximale resolutie en pixels. Kleiner maken kan altijd nog, mooier maken niet....
    Succes met je aankoop en overwegingen ;)

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

hehehe dat is ook een punt ... ik ben er nog niet helemaal uit ... ik wil geen grote camera maar juist een compacte ... liefst broekzak formaat... verder ben ik niet echt prijsgebonden ... maar ja ik ga ook volgend jaar trouwen dus ik moet wel op de centjes letten

Deel Deze Pagina