1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Digitale Video Camera's

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Bianconero, 12 jul 2006.

  1. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    Zover ik heb gezocht is er geen thread hierover, dus bij deze.

    Ik ben opzoek naar een digitale video camera voor met name op vakantie, alleen ik ben een leek op het herkennen van een goede digitale video camera.

    Mijn vraag dus, waar moet ik vooral op letten bij aanschaf en welke type kunnen jullie mij al aanraden.

    Extra info
    - ik zal hem op vakantie gebruiken gedurende de hele reis, 1 of 2x tijdens uitgaan, op het strand en tijdens excursies (mss zelfs op het water).
    - mijn budget is tussen de 300 a 450 €


    Dit topic is verder een algemeen topic betreffende digitale video camera's.

    Excuses alvast als ik al een bestaand topic over het hoofd heb gezien.
     
  2. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook op speurtocht geweest. Goeie koop is de JVC DF470 voor 329,- bij fotobooms.nl
     
  3. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    Hey thx voor die site, heb je daar goeie service?

    ik zie daar ook de JVC GZ-MG21e (everio) staan voor 500€, dat leek mij een hele goeie, maar ik vraag mij dus af of die meerprijs het wel waard is ten opzichte van jou (maximan) keuze.
     
  4. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik zal je vertellen, die goedkoopste Everio (waar jij het over hebt) ziet er natuurlijk super uit, en de specs zijn ook oke. Toch schijnt deze camera niet te doen wat hij doet geloven. De videokwaliteit valt tegen en bovendien is hij niet gemakkelijk vast te houden. Ik heb laatst nog een (onafhankelijke) review gelezen over dit apparaat. Daar kwam hij ook niet echt goed uit. Ik zou even zoeken op: "Everio review". Het was een review op Zdnet. De camera's met HD en DVD zijn eigenlijk pas net in opkomst, en er kan nog veel aan verbeterd worden. Voor jouw doeleinden zou ik gewoon voor een Mini-DV camera gaan. Dit is dé standaard en is gewoon goed ontwikkeld. Bovendien zijn de 'nieuwe generatie' camera's (HD, DVD) nog vrij duur voor wat ze eigenlijk bieden.

    Edit: Mooie foto's van de camera die ik (over)morgen binnenkrijg!

    [​IMG]
    [​IMG]

    Nieuw op marktplaats, 250,-
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2006
  5. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    deze heb ik een half jaar geleden gekocht :

    [​IMG]

    ik heb de 1 gb versie en afgelopen week heb ik er 1 gb bij gezet! _O_
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2006
  6. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Onze camera was een panasonic gv 27
    Ideaal ding ook gekocht voor de zelfde redenen als jij hebt :)
    348 maar ik heb ze voor 299 gezien. mini dv
    en als je de 37 koopt dan zit er een lampje bij, voor 's a vonds
    en een afstand bediening :)

    maar alleen tijdens uitgaan heb je vrij weinig aan camera's in die prijsklasses of zelfs algmeen, veel te donker.
     
  7. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    @maximan: thx voor de info
    @carlito: wat voor een type is dat?
    @ shcaap: ik kan niet 1 2 3 iets vinden over die panasonic
     
  8. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is een Samsung Miniket met 1gb intern geheugen, je kan er mpeg 4 video mee opnemen, foto's maken (lage kwaliteit!), mp3 bestanden afspelen, data opslag en ook als webcam gebruiken.

    Ik heb hem genomen omdat ik het zat was om altijd een cameratas mee te slepen.. deze is super klein (pak kaarten) en ik kan hem zo in mijn zak stoppen en meenemen!
     
  9. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    @ carlito: dat ding ziet er strak uit, maar mij nog wat te prijzig.

    ....gaat verder zoeken :D
     
  10. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem ook niet nieuw gekocht hoor :) hij was toen nieuw +500 euro! ik heb hem voor een mooi prijsje gekocht ook omdat de accu die erbij zat kapot was, heb toen zelf een nieuwe accu gekocht in duitsland (13,- euro) omdat ze hier in nederland veel duurder waren (40,- euro!).
     
  11. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    @carlito : dan heb ik verkeerd gezocht want ik zag prijzen in 600 €.

    Hoe is de kwaliteit van het filmen overigens en is het een stevig apparaatje?
     
  12. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vandaag nog even de Videocamera-test van de consumentengids (11-2005) scannen! Kunnen een aantal mensen vast nog wel iets mee.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2006
  13. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    De camera zelf is zeer stevig, de kwaliteit is niet super goed maar voor mij goed genoeg. Ik denk wel dat de kwaliteit van een andere digitale videocamera zoals zo'n JVC Everio veel beter is. Deze camera moet je meer zien als een gadget.. ik gebruik hem voor korte snelle opnames niet voor lang gebruik, lekker klein en handig!
     
  14. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    al gelukt?

    op i-net staat ook een review van ongeveer 60 dig cams, maar ik ben geen lid van de consumentenbond. Misschien dat iemand anders die voor mij eraf kan plukken?\o/
     
  15. maXiman

    maXiman Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    De test van 11-2005:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    :cool:
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2006
  16. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    thx zal het eens door spitten.

    Heb nog geen keuze maken, maar ook geen tijd gehad om mij er goed in te verdiepen....
     
  17. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    zojuist ff een winkel in gestapt.

    Daar werd mij de sony hc 39 aangeprezen, voor een prijsje van 440 €.

    Is dat een goeie koop?

    Er is ook een goedkopere versie de hc 23 meen ik, zover ik kon zien weinig verschil.

    suggesties?
     
  18. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    voor je iets ga kopen wil ik je even zeggen dat je voortaan altijd even op tweakers.net moet kijken bij de pricewatch, die sony HC39 kan je al vanaf 387,- krijgen! verder staan er ook een hoop andere camera's tussen voor een goede prijs..

    http://tweakers.net/pricewatch/cat/318
    \o/ tadaa! \o/

    ook voor alle andere electronica zou ik even daar kijken voor je iets koopt.
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2006
  19. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    doe ik ook altijd, maar ik heb laatste tijd geen goeie ervaringen gehad met online aankopen.

    ben wel bekend met tweakers :D

    Meestal kan ik nog wel wat afdingen in de winkels, dan scheelt het niet eens zoveel meer.
     
  20. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    ik bestel tegenwoordig alles online, scheelt echt bakken met geld. Ook heb ik tot op heden nog geen probleemgehad met een online shop..
     

Deel Deze Pagina