Ik heb gehoord dat het vrij moeilijk te verwijderen is. Maar als het goed is kun je het hiermee verwijderen.
Je schrijft er helaas niet om welke OS het gaat. Op de volgende site staan een aantal uninstal programmatjes. DirectX Buster Maar de Windows Hersteller wil ook wel eens uitkomst bieden , als de OS versie van jouw die ondersteund.
Ik heb het een keer gedaan, en mn pc was klaar om geformateerd te worden. Damn echt evil... Maar was opzich ook een error tijdens het installen geweest, dus daar lag het waarschijnlijk aan. Heb xp btw...
Tip ! Voordat je DirectX 9 gaat installeren zorg er eerst voor dat alle drivers zijn geupdate , en controlleer meteen ook als deze voor DirectX 9 geschikt zijn. Zoals Videokaart , Geluidskaart , Via 4 in 1 , enz. Dit voorkomt zéér veel ellende met je pc. Heb zelf ook XP , en mijn pc loopt perfect met DirectX 9.0b
Als je vga kaart (Ati radeon 9600pro) DX9.0 ndersteund, kan je die dan zonder problemen installeren? b.v.d.
Jouw VGA kaart mag dan wel DX9 ondersteunen maar hoe zit het met jouw geluidskaart. Als blijkt dat de (nieuwe) drivers van geluidskaart geen DX9 ondersteunen , dan heeft het installeren van DX9 ook geen zin. Je krijgt dan alleen maar conflicten in jouw pc.
Ik weet niet wat voor een geluidkaart erop komt te zitten, dat weet ik half deze week pas, maar bij de omschrijving staat: "onboard 6 channel" geen merk of wat dan ook, dus dat weet ik later pas. Alsnog Bedankt
Heb zelf ook een 5.1 onboard geluidskaart namelijk de C-Media CMI8738 Audio Chip. En deze werkt perfect samen met DX9.0b Het is een Chaintech 7VJL Apogee moederbord.
als je zo;n moederboard hebt zal het wel werken, zelfs op mijn oude p3 500 werkt DX 9 met de oude video(tnt2 m64 pro) en geluidskaart prima
ik zag dat het al opgelost was. maar je kan ook je registry veranderen. dan maak je er bv versie 6 van dan denkt windows dat 6 erop staat en dan installeer je gewoon 7 of 8 erop.