1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] DiRT 4

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 26 jan 2017.

  1. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    120
    Toch maar Dirt 4 digitaal gekocht. 30 euro via de Argentijnse shop. ;)
     
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ok seriously wat is er met de besturing vd buggy,s in landrush?:+ Lijkt wel een stuk zeep in een badkuip.

    Verder erg gave game,alleen teleurgesteld in de veels te lichte FFB. Je voelt het gewicht van de auto nauwelijks.

    Developers neem een voorbeeld aan Assetto Corsa!!!!
     
  3. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Raar dat de FFB zo licht is bij jou. Zit ongetwijfeld op het zelfde niveau als PC en AC hier.

    Heb wel het weer op 540° gezet, misschien moet ik de wheel saturation nog wat lager/hoger zetten. Volgens mij is 400-440° de ideale afstelling, althans, dat had ik ergens gelezen.
     
  4. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @Beltoni

    Blijkt een T300rs i.c.m PS4 kwaal te zijn :-(
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ah dat verklaart een hoop. T300RS is verder niet zoveel anders dan de TX. Hopen dat ze het snel fixen!
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  6. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Die monthly event is wel nice om te doen :).
    Bijna in tier 1 met een controller :+. Krijg je bijna 1 miljoen aan credits van.
     
  7. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ik heb erg veel moeite met de besturing vd buggys in landrush. Ik glij te vaak weg.

    Misschien nog wat meer oefenen.
     
  8. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Volgens mij is het doseren van je gas de belangrijkste factor bij buggy's. Won met career de races in ieder geval eenvoudig, heb nog niet online gereden dus weet eigenlijk niet hoe goed het ging.
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  9. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kan maar 4 auto's in je garage opslaan.. Wordt dit nog uitgebreid naarmate je carriere vordert?
     
  10. sv3nnie

    sv3nnie Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    32
    Je moet hiervoor je facilities upgraden. Dan kan je 8-15-tot en met 120 auto's in je garage kwijt
     
  11. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    dat mensen zo enthousiast zijn over die crew en facility crap snap ik niks van,,... wat een dike onzin, dan was ik wel the sims gaan spelen ofzo :confused:

    voor de rest rijd dirt rally lekkerder,,.. maar vind dit meer een uitbreiding daarvan, en iets meer casual aangelegd voor de casual racer!!

    eenmaal een lekkere auto gevonden rij dit ook zeker wel lekker :cool:
     
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Gas doseren is de key. Daarnaast schroef ik de sperwerking van het differentieel altijd terug naar 20%.
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  13. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Inderdaad. Na al de comments over Dirt 4 wacht ik ook nog even of er een vr dlc komt. Games genoeg op het moment.
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Interessant dat zoveel mensen DiRT Rally lekkerder vinden spelen. DiRT 4 is toch echt een klap realistischer, maar dat is misschien ook dan de reden waarom DiRT Rally volgens velen lekkerder rijdt aangezien je daar lekker moeiteloos kan driften.
     
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dit!
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Dat is iets wat een grote groep gamers zegt na het spelen van DiRT 4, maar moeilijk is niet hetzelfde als realistisch. Ik vind DiRT 4 namelijk makkelijker, juist doordat het realistischer is. Ik kan nu namelijk met de juiste technieken de auto door de bochten knallen, waar in DiRT Rally de achterkant bijna automatisch in een drift komt als je maar een beetje stuurt. In DiRT Rally hoefde je niet de juiste technieken te gebruiken en moest je je eigenlijk aanpassen aan de lekkere maar verkeerde physics waardoor je verkeerde technieken ontwikkelde en dat aanleerde als "realistisch".

    Om een voorbeeld te noemen (is gelijk het grote kritiek punt op DiRT 4 volgens velen). Op het moment dat je gas geeft in een bocht verwachten heel veel mensen dat de achterkant in een soort insta drift komt alsof het Fast 8 is. Leuk in de films, maar niet zoals het werkt. Op het moment dat je op je gas gaat verplaatst er namelijk een hele hoop gewicht naar de achterkant waardoor je juist meer grip krijgt bij de achterwielen. Je hebt op dat moment exponentieel meer power nodig om die grip te doorbreken (De Rallycross Supercars met 600 pk komen puur on throttle dus sneller in een drift dan een Group A rally auto). Veel mensen (op Reddit, het DiRT forum en allerlei andere plekken) kennen dit niet omdat zoiets nooit goed is gesimuleerd in een rally game en noemen het dan nep/arcade/slechter dan DiRT Rally. Ze gebruiken verkeerde technieken die ze hebben aangeleerd in games zoals DiRT Rally, ze stampen op hun gas en sturen in en tot hun verbazing krijgen ze een bak onderstuur waarna de komende 20 bomen op je staan te wachten.

    Met de juiste technieken (kimi als drifter kent ze wel) kan je in DiRT 4 net zo lekker driften. Een simpele clutch kick help al, zo bouw je de toeren op en laat je in een keer de koppeling los waardoor je een mini burnout maakt. Op die manier is de power voor een kort moment groter dan het grip niveau op de achterbanden waardoor de achterkant gaat glijden. Ook een feint entry werkt goed (ook wel bekend als de Scandinavian flick of een pendulum entry). Eerst van de bocht af sturen en daarna hard insturen. Het gewicht verplaatst zich naar buiten toe waardoor het zijwaartse momenten van de auto groter is dan het grip niveau van de achterbanden waardoor je dus in een drift komt. Tot slot zeggen veel mensen dat de auto in DiRT 4 oncontroleerbaar wordt tijdens het remmen, en dat is precies wat er in het echt ook gebeurt als je hard remt. Hoe harder je remt hoe meer gewicht er naar voren verplaatst waardoor je meer grip krijgt aan de voorkant en minder aan de achterkant. Stuur dan wat in en de auto lijkt oncontroleerbaar, maar als je dit gecontroleerd doet kan je perfecte drifts creëren.

    Moet wel zeggen dat sommige auto iets getweaked moeten worden qua algemene grip levels, maar puur de physics en vooral het gewicht van de auto's en de verplaatsing ervan is iets wat compleet niet aanwezig was in DiRT Rally, terwijl het een essentieel deel is van rally sport (en racen in het algemeen).
     
    B Tender, Kimi NL, AntraXxX en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
  18. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    zowiezo de discussie of het aanvoelt als real life vind ik maar onzin,,,,... niks voelt aan als reallife.
    Mijn broer heeft een porsche 718, daar kun je met 120 mee door de bocht (plakt als een malle aan de grond), maar in Assetto schuift dat ding al bij 80 van de weg af als je een licht bochtje neemt.

    wat dat betreft ben ik te makkelijk, Ik ben gek op racegames, als het lekker aanvoelt vind ik het prima.
    (indien mogelijk wel zo real life mogelijk qua assists :+)
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Die vriend naast Paul Walker dacht ook dat zijn Porsche met 120 door de bocht kon. Just sayin'...
     
    B Tender vindt dit leuk.
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Tsja ik weet het niet met dirt 4....
    Zal wel aan mij liggen maar vind die joyride challenges sowieso niet interessant . Kan helaas nog steeds niet wennen aan de besturing van landrush...

    Rally cross nog te weinig gedaan.
    Rally rijden zelf wel cool maar vaak gefrustreerd als ik weer is de berm in schiet.
    Ben er denk ik gewoon ook slecht in:+

    Misschien moet ik het toch maar bij Assetto corsa en Project cars laten...
    Kijk het nog even aan,anders ga ik er iemand anders op marktplaats mee blij maken.
     

Deel Deze Pagina