Lekker zeiken met z'n allen. Tot een top 10 kom ik zelf niet, te weinig voor gespeeld deze gen. Maar in de algemene opinie zullen titels als Anthem, Andromeda (zelf niet mee eens tho), laatste Battlefield vast niet ontbreken.
1. GTA5 2. Red Dead Redemption 2 3. God of War 4. Death Stranding 5. NBA 6. FIFA 7. @Reckuuza 8. Battlefield V 9. Need for Speed 10. Geen nieuwe TES.
1. Ghost Recon Breakpoint. Extra betalen om het spel niet te hoeven spelen. Legendarisch. 2. RDR2. Keukenkastje openmaken met X. Keukenla openmaken met Y... Hier heb je 8 jaar aan gewerkt ja? 3. GTA5. 20 minuten laden om in het eerste menu te komen. "Ik wil graag online". 20 minuten om online te laden. "Kan geen verbinding maken, ik gooi je weer terug naar single player oke doei". Uur verder alleen maar naar een fucking laadscherm zitten kijken. 4. Star Wars Battlefront 2. Punten / XP krijgen voor doodgaan ja? For real? "Iedereen is een winnaar" me reet. 5. Dirt 2.0. Hoe de fuck kun je een race sim uitbrengen en vergeten Force Feedback erin te stoppen? Echt.. HOE?! Codemasters mag echt vandaag nog opgedoekt worden.
Alle tennis games god damn hoe moeilijk kan het wezen. Tennis World Tour en AO tennis bijvoorbeeld bah. Enigste redelijke tennis game was die van Nintendo, maar wil geen tennis met specials. Waar is de tijd van Top Spin en Virtua Tennis? Verder ja Fallout 76 was echt slecht vooral aan het begin. En No Man Sky nee vond het bij release niks en nu nog steeds niks. En mezelf met soms hele domme aankopen, waarvan ik zelf al wist dat ik dat niet moest doen, maar toch doen. En verder pff ja geen idee kom ik nog wel op.
MGS5 Final Fantasy XV Ubisoft Persona 5 Alle games die sandbox willen zijn Kingdom Hearts 3 Mass Effect Andromeda Deze generatie in het algemeen Mijn leven
Mijn grootste teleurstelling zijn alle gamers die aan microtransacties meedoen. Aan de ene kant is het wel relaxt want ik kan zoals bij Apex Legends honderd uur een spel spelen zonder een euro te investeren maar aan de andere kant wordt ik nu doodgegooid met gamepasses, OP skins voor 20 euro, nieuwe OP wapens die je niet gratis kan unlocken en meer van dit soort walgelijke praktijken. In het verleden allemaal inbegrepen bij aankoop van het spel maar tegenwoordig moet je iedere twee maanden je portemonnee trekken. Erg jammer deze ontwikkelingen.
Vond RDR2 wel tegenvallen na het geweldige vorige deel, maar blijft een goeie game. Vond AC deze gen tegenvallen. Denk eigenlijk dat open world voor mij de grote verliezer was deze gen, kreeg daar -ondanks enkele uitzonderingen - als snel aversie voor.
Fallout 76 Anthem Wolcen: Lords of Mayhem Crackdown 3 Wolfenstein: Youngblood Contra: Rogue Corps en natuurlijk SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated
De consoles. Brakke framerates, medium settings op zijn best, half gare resoluties. En het ergst van alles, hierdoor gaan we nu misschien nog wel jaren zoet gehouden worden met remasters van games die eigenlijk gewoon toen al goed hadden moeten zijn.
- Driveclub. Niet de game zelf, want die is/was geweldig, maar hoe Sony ermee is omgegaan. Studio gesloten. Game verwijderd uit de Store. Leaderboards gesloten zodat je niet eens meer leuk Time-Attack kunt doen tegen je eigen tijden. Te idioot voor woorden. Hoeveel kost het nou om een servertje met leaderboards te laten draaien? Waardeloze actie van Sony.
Mijn teleurstelling is het gebrek aan goede MP games. De CODs en BF waren wel leuk voor even maar mis toch de drive.om te blijven spelen zoals destijds met COD 4 op de Xbox350, COD 1 en 2 op pc of Gears of War op Xbox360. Alleen Overwatch heb ik meer dan 40 uur in de MP inzitten deze generatie. Wat natuurlijk erg weinig is voor een goede MP. Wel was dit een hele goede generatie voor fighting games.