Ik heb mijn xbox nu 2 jaar en als ik sommige spellen opstart (of aan het spelen ben en alles tussen het opstarten en het spelen) komt er te staan: Remove the disc ...... disc may be dirty or damaged. Nou is het zo dat het niet bij 1 spel was maar bij ongeveer 1/3 af en toe. Nu heb ik PES 4 gekocht en die start op maar bij de menus loopt ie vast en jawel ... disc may be dirty or damaged (dit is overigens het eerste spel waarbij het altijd gebeurt). Ik heb al meerdere keren onze lens-cleaner erover gehaald maar dat heeft geen effect meer.
Nu heb ik op internet gezocht naar redenen van dit verschijnsel en ik kon maar 1 probleem vinden die er verdacht veel op leek, dat de lens zwakker geworden zou zijn en dat hij daarom sommige discs niet meer kan lezen. Nu komt het:
-Denken jullie dat het dit echt is? zo nee wat dan?
-Er stond iets in de tekst dat dvd-discs moeilijker te lezen zijn dan cd-discs en dat spellen op beide soorten discs kunnen staan, hoe kun je zien of een spel op een cd- of een dvd-disc staat?
-Wat kan ik eraan doen? (als er iets aan te doen is)
-PES4 doet het dus niet heeft het dan zin om em te ruilen (voor PES4 dus) in de winkel of zal ik em dan moeten ruilen voor een ander spel?
Laatst bewerkt: 22 nov 2004