Disc may be damaged or dirty?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door XguidoX, 22 nov 2004.

1. XguidoX

XguidoX Guido Almighty

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn xbox nu 2 jaar en als ik sommige spellen opstart (of aan het spelen ben en alles tussen het opstarten en het spelen) komt er te staan: Remove the disc ...... disc may be dirty or damaged. Nou is het zo dat het niet bij 1 spel was maar bij ongeveer 1/3 af en toe. Nu heb ik PES 4 gekocht en die start op maar bij de menus loopt ie vast en jawel ... disc may be dirty or damaged (dit is overigens het eerste spel waarbij het altijd gebeurt). Ik heb al meerdere keren onze lens-cleaner erover gehaald maar dat heeft geen effect meer.

Nu heb ik op internet gezocht naar redenen van dit verschijnsel en ik kon maar 1 probleem vinden die er verdacht veel op leek, dat de lens zwakker geworden zou zijn en dat hij daarom sommige discs niet meer kan lezen. Nu komt het:
    -Denken jullie dat het dit echt is? zo nee wat dan?
    -Er stond iets in de tekst dat dvd-discs moeilijker te lezen zijn dan cd-discs en dat spellen op beide soorten discs kunnen staan, hoe kun je zien of een spel op een cd- of een dvd-disc staat?
    -Wat kan ik eraan doen? (als er iets aan te doen is)

-PES4 doet het dus niet heeft het dan zin om em te ruilen (voor PES4 dus) in de winkel of zal ik em dan moeten ruilen voor een ander spel?

Laatst bewerkt: 22 nov 2004
  2. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ken toevallig iemand die hetzelfd probleem heeft, en wat hij verteld is dat 'zijn xbox aan het overlijden is'. Dus misschien moet je er gewoon een nieuwe drive in laten doen door microsoft, of gewoon een nieuwe kopen.

3. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    precies, het probleem is alleen dat als je geen garantie meer hebt je blauw betaald aan reparatie kosten (weet niet zeker hoor!!)
    Ik heb een zwarte xbox die echt bij iedere CD(dvd) die je er in stopt een foutmelding geeft, maar ook een nieuwe crystal xbox die echt alles slikt :+

4. Deathrow JJ

Deathrow JJ ¤ the X dominates ¤

Leuk Bevonden:
    0
    Meestal doen ze niet zo moeilijk over garantie bij Microsoft...
    ...Anders misschien Crystal Xbox???

5. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Het ziet ernaar uit dat jij een nieuwe xbox nodig hebt, of je moet gewoon een beetje smokkelen bij M$, maar daar komen ze toch achter bij het repareren

6. JFrostey

JFrostey the Frozen one

Leuk Bevonden:
    0
    Messchien een stof (als in stoffig)overschot op de plek waar je je xbox hebt staan
    en als je de Xbox een keertje reset, moet je wel eerst ff opbellen naar de klantenservice en die verteld je reset code en dan doet he messchien weer normaal
    succes!

7. XguidoX

XguidoX Guido Almighty

Leuk Bevonden:
    0
    hoe doe je dat dan laten repareren? bonnetje heb ik niet meer, die was toch niet meer geldig

Jfrostey: zou kunnen er ligt wel vaak een laag stof op mijn xbox

Wat is trouwens het voordeel van een cristal xbox?

Laatst bewerkt: 22 nov 2004
  8. Diz4r

Diz4r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm volgens mij heeft cristal geen voordeel toch ?
    Gewoon een ander kleurtje :{ . Anders zou iedereen een cristal nemen lijkt me ;)

9. XguidoX

XguidoX Guido Almighty

Leuk Bevonden:
    0
    ja dacht ik al, maar iedereen zei het zo alsof het beter was :D allemaal collectors hiero (Y)

10. Tomschayk

Tomschayk ...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde probleem. Dat is echt verrot. De helft van mijn spellen pakt hij niet meer en dat vind ik toch zonde als je 30 spellen hebt. Maar als je ide resetcode gebruikt, ben je dan ook al je savegames kwijt? Dat zou wel verrot zijn maar als het niet anders kan dan moet het maar. Er zit namelijk geen garantie meer op mijn xbox en ik heb geen zin om me scheel te betalen aan een nieuwe lens. Het rare alleen is dat mijn xbox nu ineens wel alle gekopierde muziekcd's en films afspeelt terwijl hij dat eerst niet deed. Kan iemand dat verklaren? Kan het zijn dat hij is omgebouwd en daardoor niet alles meer pakt. Ik heb hem namelijk een tijdje uitgeleend aan mijn zusje en toen ik hem terug kreeg werkte hij niet meer goed. Iemand advies wat ik nu aan moet met mijn xbox?

11. NL Wolfie

NL Wolfie Gamergirl

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf men xbox nog maar 2 maanden en een paar dagen en ik heb zelf die melding wel is gehad bij een spel maar later nooit meer.
    Het kan natuurlijk ook aan de cd's liggen maar aangezien jij het bij zoveel spellen hebt denk ik dat het aan je xbox ligt

12. Tomschayk

Tomschayk ...

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat zal ik nu doen, mijn xbox wegbrengen en laten maken met het risico meer geld kwijt te zijn dan een nieuwe xbox halen. Of gewoon meteen een nieuwe halen maar dan ben ik dus ook al mijn savegames kwijt. Dilemma:confused:

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Niks, hoewel de koeler beter (harder blaast) werkt in vergelijking met mijn 2,5 jaar oude,stoffige,gebruikte,etc zwarte xbox.

14. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    memory unit kopen en backup van je hd maken, en dan nieue xbox kopen

15. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Niet iedereen heeft de hele tijd geld om nieuwe xbox te kopen :)

16. Tomschayk

Tomschayk ...

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb het geld er wel voor maar ik los het liever anders op. Iemand enig idee wat het kost als ik mijn xbox laat maken en hoe lang dit duurt? Ik ga geen 150 euro betalen bijvoorbeeld om hem te laten maken als ik voor dat zelfde geld gewoon een nieuwe kan halen.

17. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het kost zeker minder als 150 euro.

18. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    130.

19. XguidoX

XguidoX Guido Almighty

Leuk Bevonden:
    0
    dan heeft het dus geen enkele zin, bij een nieuwe krijg je een limited edition, met 1 controller terwijl je er al 2 hebt dus 1 extra en bovendien zijn er ook mensen die kapotte xboxen over willen kopen

20. Super Cooper

Super Cooper My set of wheels

Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik heb het probleem. Ik ga een nieuwe kopen en de oude als kapot op marktplaats zetten (levert nog een euro of 60 op).
    Nu heb ik een memory card, maar hoe maak je een backup van de xbox naar de memory card??

Deel Deze Pagina