Disc Unreadable

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Shinobi of the Wind, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Heey lui, heb een probleempje.

Heb net een nieuwe game (net deze week gekocht), Splinter Cell Double Agent om precies te zijn. Toffe game, vind hem echt cool, maar ik kan hem alleen niet meer spelen.

Het begon allemaal vanmorgen, ik was net bij het cruiseship level/missie, en als ik via de lift naar het tweede deel van het level wil gaan (tijdens het laadscherm om precies te zijn), krijg ik de volgende boodschap voorgeschoteld:

'This disc is unreadable

1. Clean up the disc with a soft-cloth
    2. Resart your console

For more info visit xbox.com/support'.

Vervolgens bevind ik me weer op het Dashboard. Nu heb ik de CD eruit gehaald (om hem, -zoals geadviseerd- schoon te maken met een zacht doekje) en heb tot mijn schrik een flinke kras ontdekt.

Anyway, om even terzake te komen, ik ben er vrijwel zeker van dat mijn Xbox360 deze kras heeft gemaakt. Ik ben altijd erg zuinig op m'n CD's (al zeg ik het zelf :+ ), sterker nog, ik durf te beweren dat de onderkant van de CD (diezelfde onderkant die nu het thuis is van een flinke kras) niets anders heeft aangeraakt dan het CD doosje, en de DVD lade van de 360. Niet eens m'n handen/vingers. :)

Dus, wat zijn jullie adviezen? MS bellen? Ik zou het echt geweldig vinden mocht ik toch een nieuwe krijgen (al lijkt het me sterk), omdat ik er simpelweg niets aan kon doen, Dit heb ik aan de 360 te danken.

Alvast bedankt jongens...;) (en/of meiden natuurlijk ;) ;) ).

PS: Mocht deze Thread overbodig zijn mods, dan mag hij dicht. Liever wel ff aanwijzen in welke andere Thread ik dit kan posten. :)

2. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Misschien zat de kras er al op :confused:

3. 2005simoens

2005simoens Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit zelf ook verschillende keren meegemaakt, ik ben dan opzoek gegaan naar een disc cleaner en ik heb 1 gevonden en dan maak je het ermee , gwn product erop spuiten en afdrogen en klaar is kees het is het gemaakt ;) een disc cleaner kost ongeveer 10 euro ;)

4. Shinobi of the Wind

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, zou wel echt dom van me zijn ALS het zo was IDD :lol: . Maar nee, ik weet zeker dat dit niet zo is. Zo'n grote kras zou zeker weten opvallen bij mij. :)

Mmm, je weet zeker dat dat helpt bij zo'n grote kras? Waren jouw problemen ook soortgelijk? En waar kun je zo'n disc cleaner halen dan?

Laatst bewerkt: 9 nov 2006
  5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Heb je toevallig je xbox bewogen of van positie omgedraaid terwijl er een disc in zat?

(en ja dit kan beter in de Defecte Consoles Thread, maar laten we daar maar even mee wachten, check ondertussen even de [search]zoekfunctie[/search] anders want dit is écht vaak voorbij gekomen ;))

6. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Heb je toevallig je xbox gekanteld terwijl je aan het spelen was of de disc nog in de tray zat, zo ja hier je antwoord. ook als dit vaker voorkomt zet dan je xbox horizontaal neer, zodat de console stabieler is. Door kleine trillingen van bijv je subwoover kan je xbox ook krassen maken.

ho was me net voor ;)

7. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat dacht ik dus ook, maar bij mij is dat precies andersom. Ik heb een tijdje lang met een horizontaal geplaatste xbox gespeeld en alle games die ik in die tijd heb gespeeld hebben allemaal op dezelfde hoogte een kleine ronde kras. Die is welliswaar zo lichtjes en bijna niet te zien, dat het geen invloed heeft. Maar toch! Ik heb dat toen met andere games uitgezocht en er gebeurt niks als de 360 verticaal staat en de dvd's dus niet op de dvd-speler rusten.
    Maar goed, dat stoort mij niet, ik speel wel verticaal. Geen zin om dat te laten repareren en vervolgens een refurbished console terug te krijgen die waarschijnlijk ergere problemen heeft gehad. Echter, in het geval van Shinobi, is een telefoontje naar de helpdesk onvermijdelijk als het niet ligt aan de dingen die wij zojuist opnoemden.

8. AQuila

AQuila Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Waar heb je die Disk Cleaner gekocht ik wil dat ook zoiets ;)

9. Shinobi of the Wind

Leuk Bevonden:
    0
    @The Matrix & Shortbull: Ik heb mijn 360 altijd horizontaal staan, en dat heb ik ook nooit veranderd. Ik denk dus niet dat het daar aan ligt. Ook heb ik geen subwoofer. :)

Laatst bewerkt: 9 nov 2006
  10. JeePee

JeePee Guest

Dit heb ik ook gehad. Nooit met games, maar wel met CD's. Vijf stuks om precies te zijn.

En wat kan je eraan doen? Niks. Microsoft zal altijd blijven beweren dat het je eigen fout is :mad:

11. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit probleem ook bij oblivion maar kan helemaal geen kras ontdekken en heb het ook al geprobeert in een anderre 360 maar daar deed die het ook niet.

12. Shinobi of the Wind

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is jullie advies? wat zou ik doen, toch nog MS bellen?

13. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Hmm, ik hoopte dat we je al konden helpen, maar dat is niet gelukt. Ik denk dat er niets anders opzit dan te bellen naar Microsoft (succes, dat zal je nodig hebben). Als je nog vragen/problemen mee hebt, post dan even in het Defecte consoles topic, ik zal je startpost daar ook even naartoe kopieeren. Deze gaat dan dicht.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina