Discman

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door GalO, 26 aug 2003.

1. GalO

GalO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    edit

Laatst bewerkt: 20 apr 2014
  2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Waarom een discman als je een Mp3 speler kunt kopen? Of wil je specifiek een discman?

3. Darko

Darko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haal een MD player op :) hijs kleiner , hijs fijner , hijs beter:p

4. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    wil je een baggermerk discman of een goed merk?

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Daar zat ik ook mee...
    een MP3 speler heeft beperkt geheugen (ipod / harddrive achtige apperaten kosten een vermogen..)
    een CD-speler kan zo`n dikke 600 MB verdagen per cdtje..

dus ik ging voor een veel goedkopere CD-speler..

kijk ff op www.panasonic.nl /.com
    www.sony.com

ik heb zelf de Panasonic SL-SX420 en die is wel fijn, kweet alleen niet of die hier te krijgen is (amerikaans..)

6. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook een discman. Ik zit niet te wachten op een MP3 speler. Heb je beetje geheugen. Ik wil veel muziek hebben en neem dan gewoon wat goede muziek mee. Eventueel binnenkort een MP3 discman, dat zou ook nog wel handig zijn.

Maar antwoord op de topicstarter, het is maar net wat je zelf wilt. Je hebt ze in alle 'smaken.' Moet hij schokbestendig zijn, extra bass... Want dat heeft invloed op de prijs. :)

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Valt wel mee, de dingen worden steeds goedkoper en of je nou voor 200 euro een goede discman koopt of voor 100 euro meer een mega goede mp3 speler..

Op een Mp3 spelers kun je nu al 20 gigabyte meenemen en dan nog is ie kleiner en lichter dan een discman. Je kan er ook files meenemen, liedjes ordenen etc. Kan allemaal niet op een discman.

Daarnaast moet je met een discman aparte cd's meenemen wat nog meer ruimte inneemt. Nee geef mij maar een mp3 speler :) geen gezeik ook met schokbestendigheid enzo. Ik ha eerst een speler met 32 maarja das nu alweer achterhaald. Ik denk eraan om wel een nieuwe te kopen maarja heb er nu nog geen behoefte aan.

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Zelfs de goedkopere hebben tegenwoordig 128 mb en dan kun je zowieso al meer meenemen dan je op 1 cd kunt meenemen voor een discman. Als je veel muziek wilt moet je juist een mp3 spelers kopen daar kunnen als je een goede neemt duizenden liedjes op. En dat zonder laadtijden en cd's verwisselen :+

9. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Duizenden liedjes? Nu overdrijf je. :) Ik neem gewoon een paar goede CD´s mee, dan ben ik ook klaar.

10. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, D.L., hij overdrijft niet, als je een iPod koopt kun je inderdaad duizenden liedjes erop zetten:).
    Bij mij ging het meer om het formaat dus kocht ik een 256 mb iRiver iFP390t, beetje goed compressie werk kun je er 6 cd's op kwijt, dat is voor mij meer dan genoeg.
    Een ander pluspunt is dat de firmware upgradebale is, met binnekort OGG ondersteuning, dan gaat het echt leuk worden (stukken kleiner dan mp3 en zonder hoorbaar kwaliteitsverlies!).
    Oh well, it's up to you, als ik jou was zou ik doorsparen en een goede mp3 speler kopen (als capaciteit een probleem is gewoon voor de iPod gaan).

11. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    een 20GB passen makkelijk 1000 nrs op..
    maar ja ik en andere zeker weten kopen liever een (mp3 compatble) discman van 4 a 7 tientjes als een mp3 speler van 200 euro..

want even eerlijk zo`n ding met 64MB intern geheugen is gewoon vette bagger (half uur aan muziek)..

en als je je MP3 speler update (zo`een met intern geheugen -64 bijvoorbeeld- en dan tot 256MB) zijn ook vette bagger.

je bent dus opzich verplciht om een 10/15/20 GB ding te kopen en veel gasten hiero hebben daar geen geld voor...
    of willen het er niet voor betalen... (ik heb ook liever een goedkoper ding en een zooi xbox games :p)

12. flipkop1984

flipkop1984 I Love Techno

Leuk Bevonden:
    0
    Koop een Discman waar je mp3 cd's mee kan afspelen gewoon cd omvormen naar mp3 formaat en kun je op een gewone cd voor ongeveer een uur of 5 muziek op zetten

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat heb ik dus ook, Dat is echt vet handig, enige nadeel van een discman is dat ie redelijk groot is, en een MP3 speler (hetzij in een telefoon,mp3speler of wat dan ook..) is gewoon vet kleiner

14. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    20gigabyte? In een Mp3 speler? Damn, ik moet echt wat meer gaan opletten. Maar dan nog, voor 200 euro heb je dus echt geen MP3 speler met zoveel geheugen.

15. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat is waar, maar voor 300€ zeker wel!.

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    voor een luttele 400 euro heb je een mp3 spelertje wat nog steeds lichter is dan een discman met jawel 10 gigabyte beschikbaar :)

very nice!

deze is 369 met 20gig

Of je kunt voor deze stijlvolle gaan, die heeft maar 256 mb maar is wel lekker klein.

Deze jongen gaat voor ongeveer 260 euro's over de toonbank.

17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    dat is duur, in amerika kost dat ding 139$, en alleen om Amerika? wat een gezeik..

anyways, je hebt een Creative ding voor 249 euro met 20 gig

18. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    yup maarja dit is gewoon nederlandse prijzen = asociaal duur :) als je eentje neemt kun je hem idd beter uit amerika halen. maarja dit is ff om aan te geven hoe die dingen eruit zien en wat erin kan. Als je beter zoekt kun je nog veel mooiere designs vinden.

En btw die van creative zijn lelijk :+

+ en groot..

19. GalO

GalO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    edit

Laatst bewerkt: 20 apr 2014
  20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2