1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] "******" als scheldwoord.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Acolyptus, 11 okt 2008.

  1. Acolyptus

    Acolyptus Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Voordat ik hiermee beginnen wil ik eerst even 3 dingen zeggen, nummero een is dat ik serieuze reacties verwacht. Nummero twee is dat ik respect heb voor mensen die ****** hebben.
    Alright.


    Je kan er tegenwoordig niet meer onderuit komen: bijna elke dag hoor je wel van personen het woordje ****** wel vallen waar ik ook bij hoor. Vaak hoor ik dan ook van andere mensen dat ik niet met die ziekte mag schelden sommige personen brengen dat netjes, sommige personen wat minder. Wat ik me dan afvraag is: Kunnen jullie een scheldwoord van een ziekte niet onderscheiden? Als ik zeg ******zooi mijn hele werkstuk ligt in de goot betekent dat dan meteen dat ik iemand die iemand anders dan goed kent en ****** heeft aanval? Wat nog vreemder is, is dat ik die zelfde mensen met ziektes zoals tering, tyfus en aids hoor schelden. Vervolgens is de vraag waarom die ziektes wel? Nou, omdat iemand die ik heel goed ken ****** heeft en ik ken niemand die aids,tyfus of tering heeft. Als je dan voor je principe staat niet met een ziekte te schelden, scheldt dan ook niet met een ziekte. Alsof er elke dag geen mensen aan aids doodgaan. Sterker nog een kwart van europa heeft vroeger de dood voor zijn deur zien staan door de ziekte "de pest". Mensen vertellen me ook wel eens dat het al veel langer geleden is dat die mensen zijn gestorven. Geeft dat je dan meteen het recht om dan wel met ziektes te mogen schelden? Die miljoenen die door andere ziektes zijn getroffen mogen wel mee gescholden worden, omdat je ze niet kent en/of het al verleden tijd is? Ik vind dat je als persoon gewoon een onderscheid moet kunnen maken, want met "******afstandsbediening" bedoel ik iemand anders echt niet mee te kwetsen omdat iemand dichtbij van je aan die ziekte lijd.

    PS: Ik weet dat dit een heftig onderwerp is, en ik hoop dat dit topic niet gesloten word en we er gewoon normaal kunnen over praten.
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Maar pest, Tyfus en Aids zijn ziektes die mensen niet dagelijks tegenkomen in hun eigen wereldje....terwijl in NL iedereen wel iemand kent die hij heeft verloren aan ******.

    Ik vind het ook hypocriet, daar niet van
     
  3. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Ik vind dat het woord nooit gebruikt mag worden als scheldwoord. Vooral online met NL-ers hoor je tegenwoordig niet anders meer. Het woord wordt als de normaalste zaak in de wereld gebruikt. Niet eens meer als scheldwoord maar puur als woord-oppepper. Zo hoor je vaak ****** ouwe! inplaats van. jeetje of w/e. Nokken dus ermee, je bent echt niet meer stoer door het woord te gebruiken, in mijn ogen juist zielig.
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wie bedoel je met jullie? :)
     
  5. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    sowieso ziekte als scheldwoord is toch precies hetzelfde?
     
  6. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Aangezien ik al sinds dit begin jaar in de Nederlandse chatroom zit op www.kongregate.com heb ik genoeg mensen met ****** zien schelden.

    Gelukkig ben ik moderator dus ze moeten gewoon de regels volgen en ik ben blij dat ik dan gewoon in die positie zit als mensen denken dat er niks mis mee is om gewoon ****** te zeggen op bepaalde momenten of als scheldwoord.

    Het is net als het woord gay.
    Omg dat is echt zo gay. Jij bent gay! Deze game is gay man... en dat soort gedoe.

    En het verweer is vaak dat ze niemand beledigen maar schelden op zich is al nutteloos genoeg.
    Vaak beginnen er ook gelijk mensen met maar me moeder/oma heeft/had ******.
    Of dat altijd waar is is ook nog maar de vraag maar dat veranderd niks aan het feit dat het totaal overbodig is en dat er altijd wel mensen zijn die er door beledigd kunnen zijn.
    Natuurlijk is direct gericht uitschelden nog veel erder maar het zijn gewoon mensen die denken dat het stoer is of nodig om met bepaalde ziektes en woorden te schelden.

    Ik raad mensen altijd snel af om het woord te gebruiken in welke situatie dan ook.

    Kun je altijd wel leuk zeggen maar ik vind van niet dus ik doe het lekker toch maar dan ben ik blij dat ik in de mogelijkheid heb om gewoon te zeggen luisteren of anders.... :+
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2008
  7. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik ****** vaak (zie geen reden waarom ik in normaal gebruik met * zou moeten schrijven). Meestal doe ik dit onbuwust en schiet het er gewoon uit. Natuurlijk heeft het als ik zeg: hou je bek ****** sukkel niks te maken met de ziekte en dat heeft het vrijwel nooit.

    Mensen die er over zeuren dat je er niet mee moet schelden snap ik aan de ene kant wel maar aan de andere kant ook niet. Die mensen schelden ook met woorden als aids en gay maar dat mag dan weer wel, dat is dan wel oke?! Dat slaat natuurlijk nergens op!

    Jeetje komt van het woord jezus af en dat is gewoon hetzelfde als gay dus dat is dat ook even erg.
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Sticks & stones may brake your bones...
     
  9. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik vind geen enkel scheldwoord nodig, ook geen die te maken hebben met Godsdienst enz. Hou het gewoon netjes!

    Meestal als ik een scheldwoord tegen kom dan sluit ik het forum per direct!


    (wel een goed topic dit! )
     
  10. Acolyptus

    Acolyptus Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap je denk ik best wel. Ik heb bijvoorbeeld meegemaakt dat ik het woord ****** uit mn mond liet rollen, en vervolgens een persoon echt helemaal door het lint ging. Dat soort personen bedoel ik dus. Ik scheld er inderdaad ook onbewust mee. Het klinkt misschien erg vreemd maar "potverdomme" geeft nou eenmaal minder voldoening dan ******..

    @ Shortbull
    Scheld jij wel eens met een andere ziekte? Zo niet, wat vind je dan van het feit dat mensen tegen het schelden van ****** zijn, maar toch met andere ziektes regelmatig lopen te schelden?
     
  11. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee dat mag helemaal niet, nee dat is helemaal niet ok.
    Je scheert iedereen over 1 kam nu.

    Ik laat schelden nooit toe in mijn chatroom.
    Ik zal niet op iedereen springen die een keer shit of kut zegt maar met zulke woorden schelden als bovenvermeld is nooit nodig.
     
  12. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen scheld wel eens, je gaat me niet vertellen dat jij nooit eens vloekt als er iets fout gaat. Zit weinig betekenis achter de woorden die mensen gebruiken, meestal wordt er niks mee bedoeld. Het is gewoon een manier voor mensen om hun frustratie te uiten. Ik scheld zelf niet met ******. Maar zelf heb ik er niet vaak moeite mee, heb alleen moeite met mensen die dat woord in elke zin gebruiken om zich stoer voor te doen. Als iets eruit floept tijdens een moment van frustratie zit ik er niet mee.
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Goodie two shoes. Heb me altijd afgevraagd waarom gelovigen denken dat hun precious religie door atheïsten met respect behandelt moet worden. Ik geloof toch niet, of wel? Arrogant pleps die hun willetje op de rest van de wereld proberen op te leggen.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  14. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Het is ook geen aanval, maar elke keer als je het hoort en iemand dichtbij je heeft het, dan denk je er toch weer aan. Is dat nou nodig?
     
  15. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij scheld nooit? Iedereen doet dat wel eens.

    Vroeger op de basis school schold ik nog veel meer nu op de middelbare school is dat echt veel minder geworden. Het ligt er dus ook aan met wie je omgaat. Vrienden zeggen het en dat neem je over.
     
  16. Acolyptus

    Acolyptus Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik dus. Het is toch niet zo dat als je met ****** scheld het direct bedoelt is om iemand die dat hoort te kwetsen? Snappen die mensen niet dat het gewoon een uiting van frustratie is. Even een voorbeeldje erbij pakken: "Ik hoop dat je doodgaat aan ******, net als je "insert relative here" is totaal respectloos en daar ben ik wat dat betreft ook tegen. Als je het in een andere context plaatst: "******zooi, deze training is echt te zwaar voor mij" is het toch een totaal anders iets..
     
  17. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap wel dat mensen er moeite mee hebben als iemand in hun naaste omgeving het heeft of eraan gestorven is. Maar dan moeten we alles verbieden, grappen over zelfmoord, over moord, schelden met aids, tyfus, tering. Mensen op dit forum maken grappen over stoma's. Moet dat dan ook verboden worden?
     
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Moeten we ziekenhuizen dan ook maar verbieden, of rondrijdende ambulances, of auto's, of wegen, treinen, openbaar water, omdat ze nare herinneringen op zouden kunnen roepen?

    Hou eens op zeg.
     
  19. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Nitram heeft gewoon gelijk hoor, wat is het verschil tussen ****** en aids, tyfus en tering?

    Mensen moeten niet zeiken als iemand ****** gebruikt maar jij zelf ook met ziektes scheld.

    Leuk dat K als * word geschreven :{
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  20. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil voor de meeste mensen is dat tyfus, tering, aids een ver van me bed show is.
     

Deel Deze Pagina