1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] "******" als scheldwoord.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Acolyptus, 11 okt 2008.

  1. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie Tsux post...

    Ik hou er gewoon rekening mee dat je met bepaald taalgebruik een beeld van jezelf schetst bij anderen. Onder m'n maatjes maakt het niemand iets uit of ik een keer met ****** scheld, maar als ik aan tafel zit met m'n ouders, en ****** als scheldwoord gebruik, zullen ze dat niet echt waarderen.

    +hier op het forum, je bent toch gewoon geestelijk niet helemaal stabiel als je 'geraakt' wordt als je een post leest waarin iemand met ****** vloekt?


    Het is denk ik eerder hypocriet te noemen dat je zelf wèl voorstander bent van vloeken mbt religie, en tegelijkertijd anderen er op wil wijzen dat ze niet met ****** moeten schelden.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Doe eens normaal.. =(

    Moet zeggen dat ik dat scheldwoord in mijn omgeving bijna nooit hoor vallen. Is toch wel vaak een bepaald type jongeren die het te pas en te onpas gebruiken. En dat type jongeren negeer ik sowieso volledig.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Welja joh, gooi er nog een paar hersenloze generalisaties tegenaan. Precies waarom ik de reactie plaatste waar jij net op reageert. M'n punt ontgaat je duidelijk volledig.
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Of je maakt je punt niet duidelijk genoeg. Waarom zou je er dan die :mad: smiley achter plaatsen... (Plus die "stoere" manier van schrijven)

    En als je mijn post goed leest, zie je dat ik scheef: "Is toch wel vaak". Niet altijd dus.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    :mad: geeft aan dat ik geïrriteerd was en met 'als we zo gaan beginnen' maakte ik ook meer dan duidelijk dat ik me op zijn niveau ging begeven. En jouw opmerking was toch wel heel erg suggestief.
     
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    je irriteren aan een woord en een heel dialect de grond inboren is niet bepaald hetzelfde niveau ;)

    Echter is dat jouw mening en die mag je hebben.

    ontopic:

    Is het gebruik van het woord ****** ook niet heel plaatsgebonden? In dit gebied van NL hoor ik het niet heel veel. Of ik let er gewoon niet goed op, kan ook best. Ik zie het verschil tussen vloeken met GVD of vloeken met ****** niet heel goed. Als ik GVD gebruikt denkt er niemand op deze wereld dan ik echt god probeer te vervloeken. Als ik kut zeg tegen iets dan heeft dat ding meestal helemaal niets met een kut te maken. ****** is voor mij hetzelfde. De ziekte en het vloek/scheldwoord hebben helemaal niets met elkaar te maken.
     
  7. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    ik scheld heel veel.. behalve met ******.. vind het ongepast..
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Het ging me om de nadruk op randstadters die het volgens hem blijkbaar irritant uitspreken. Dat counterde ik met een andere generalisatie.

    Met zijn niveau bedoelde ik het generaliseren.
     
  9. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Godverdomme betekent niet dat jij God vervloekt(verdoemt), maar God jou. [​IMG]
     
  10. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Whoops dat is waar ook. Komt omdat ik meestal een variant van GVD gebruik waarbij je wel god verdoemt O-)

    Even op wiki gekeken trouwens:
     
  11. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Heftig onderwerp? Beetje overdreven he.

    Kânker is gewoon het 'verboden' woord, en het verboden woord eruit gooien lucht het meest op als je ergens kwaad om bent. Daarnaast rolt kânker er ook nog eens lekker uit.

    Tuurlijk, netjes is anders, maar je kunt iets toch kânker vinden? Daar beledig je toch niemand mee?

    Mensen uitschelden voor kânkerlijer oid is natuurlijk iets anders. Dat komt veel negatiever over en kan kwetsend zijn. Maar dan is het persoonsgericht, en persoonsgericht iemand uitschelden is iets heel anders.

    Ik gebruik zelf thuis (en gematigd buiten huis, niet omdat het van mezelf niet mag, maar je wilt ook niet worden gezien als Lau van Tiny) een combinatie van Hoeren, kânker, tyfes, stink, fucking, joden, cunt, kut..zooi en een goedgeplaatste godverdegodverdomme komt ook regelmatig voor.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zit er nou in dit forum ingebouwd dat het woord wordt veranderd door 6 sterretjes, of durven jullie allemaal niet het woord te typen ? :confused:
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  13. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    _O_:lol:
     
  14. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat zei ik toch al. Dus zelfs als je je verhaal over een bekende kwijt wil die ****** heeft, kan je niks over die ****** vertellen. Want het woord ****** wordt gewoon weergegeven als ******. ****** is zó erg, dat volledige censuur nodig is. HET BESTAAT GEWOON NIET.
     
  15. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ****** krijg je dus 6 starzzzz, maar je kan het op deze manier kânkerhard wegklatsen.. ;)
     
  16. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je godsnaam in noormaal gebruik k.anker als ****** schrijven. Slaat nergens op natuurlijk.
     
  17. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    lekker boeiend, als je al ka.nker wilt schrijven doe je het toch gewoon zo, of zo: kk.
    Waarom zou je sowieso op een forum met k.anker willen schelden?

    ik snap dat als je iets uit je handen laat vallen het woord je kan ontglippen, maar op een forum kan je niets uit je handen laten vallen. Je kan zeg maar niet veel dingen per ongeluk doen, omdat je alles van te voren typt en dan submit, en eventueel editten.

    behoorlijk kansloos als je dan mensen voor kkleier uit gaat schelden of bijvoorbeeld wat een kktopic is dit.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2008
  18. Jradman

    Jradman Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat ik me er behoorlijk aan stoor als kânker gecensureerd wordt terwijl het in de meeste gevallen op een respectvolle manier wordt gebruikt.

    Zo komt het juist respectloos over op de mensen die het er op een normale manier over hebben IMO.
     
  19. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Vind ik ook!
     
  20. Acolyptus

    Acolyptus Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan gaan je toch ergens anders een topic volspammen?

    Ik zie dat er veel discussie losbarst goed teken lijkt me. Volgens mij snapt de meerderheid wel dat je ****** als ziekte en als scheldwoord hebt. Ook zie ik dat mensen het onbegrijpelijk vinden dat ****** gecensureerd wordt. Snap het zelf ook niet echt, want zo worden serieuze posts verneukt waar wel een serieuze bedoeling achter zit.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2008

Deel Deze Pagina