1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Kleine foto;

    [​IMG]

    Huge foto;

    [​IMG]

    3d foto (3d-brilletje nodig);

    [​IMG]

    /Mod Spoilers added, wegens lay-out fuck up.
     
  2. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij lijkt een beetje op Bob Marley.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.469
    Wow, ik zou willen dat ik foto's met zo'n resolutie kon maken met mn digitale camera :9
     
  4. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Stfu! Theo is de man! :thumbs:



    Denk het wel ja. Maar wij hebben er alleen nog niet zoveel van gemerkt.

    Foto? Er zijn talloze dingen die zouden kunnen verklaren wat je (denkt dat je) gezien hebt. Om meteen te roepen dat het niet aards zou zijn vind ik een beetje ver gaan. Niet alleen dat, ook zouden er dan talloze satellieten moeten zijn die ook dergelijke zaken hebben opgepikt. I call BS!


    [​IMG]


    :cool:
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Goed dat die foto nu in een Quote staat. M'n internet liep steeds spontaan vast als ik in dit topic kwam :+
     
  7. ThomasR

    ThomasR Active Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb het samen met mijn toenmalige vriendin en huidige vrouw gezien.

    Het was in november 1999 en had toen geen camera bij de hand.

    Het object hing stil in de lucht en het gaf een oranje geel licht af wat eerst heel fel brandde en toen weer minder fel werd.

    Ik stond op dat moment nog binnen en liep m'n balkon op.

    De hemel was wolkloos en heel helder.

    Na ongeveer een 10-tal seconden schoot het object horizontaal pijlsnel weg vanuit stilstand.

    Iedereen mag zijn verklaring hiervoor geven maar ik had en heb die, tot op de dag van vandaag, niet.
     
  8. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Als dat bekend is, dan zijn het geen UFO's meer. :) Plus, ze overtredden kennelijk de wetten der natuur, dus wordt het onwaarschijnlijk dat het uberhaupt fenomenen zijn van materiele aard, maar eerder refractiefenomenen, etc.

    Dat lijkt mij niet, maar misschien was het een speculatief programma. Er zijn wel 'fossiele' bacterieen gevonden op meterorieten van mars. Maar niet iedereen is het er over eens in de wetenschappelijke wereld dat het echt bacterien waren, dus ook niet echt bewijs.

    Ik probeer ook niet te zeggen dat mensen echt buitenaardse mensen tegenkwamen vroeger, dat is niet te bewijzen en onwaarschijnlijk. Maar ze maakte wel tekeningen die daar op lijken, die wij misschien verkeerd interpreteren.

    Grappig allemaal, die eerste is gewoon van een kunstenaar overigens, zijn van zijn site gepakt en door alle UFO fanatiekelingen opeens in alle filmpjes verwerkt. Die andere zijn allemaal vage beelden, of alleen geluid. Ook lekker bewijs!

    Wat heb je er aan, men wordt er niets wijzer van. :'-( Waar-de-loos! Daar wordt je toch niet door overtuigd. Kan ook wel wolken filmen met een gezichtje en claimen dat het god is in de lucht ofzoiets stoms.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het is ook maar net wat je wilt zien natuurlijk. De mensen die op voorhand er niet in geloven zullen hierdoor natuurlijk niet overtuigd worden, maar de mensen die wél geloven zullen deze filmpjes hartstikke interessant en/of geloofwaardig vinden.

    En als het allemaal geheime militaire projecten van alle regeringen van de wereld zouden zijn, zou je toch verwachten dat de regering er vanaf weet.
    In oa. de volgende berichten blijkt dat de regering zelf ook helemaal geen idee heeft wat er allemaal gebeurt.
    Des te meer reden om te denken dat het iets buitenaards is.

    UFO - Mexico - March 05, 2004 Mexican Air Force Pilots Film 11 UFOs

    UFO - Cylinder Chased by Soviet MIG-21 Accelerates






     
  10. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat buitenaards leven bestaat is logisch. Maarja, mensen die beweren dat ze aliens hebben gezien (jeweet, die met die grote hoofden en ogen) verklaar ik voor gek. Hoe groot is de kans dat (als ze uberhaupt al hier kunnen komen) de evolutie op hun planeet zo is gegaan dat ze bijna op een misvormd mens lijken? eigelijk nul. Ik geloof ook dat leven niet persé water nodig heeft, of zelfs op koolstof gebaseerd hoeft te zijn. Er zijn vast heel veel andere "systemen" of manieren waarop leven kan bestaan.
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Niet ieder wezen in het universum hoeft er zoals de mens uit te zien. Nu zeg ik niet dat de echte aliens grote hoofden/ ogen hebben (ik zeg ook van niet), maar is het niet een beetje kortzichtig om te zeggen dat het design van de mens perfect is, en dat ieder wezen wat er anders uitziet is mislukking van de evolutie is.

    In hun ogen zijn wij mss wel de misvormden ;)
    Precies! :)
    Mensen hier houden te veel vast aan de 'wetten' en stoffen die hier op aarde gelden, maar vergeten daar heel toevallig bij dat er buiten de Aarde nog een heel universum is waar nog ontelbare mogelijkheden zijn hoe leven ontstaat (en vele andere dingen).

    Maar de mens ziet zichzelf blijkbaar veel liever als alwetende goden, dan dat ze open staan voor die mogelijkheid.

    Mens=kortzichtig

    [​IMG]
    :+
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2008
  12. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, ik zou het wonderlijk vinden om mee te maken. Ik zit elke dag te duimen op een dergelijke paranormale ervaring, maar nog nooit zoiets meegemaakt.

    Ik verwacht gewoon wel een kritische blik van iedereen. We geloven in de wetenschap om dat deze resultaat boekt. Alles wat we nu hebben en doen hebben we te denken aan geniale geesten die wetmatigheden in de natuur ontdekte die we vervolgens konden gebruiken voor onze uitvindingen.

    Vind het ook helemaal geen argument dat regeringen zogenaamd niets weten of dat er een willekeurige piloot of overheidsvertegenwoordiger iets ontkent. Dat vind ik niet het minste bewijs tegen of voor het belang of bestaan van deze fenomenen.

    Je moet je niet vergissen, dit is een persoonlijke hobby van mij, samen met andere samenzweringen en filosofische en paranormale fenomenen. Ik ben dan ook goed bekend met de materie, maar moet simpelweg concluderen dat ook al zijn sommige video's of observaties nog zo interessante en vreemd, bewijs is er simpelweg niet en een betrouwbare methode om deze fenomenen te kwantificeren is er ook niet. Je kunt deze willekeur niet 'toevallig' elke keer precies meten omdat je nooit weet waar hoe wanneer, hoeveel, dus heeft het jammergenoeg geen relevantie in de praktische wereld, wat het vervolgens tot paranormaal fenomeen verheft en in de obscuriteit dwingt in de ogen van de wetenschap.

    Misschien is dat een tekortkoming van de wetenschap, maar misschien juist niet. Misschien is het wel een wijze keuze, misschien is er wel niets aan de hand. Er zijn duizenden andere verklaringen mogelijk naast buitenaards leven, maar die gedachte is niet romantisch, noch sensationeel. Maar al dat fanatisme, sensatie en de idioterie brengt wel het hele veld om deze fenomenen heen in diskrediet.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2008
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Geen UFO's gezien, maar wel andere ervaringen. Maar daar ga ik hier niet verder op in. Maar ik kan je wel dit zeggen: zo gauw je zoiets meemaakt (een UFO zien, of een andere ervaring) snap je ook waarom mensen er heilig in geloven.
    Je hoort ook dat de meest sceptische mensen wel in het bovennatuurlijke waren gaan geloven door zulke ervaringen. Dat wilt soms toch wel wat zeggen?

    Wetenschap is niet alles; Er is nog zoveel wat we niet weten, en wat we voorlopig ook gewoon nooit zúllen weten.

    Juist: In onze natuur. Buitenaards is niet onze natuur, dus veel dingen kun je niet met aardse wetenschap zomaar even bewijzen. De wetenschappers staan daar niet open genoeg voor.

    Het is geen definitief bewijs. MAAR het is tenminste wel indirect bewijs. Daar tegenover zeggen de 'non-believers' (wetenschappers) vaak dat het niet bestaat, omdat zij het niet kennen. Over goede argumenten gesproken... ;)

    natuurlijk zeggen ze het niet zo letterlijk, maar daar komt het wel vaak op neer.

    ALS sommige waarnemingen al van militaire projecten waren, waarom zijn die dan nu (60/50 jaar na dato) nog steeds niet openbaar?
    Die stealth bomber is ondertussen wel openbaar, waardoor je dus gaat denken dat al die andere waarnemingen dus wel van iets anders moeten zijn.

    Ik kan ook maar moeilijk geloven dat de regering liever heeft dat we met zijn allen in sprookjes geloven, dan dat ze (iig na een bepaalde tijd) toegeven dat het om een aards project ging.

    Wel leuk dat jij je er ook om interesseert :thumbs:
    Wel jammer dat je aan de verkeerde (sceptische) zijde staat :+

    Er zijn zoveel video's en foto's die in de loop der jaren zijn gemaakt, en die totaal los van elkaar staan dat je het 'gewoon' vreemd en interessant kunt noemen, maar ik denk dat ondertussen behoorlijk wat bewijsmateriaal verzameld is. Voor mijn gevoel iig meer dan bewijsmateriaal dat het niet bestaat. (maar dat is weer 'in the eye of the beholder'?)
    Je kan al die mensen die dit al 100-en jaren over de gehele wereld zien (en meemaken > ontvoeringen) toch moeilijk voor gek verklaren?
    Natuurlijk zitten er mensen tussen die het vervalsen voor geld, erg vervelend ook, maar waar heb je dat -helaas- niet?

    Maar je hebt gelijk over het feit dat het paranormale als obscure (wetenschap) wordt gezien. Merkte ik een tijd terug ook hier op XBW toen ik een soortgelijk onderwerp als dit opende (met even 'ongeloofwaardige' foto's). Ik werd helemaal met de grond gelijk gemaakt 8)
    Ben iig wel blij om te zien dat de meeste mensen ondertussen zijn opgegroeid, en hier nu op een volwassen manier over willen en kunnen praten :)

    Lang Leve XBW \o/
    Je kan zeggen dat de gelover geloven doordat het 'romantisch' is of 'sensationeel', maar zo zou je net zo goed kunnen zeggen dat de niet gelovers gewoon niet willen geloven omdat het niet 1,2,3 wetenschappelijk te verklaren is.
    Ze kunnen er niet tegen dat ze het even niet weten, dus moet het wel niet waar zijn. Ze zijn immers toch zo geniaal? Dus kan het niet bestaan dat er iets is wat niet verklaard kan worden!?

    *langste post ooit, ik hoop dat ie nog een *beetje* duidelijk is
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2008
  14. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    er is 100% kans dat er nog zo'n geval als de aarde is met leven want het universum is oneindig, maar waarschijnlijk te verweg dus niet te bewijzen. met die ufo is allemaal bullshit geloof me echt BULLSHIT

    de theorien voor de ''motor'' van die ufo is wel grappig met element 115 moet je maar is googlen
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2008
  15. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Je als je niet wilt vertellen, dan blijft het automatisch obscuur en beperkt tot persoonlijke ervaring.

    Ik zeg nergens dat wetenschap alles is, anders had ik geen interesse in deze fenomenen. Ik vind het voorbarig te zeggen dat we die dingen nooit zullen weten, daar is geen bewijs voor. Dat we ze niet weten en misschien wel of niet te weten komen is een accuratere uitspraak. ;)

    Dat slaat nergens op, om een paar redenen. (ik leg uit)

    Wetenschap is wetenschap. Die is zo om een reden. Wetenschap bestudeert al honderde zoniet duizenden jaren alles wat 'buitenaards' is. Zo waren de eerste beschavingen al bezig met het in kaart brengen van de sterren en de zonnecycli.

    Voor wetenschap om ergens open voor te zijn, moet iets meetbaar zijn. Dat is wetenschap. Je moet iets kunnen meten en reproduceren. Als je dat niet kunt, dan is iets praktisch niet van toepassing (IE dan bestaat het niet met betrekking op alle praktische toepassingen en theoretische modellen). Nu goed lezen! Dat betekend niet dat het niet bestaat, dat betekend dat het (nog) niet relevant is voor de wetenschap en daarmee, de praktische wereld waar jij en ok ons in begeven.

    Pas als de wetenschap verder gevorderd is en er bijvoorbeeld een instrument is dat een vooralsnog onzichtbaar fenomeneen kan meten (bijvoorbeeld radiogolven/licht), kunnen we deze fenomenen gaan verklaren en kwantificeren en zullen ze tastbare praktische waarde hebben voor de wetenschap (of waardeloos blijven).

    Nergens zul je iemand ooit horen zeggen dat de wetenschap het enige is wat er is. De wetenschap is wel het enige dat duidelijkheid schept in datgene wat er te meten is. Dat betekend wederom niet dat er ook geen andere dingen zijn, maar die vallen simpelweg (nog) niet binnen de wetenschap, omdat ze niet te onderzoeken zijn.


    Indirect bewijs is geen bewijs. Wetenschappers zijn geen 'non-believers', wetenschappers zijn gewoon mensen die ook in god, spoken, kabouters en andere dingen geloven, maar zich met betrekking op hun werk richten op fenomenen die wel te meten en te bestuderen zijn.

    Dat jij ze perse wilt classificeren als een algemene groep zegt misschien meer over jouw animositeit jegens het concept wetenschap, dan over wetenschappers. :)

    Wederom, je typt op het internet. Dat hebben we niet geleerd van spoken of UFO's. Maar van de wetenschap. De wetenschap is praktisch[/i en tastbaar. UFO's en spoken, zijn net als religies, esoterisch en onmeetbaar en bestaan vooral in de wereld van persoonlijke ervaring (wederom, dat betekend niet dat ze niet bestaan, het betekend dat ze niet meetbaar zijn, in ieder geval niet genoeg om een wetenschap aan te koppelen).

    Omdat er meer belangen spelen dan een complot om buitenaardsen te verbergen van de bevolking. Zoals een complot om geavanceerde wapens, uitvindingen of gebeurtenissen te verbergen van de vijanden van de staat.

    Ik sta aan geen enkele zijde, ik ben een gewoon observator van de materie die mij interesseert. Ik interesseer me voor de materie, ondanks dat het niet wetenschappelijke is, hoe ben ik dan sceptisch? Ik ben juist onredelijk positief over deze materie, want er is geen enkele aanleiding om er in te geloven, toch houd ik me er mee bezig, omdat ik het zo interessant vind het een romantische en filosofische snaar in mij raakt.

     
  16. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    De reden dat dit gebeurd is simpel. Evolutie staat open voor buitenaards leven, maar niet van de manier waarop. Wil er buitenaards leven zijn die in veel vormen gelijk of hoger ontwikkeld is dan ons zijn er natuurlijke processen nodig die gewoon met puur natuurkundige regels te maken hebben. Zo moet er bijvoorbeeld op een planeet een dampkring bestaan om aminozuren te laten kruizen. Water en koolstof zijn ook nodig voor het proces die leven zouden kunnen creëren met behulp van aminozuren. Al met al moet de evolutie (als je daar echt in geloofd) toch ongeveer net zo lopen als op aarde is gebeurd. Niets voor niets kijken astronomen steeds uit voor planeten waar evolutie zou kunnen gebeuren en waar dus bijv. water aanwezig is. Ook kun je kijken naar de hersenomvang. Een gelijk of beter schepsel zou er een gelijke of misschien iets grotere hersenomvang nodig hebben om af te wijken van dieren en andere organismen.
    True, maar niet totaal onwetend.
     
  17. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    neehoor mij boeit het ook;)

    die foto van dat mannetje lijkt me erg egt, hebben ze geen bewegende beelden ofzo??

    maar die ufo is vast wel een grap met betrekking tot dat mannetje.


    Bin laden vind ik wel hilarisch_O_

    zit ie daar btje alleen, komt opeens de NASA aangevlogen. ''I told you we will find you''.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2008
  18. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Mirik, ik denk er precies hetzelfde over als jij (in ieder geval wat je hiervoor..in veel woorden..(be)schrijft). Even wat samenvatten dan... want dit wordt anders een boekwerk:

    - wellicht moet je elke regel ff een paar keer lezen, maar het kwartje valt hopelijk snel - ;)

    wetenschap = meetbaar = weerspiegelt wat nu bewezen kan worden
    niet meetbaar = geen wetenschap (kan dus -nu nog- niet bewezen worden)
    geen wetenschap = geloof (kan dus -nu nog- niet bewezen worden, maar wellicht wel bestaan of ooit bewezen worden)
    wetenschap = geen geloof (wetenschappers kunnen wel in buitenaards leven (of iets anders geloven), maar kunnen dit niet meetbaar maken


    Kunnen we het nog volgen? :+

    Wellicht een goede poging om de verschillen aan te tonen (?), maar wel zodat beide zaken (wetenschap en geloof) naast elkaar én samen kunnen bestaan.

    Er zijn mensen die zich laten leiden door geloof of wetenschap of beiden en laat dat nou het spanningsveld zijn dat het onderwerp zo leuk maakt. :):
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2008
  19. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Kudos voor Vurige Ballen Nederland! Eloquent samengevat. :)
     
  20. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    /me zingt welsprekend "Oooohhh... Big Balls....errrr..Ball of Fire.....!" 8)
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina