1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Echt Mirik, jij bent echt niet van deze planeet :)

    Maar het is wel typisch de mens om het idee (lees: arrogantie) te hebben als enige soort in dit onmetelijke universum te bestaan.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Tsja, daardoor dacht ik dat Mirik het al had gedaan.
    Nou ja, thnx @ wie het ook heeft gedaan. 8)
    edit1: Volgens mij had Mirik het ook al gedaan, maar hij had er iets met '[Centraal] Ufo's ....' gedaan. Die verandering en mijn PM hadden zich net gekruist.

    Je filmpje check ik nu ff. Muziek bevalt me nu al. ;)

    edit2: Interessant filmpje. Vooral als je bedenkt dat het allemaal echt is. Geen gefotosoepte zooi van mensen op internet. Dit zijn allemaal foto's die zijn genomen uit een vliegtuig.
    Iemand enig idee waar ik die gegevens invoer die in de spoiler van Kevf staan? Of moet ik er handmatig steeds naartoe scrollen? Gevonden, maar ik kom niet altijd goed uit.
    Waar ik bv. bij een klif hoor uit te komen, kom ik bij een dichtbegroeid bos aan. ;)

    Tja... Ik sluit niet uit dat er nog vele mijlpalen komen die het eerst op sites al Youtube zijn te bewonderen.
    Als je een filmpje wilt laten zien is YT dé plek om dat te doen, dus om te zeggen dat het niet waar is omdat het op YT staat klopt iig al niet.

    En de schrijver van het artikel zegt ook dit waar ik wel mee eens ben:
    Ik denk dat het té gedetailleerd en té goed is gedaan om zomaar een simpele hoax te zijn.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  3. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Vet filmpje, maar ik zie niet wat het met buitenaards leven te maken heeft. Die graancirkels hebben af en toe de vorm van een bepaald iets, zoals een poppetje, dat is wel vaag ja. Vraag me af wie zoiets zou maken 8)
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Tja,je moet vooreerst weten dat kinderschedels nogal aan de zachte en kwetsbare kant zijn
    gedurende de eerste levensjaren.De maya's uit de betere klassen destijds geloofden dat er in een langgerekte schedel een groter brein kon huizen.Om deze redenen bonden ze de kinderschedels met koorden in om het hoofd tijdens de groei langgerekt te maken.
    Zelfs in afrika waren er stammen die een vergelijkbare methode op nahielden om langgerekte schedels te krijgen.Zo konden ze zich onderscheiden van andere stammen...
    Zo kun je best verklaren waarom die donkergekleurde menner in de farao zijn strijdwagen een afwijkende hoofdvorm heeft...

    Dat is toch ook zo,wij zijn een specifieke soort op aarde,een van de vele die hier op aarde rond lopen en die momenteel aan de top van het hele aards gebeuren staan ...Gevormd door de evolutie op deze planeet onder invloed van onze zon en maan....
    In ons zonnestelsel is géén enkele vergelijkbare planeet met dezelfde omstandigheden...
    Misschien dat er ergens ver weg een soortgelijke planeet bestaat.Maar dit wil dan nog niet zeggen dat het eventuele leven daarop zich nét op diezelfde manier gaan ontwikkelen zoals hier het geval is....Zulke kans is dus zo goed als onbestaande...
    En stel nu dat er écht ergens een intelligente soort bestaat die véél verder gevorderd is dan wij en die in staat zijn om intergalactische ruimtereizen te kunnen maken..
    Wel dan zou ik niet willen dat ze onze planeet ontdekken,gewoon omdat hun technologie dan ook ongetwijfeld véél beter en machtiger is dan de onze.
    En er is dan ook géén enkele reden om te geloven dat zoiets alleen maar komt om contact te maken,maar de kans veel groter is dat ze de hele planeet net zo gaan koloniseren zoals de mens het in de geschiedenis heeft gedaan....
    En willen ze de planeet dan veroveren dan kunnen ze de héle mensheid gewoon wegvagen,onderwerpen ,tot slaven maken,of voor de fun als een prooi waar jacht op gemaakt kan worden om later boven een vuurtje te roosteren...
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2008
  5. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals Theo Maassen al zei..
    "Ik snap niet waarom we zoveel geld uitgeven aan onderzoek naar buitenaards leven. Als het er al is dan zijn ze OF dommer en wil ik niets met ze te maken hebben OF ze zijn slimmer dan ons, en dan vinden ze ons dus eerder dan wij hen."

    Ik geloof opzich wel in buitenaards wezen.. vind alleen de zoektocht ernaar wat.. raar.
    Stel.. we vinden buitenaardse wezens.. en dan?
    Gaan we ze 400.000 keer analyzeren en dan jippie er is buitenaards leven.
    Ze zijn alleen maar aan het zoeken maar volgens mij hebben ze geen idee wat ze nou eigenlijk moeten doen áls ze iets vinden..
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2008
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    En sinds wanneer heeft analyseren ons niets opgeleverd? Buitenaards leven zou ons juist méér kennis moeten verschaffen dan het onderzoeken van leven hier. Want die staan compleet los van onze evolutie en misschien zelfs van onze classificaties als dieren/planten/schimmels. Wie weet ontdekken we wel een nieuw medicijn in die buitenaardse een-celligen. Je weet maar nooit. Het is geen zoeken, maar onderzoeken. \o/ Als we ze vinden, kunnen we dan ook pas zien wat we ermee kunnen doen.
     
  7. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, typisch. De mens "vangt" een buitenaardse levensvorm en gaat er mee experimenteren. Wat zijn we toch vuile bastards...
     
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    mwa, ik denk dat het eerder andersom zal zijn...wie uit de ruimte komt heeft de technologie om vanuit diezelfde ruimte de aarde als het ware te gaan belegeren....De "bastards" zullen zich dan eerder aan de andere zijde bevinden...8)
     
  9. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Bijna wat ik er over denk.

    Als er buitenaards leven bestaat, waar ik 101% zeker van ben, dan is het meer dan logisch dat het totaal niet op het leven op aarde lijkt. Het leven op aarde is namelijk grofweg gebaseerd op een systeem. Je hebt meer cellige en eencellige, maar uit eindelijk zitten die cellen in principe hetzelfde in elkaar. Hoe dat komt is te verklaren met de evolutie theorie. Ik denk dat waar leven is, evolutie is. Maakt niet uit waar. Dus... Als er bijv op een vage plek in het heelal leven begint, waarvan ik denk dat het op een hele boel verschillende plaatsen kan (planeten, gas nevels misschien zelfs in sterren), Kan het om te beginnen op een hele andere manier beginnen als het leven op aarde. Dat is allemaal gebaseerd op koolstof met als belangrijk ingrediënt water als oplosmiddel. Dna wordt gebruikt voor het aansturen van allerlei dingen en maakt evolutie mogelijk. Ik denk dat dat dus ook op andere manieren kan. Ik denk dat leven ook op andere (bio)chemie gebaseerd kan zijn om het zo te zeggen. Misschien dat er in sterren, bijvoorbeeld, een geschikt milieu is op een manier leven te vormen. Als dat kan zijn de mogelijkheden ontelbaar. Misschien herkennen wij bepaald leven niet eens als leven. Denk aan leven op een hele andere manier als cellulair leven.

    Heel veel mensen denken en kijken te beperkt naar/aan het bestaan van buitenaards leven.

    Stel je voor dat er een soort leven zou zijn in de vorm van een soort gasnevel. Als die dan ook nog eens enige vorm van intelligentie had... :{. Wij steller daar niets bij voor. (niet dat we sowieso al iets voorstellen in het heelal)

    Je snapt denk ik ook wel dat het idee van aliens met armen en benen, of zelfs cellen, of nog kleiner, dna als code, complete onzin vind. Think out of zeh box *)

    Dat was mijn jaarlijkse betoging over iets dat mij bezig houdt. Jullie willen vast niets weten van mijn andere gefilosofeer :). Nu doe ik mn mondje weer dicht.:x
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2008
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Als je werkelijk Out of the Box denkt zou je niet zeggen dat oa. aliens met armen en benen onzin zijn. ;)

    Leven op een andere planeet kan er op heel veel verschillende manieren uitzien.
    Misschien zien ze er meer uit als wat wij 'Reptielachtig' zouden noemen.
    Misschien zien ze er precies zoals ons uit.
    Misschien zien we ze niet eens.

    Feit is dat je geen idee hebt hoe buitenaards leven eruit ziet. Het kan alles zijn.
    Maar ik heb het ook al eerder gezegd; mensen houden te veel vast aan de 'Aardse' manier van leven.
    Dat het hier zo is gegaan wilt toch niet zeggen dat leven overal op precies dezelfde manier ontstaat? Het is niet voor niks buitenaards.
    Leven op Saturnus onmogelijk? Waarom? Omdat wij er niet kunnen leven wilt toch niet zeggen dat een ander soort alien daar ook niet kan leven!
     
  11. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, net als op Mars. Er zijn toch eencellige wezens gevonden?
    Als het goed is zouden die eencellige wezens zich perfect kunnen evolueren zodat ze om kunnen gaan met de grote hoeveelheid kooldioxide, net zoals er mensen en andere wezens zijn ontstaan door om te leren gaan met de grote hoeveelheid Stikstof.
    Hetzelfde verhaal met Saturnus, die wezens passen zich wel aan lijkt me.
     
  12. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar waarom zou buitenaards leven al op cellulair nivau op ons moeten lijken? laat staan dat ze op reptielen lijken.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat is nou het punt. Het hoeft niet zo te zijn, maar de kans is er wel dat het zo is!
    Het kan vanalles zijn, dus ook reptielen, menselijk, f*ck it: het zouden zelfs vissen kunnen zijn.
    Maar het kan ook iets zijn wat we nu nog niet kennen.

    Dát zullen we pas weten als we ze tegenkomen.

    Maar de 'eerste' berichten over het uiterlijk van de aliens neigen toch naar een mensachtig uiterlijk (niet dat ze in alles hetzelfde zijn, maar ze zien er wel hetzelfde uit).
    Kijk maar eens naar de roswell alien. Het Autopsy filmpje van de vorige pagina.
    Of de Adamski alien.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Of de talloze ooggetuigen verslagen over de kleine grijze mannetjes.

    Maar ja, duizenden verschillende planeten, duizenden verschillende 'looks'.
     
  14. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kans is er ja, maar die is zo ontzettend klein dat ik denk dat het niet mogelijk is. Er zijn zoveel momenten in de evolutie op aarde geweest die ervoor gezorgd hebben dat we zijn zoals we zijn. Als één klein verschilletje van miljoenen jaren geleden niet had plaats gevonden, was er nu iets heel anders. Misschien zelfs niet meer dan eencellig leven. Leven past zich ook aan aan het milieu. Niet zozeer op de best mogelijke manier, maar wel op zoveel mogelijke manieren. Aangezien er zoveel verschillende plekken zijn in het heelal, denk ik dat het erg onwaarschijnlijk is dat buitenaards leven ook maar iets op het aardse leven lijkt, gewoon omdat het zich op een ander milieu ontwikkeld. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er een soort natuurwet is die het leven beschrijft. Dat het leven zich volgens duidelijke regels telkens min of meer hetzelfde ontwikkeld, maar dat is dan weer een hele andere kijk.

    Het autopsy filmpje is trouwens allang ontkracht. :)
     
  15. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    zoals een geweldige cabaratier ooit zei:
    Als er buitenaards leven is, zijn er 2 mogelijkheden.
    1: Ze zijn dommer dan ons, nou dan hoef ik ze niet te ontmoeten.
    2: Ze zijn slimmer dan ons, en dan vinden ze ons toch wel eerder!
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Erg onwaarschijnlijk dus, maar wél mogelijk. ;)

    Van het autopsy filmpje wist ik niet. Heb je een bron? (al viel het wel te verwachten, daar was de kwaliteit te goed voor)

    Theo Maassen soms? :+
    Die gast is in dit topic volgens mij al tig keer gequote 8)

    En het is niet eens een geweldige caberetier! (offtopic)
     
  17. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg ook dat het wel een kans is. Misschien net zo groot als de kans dat er een meteoriet neerstort die bij neerkomen groot genoeg is om in mijn bierflesje te vallen waardoor ik vergiftigd wordt :) (misschien is die kans zelfs groter, maarja)

    Er was een keer een duco over dat filmpje en daar kwam iemand aan het woord die toegaf dat hij die pop had gemaakt. Of hij de waarheid sprak weet ik niet, maar het is iig mogelijk om zulke poppen te maken.
     
  18. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    dat stond ookal in de startpost;)
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    De kans dat er buitenaards leven bestaat is net zo groot als dat er een planeet bestaat met exact dezelfde samenstelling als die van de aarde en met een leefbare zwaartekracht.
    En die kans is niet zo groot. :+

    In't kort.
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Onjuist. Die kans is héél groot.

    Om maar niet te spreken van de andere mogelijkheden op leven, naast onze ideale omstandigheden.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina