[PC] Discussie: Betaling per maand voor een MMORPG

Discussie in 'Games' gestart door irving_strong, 1 jun 2005.

1. ik zou allang WoW hebben aangeschaft, als er geen betalingsgeld was :mad:
    guild wars komt al goed in de buurt (geen betalingsgeld per maand, maar toch duure prijs) maar behalve dat is er niks anders :mad: WoW freaks, wat vinden jullie van de prijs en wat kan er veranderd aan worden?

2. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik kan er duidelijk over zijn;

Geen enkel probleem met de betaling per maand. Je krijgt er zoveel voor terug en ik heb nog nooit een spel zoveel gespeeld, ik zit al over de 25 dagen speeltijd nu. Ten tweede komt erbij dat je er steeds nieuwe content bij krijgt en dat krijg je bij andere spellen niet. Ten derde het spel kost in de winkel 40 Euro tegen 60 Euro tegen andere spellen. Staar je niet blind op de prijs en luister naar de ervaringen van anderen.

/edit: Threadtitel duidelijker gemaakt.

Laatst bewerkt: 1 jun 2005
  3. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik denk dat ze de game gewoon een beetje duurder hadden moeten maken i.p.v. maandelijks te betalen.
    Het lijkt me zeer irritant als je geen creditcard hebt steeds van die timecards kopen die een vermogen kosten.

4. ja, maar ik heb maar een beperkt budget, dus daarom heb ik deze tread opgestart :'-(

5. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3

Vermogen kosten? 11 Euro per maand. Dat is opzich erg weinig van wat je ervoor terugkrijgt. Het is een fabeltje dat het veel zo zijn. En met het duurder maakt dan is het op den duur niet meer te onderhouden. Zo betalen de mensen die voor een maand spelen minder als mensen die 6 maanden spelen, zo als het hoort.

6. 11€ per maand is...132€ per jaar!!! dat is toch veel (en dan nog de prijs van het spel zelf niet meegerekend!!!

7. r_xbox_gamer

Leuk Bevonden:
    13
    Niet iedereen kan zo maar ff € 11 betalen (Niet dat ik het niet heb hoor).

8. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    dat is niet veel. WoW heeft een gigantische wereld waar enorm veel gebeurd. Ook zijn der hele vette uitbereidingen in de planning zoals de aankomende battlefields. Waarin je mee kan doen aan gigantiesche veldslagen en waarmee je vette prijzen kan winnen.

Die gigantische wereld en die massive aantal spelers online kan je niet ff met een ADSL Basic abbotje hosten. Daar hebbie flinke servers voor nodig. Een niet 1, nee, een hele zooi. Dus er moet plaats voor gehuurd worden, en die servers moeten onderhouden worden.

Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat je voor een MMO game maandelijks moet betalen. En dat is zeker terecht.

EDIT: en dat niet iedereen het kan betalen is alleen maar beter. Dat houd de noobs buiten de deur ;) (als hoewel dat nog tegen valt :+ )

9. maar toch, dan kan men beter de game 150€ laten kosten en dan hebt ge nog dikke winst :9

10. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    echt winst spreekt men niet van bij een MMO(RPG)

en die servers moeten langer dan een jaar onderhouden worden. Voor €150 zou het spel dan maar 1 jaar kunnen bestaan. dat werkt gewoon niet. Daarnaast komt nog eens het feit dat er heel weinig mensen zijn die in een keer €150 voor een spel willen neer tellen.

11. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tja ik vind het ook duur, ik vind mmorpg's pas echte waarde hebben als je ze gratis kan downloaden en dan pas per maand moet gaan betalen, helemaal bij een world of warcraft, wat voor menig rpg liefhebber toch echt te simpel is, ik zal het niet eens een rpg willen noemen, al is het soms wel redelijk verslavend, en leef je nog zo in in het warcraft universum, al ben je nog zo'n groot fan van warcraft, ik vind het me geld (die honderd euri per jaar) toch eigenlijk niet echt waard :mad: Ik vind dat ze een spel als WoW goedkoper moeten maken, iets in de buurt van 4 euri de maand, ik bedoel, er zijn 3 miljoenj exemplaren wereldwijd van verkocht, stel dat 1.5 miljoen een abbo hebben 1.5 maal 4 euri= een hele hoop geld om alleen van te ontwikkelen :confused:

Conclusie : we worden hard gen***t voor een rgp dat eigenlijk geen rpg is ( wel goed spel maar zeker niet de naam rpg waardig !)

12. hoezo geen rpg :confused: na alles wat ik gehoord heb, kan ik toch duidelijk zeggen dat WoW een rpg is.

13. r_xbox_gamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dus jij wilt zeggen, dat noobs geen geld hebben?

14. Grote Smurf

Grote Smurf Tsjah...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat die 11-13 euro per maand heel erg meevalt in vergelijking met andere spellen.

Stel, ik koop een xbox spel, waar ik een uurtje of 60-80 mee speel. Voor een goed spel als ninja gaiden / halo 2 ben je misschien nog wat langer zoet, maar dat leunt dus weer op xbox live als je dat nog veel langer wilt spelen dan die 60 uur. Oftewel, je betaald minimaal 1 euro per uur dat je speelt, om het zo maar te noemen.

Ik heb WoW nu voor 45 euro gekocht, en zit nu al op de 150 uur spelen. De komende paar maanden zal dat misschien wat minder worden, maar nog steeds een uurtje of 80-100 zal waarschijnlijk wel het geval zijn. Nu hoef je geen rekenwonder te zijn om te berekenen welk spel in dit geval goedkoper is, dat ene spel van 60 euro waar je 60 uur mee speelt, of uiteindelijk die vele uren voor die paar euro per maand.:)

15. veel verschil maakt het toch niet echt...

16. Egamer

Egamer Je weet waarom

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het ook erg duur, maar toch heb ik WoW genomen en heb er geen spijt van. Helaas mag ik nog niet werken van m'n ouders, maar wel voor m'n ouders zodat ik de abonnements kosten kan betalen. Tja het is erg duur, zal blij zijn dat Blizzard de strijd aangaat met Guild Wars en gaat WoW ook goedkoper of gratis maken. Dan wint WoW gemakkelijk.

17. ik hoop het ook, want 11 € per maand vind ik allesbehalve goedkoop :mad:

18. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    ach, als je 10 euro per maand teveel vindt om voor mmorpg uit te geven dan doe je dat toch niet.

Wat is nou 10 euro per maand, hoeveel kost jou telefoon abbo en die tijdschriften die je elke week over de vloer krijgt? En wat geef je uit aan roken en weet ik allemaal nog meer om je tijd een beetje te verdoen?

Dan valt die 10 euro per maand reuze mee als je de rest allemaal bij elkaar optelt.

19. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het is wel een rpg, maar niet een hoogstaande als niveau morrowind, het is dat je met meerdere personen gewoon fun heb, maar is het is mainstream gericht en dat zie je aan de moeilijkheid graad, de moeilijkheidsgraag van de opdrachten, de diversiteit van de opdrachten, de simpelheid om te levellen, tja het is zeker leuk om te spelen en goede afwisseling tussen de wat zwaardere games, maar zeker geen mmorpg als everquest (veel moeilijker en complexer, pers vind ik WoW leuker omdat het makkelijk is, maar om hier 11 euri voor te betalen per maand vind ik nog steeds een hoop geld :confused:)

20. Volkoren

Leuk Bevonden:
    3

Wat? Jij vind het je geld niet waard waardoor ik concluduur dat je het niet of nauwelijks heb gespeeld, en nog steeds trek je conclusies? Dat komt mij heel raar over.

Geloof mij maar, dit is een spel dat de naam: Role Playing Game meer dan waard is. Helemaal als je de letterlijke vertaling neemt, want ik heb me nog nooit zo ingeleefd in een character als mijn character in WoW.

Deel Deze Pagina