[Discussie] Download Content is de toekomst?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Distoration, 2 mrt 2009.

1. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32

[gb]Download Content heeft de toekomst?[/gb]
    Zoals de topic titel luidt, heeft Download content de toekomst?
    Aangezien er nog geen discussie over was dacht ik, ik maak er maar een aan.

Dus heeft Download content de toekomst, zullen we later volledige games via Xbox live, playstation netwerk en WII channel gaan downloaden?
    Zullen de game winkels blijven of worden ze omgevormd tot punten verkoop centrum? of zullen we geen volledige games via het internet gaan downloaden?
    Hier kunnen jullie met elkaar discussiëren over dit onderwerp.
    veel plezier:)

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik denk het wel, maar hoop het niet.
    Ik heb veel liever doosjes en handleidingen in mijn handen. :9

Kan je ook een mooiere verzameling opbouwen.

edit: Ik snap natuurlijk wel als ze het gaan doen. Dat is natuurlijk veel goedkoper dan het produceren van miljoenen doosjes, handleidingen en discs. Maar het mist gewoon iets.
    Het is zo 'onpersoonlijk'

Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Doe maar niet, vooral als mijn internet zo sloom blijft. :+ Nee, maar goed. Vind het niks, heb sowieso de laatste tijd een hekel aan downloadable content. Al die games die nog niet uit zijn en de uitgevers die dan meteen melden van 'Ja, er komt ook content!'. Kom op, stop het gewoon meteen er in. Kan me daar zo aan ergeren.

4. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik blijf mijn spellen ook gewoon in de winkel kopen of van internetsites. Spellen via steam etc. zou ik ook nooit kopen omdat ze vaak de normale prijs hebben en ik heb liever gewoon het hoesje en boekje erbij. Mocht de prijs echt veel lager zijn dan in de winkel dan zal ik het wel overwegen maar voorlopig geef ik de voorkeur aan spellen die ik een plek geef in de kast :)

5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ach dat valt wel mee hoor 8)

Dat alles op je HD staat is juist geweldig, dan raak ik nooit meer spellen kwijt! 8)

6. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb het liever op de manier van; doosje + handleiding + game + code om te registreren. Dan heb je de game sowieso fysiek, maar ook de mogelijkheid om te downloaden waar en wanneer je wilt.

7. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik ga mee met Fiasco. Ik heb niets met DLC. Ik weiger het ook aan te schaffen, daarbij ben ik een verzamelaar, ik kan echt niet zonder mijn games in mijn kast.

8. xbwdx

xbwdx FeanFan

Leuk Bevonden:
    0
    Het is zeker een stuk makkelijker, maar ik hoop het niet. De voornaamste reden hiervoor is dat de prijzen kunstmatig hoog zullen worden gehouden. Nu kun je nieuwe spellen nog voor 40/50 euro vinden. Ik ben bang dat je straks voor spellen als bijv. GTA4 een lange tijd 60 euro moet betalen. Waar je nu ook ziet dat spellen redelijk snel goedkoper (< 30 euro) worden. Je ziet het al op XBOX live. Er zit bijna geen beweging in de prijzen van alle downloadbare games/content.

9. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Tja, ik vind het wel lelijk als games als Mirror's Edge - die al zo kort zijn - nog eens een betaalde DLC krijgen een paar weken na de release.

Zoiets hoort er gewoon in, en is eigenlijk pure afzetterij.

Aan de andere kant is een goed voorbeeld Halo 3. Deze game is al perfect als je hem koopt, zoals singleplayer, multiplayer en de varierende maps. Een paar maanden later komt er een update van het spel systeem, nieuwe ranking, een nieuwe mappack met eigen playlist, zodat je de gewone gebruikers niet in de weg zit, nieuwe achievements en na anderhalf jaar weer een nieuwe mappack met achievements. Dat houd de game boeiend.

De GTA IV content vind ik ook een verlenging van de game zelf, maar wel weer belachelijk duur. €20,- voor een game die je al hebt! Maar nogmaals, het voegt nog eens 15 uren toe bovenop de eerdere 30. Vergeleken met bijvoorbeeld Mirror's Edge is dit toch heel wat meer! (Mirror's Edge is uit te spelen in 3 uren).

Het eiland van Fable vind ik ook weer bullshit, de game zelf was al niet erg uitgebreid, dat er dan later nog iets bij komt is niet meer dan terecht, maar ook dit moet weer dik betaald worden.

Als laatste voorbeeld, is weer een positief punt, Fallout 3. Deze game was epic op alle fronten en om er nog meer uit te trekken, worden ook nog eens 3 optionele packs aangeboden waarvan het goed duidelijk is wat je krijgt.

Mijn conclusie: Games die afgeraffeld en kort zijn met een betaalde DLC, vind ik bullshit. Heel vaak heb ik het gevoel dat dit al in de game had moeten zitten en nu nog eens €10,- extra kost.

'Goede' games die een levensduur verlenging krijgen en een ECHT optionele pack (Dus niet het gevoel geven om het te kopen zodat je de game echt uit kan spelen), vind ik leuk voor de mensen die het interesseert. Goede voorbeelden: Lost & Damned (GTAIV) of de Fallout 3 DLC's.

Of het de toekomst word? Liever niet, ik houd van groene hoesjes.

10. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Games worden dan denk ik niet aangeboden voor 60 EUR. Ik denk eerder 40 EUR. Waarom?

De kosten van winkel & transport zullen er niet zijn. Daarnaast zal er wat betreft belastingen er wel wat van afgaan.

11. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik blijf het toch wel kopen, ik wil dan 'iets' in mijn handen kunnen hebben.

12. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Liever niet. Ik ben geen fan van betaalde downloads. Als ik iets koop, wil ik het in mijn handen kunnen hebben. Of ik download het voor noppes, of ik koop het in de winkel. Betalen om een film een keer te kunnen streamen, voor een mp3-tje of een uitbreiding zul je mij niet zien doen. Heb nog geen enkele keer MS Points aangeschaft of de behoefte om DLC te kopen. Vind het vaak zelfs te prijzig. Ook games via Steam oid kopen is niet voor mij weggelegd. Ik koop de game dan liever in de winkel, of bestel hem, zodat ik een echt product in handen heb en in de kast kan zetten bij mijn collectie.

Hoop dat de trend niet te ver door gaat zetten, want dan krijg je op den duur nog maar halve games, waarbij ze direct al aankondigen dat er uitbreidingen als DLC komen.

13. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Een nog betere voorbeeld is Skate 2. Skate 1 was echt gigantisch tof. Skate 2 was echt, maar dan ook echt meer van hetzelfde. Een week nadat de game uit kwam was er al content, en natuurlijk moest je daarvoor betalen. Nu ongeveer anderhalve maand nadat de game is gereleased staat Marketplace vol met content voor Skate 2, allemaal moet je ervoor betalen.

Betaal je al 60 euro voor een game die gewoon net zo is als deel 1 ( En in mijn ogen slechter ) en dan knallen ze ook nog eens 10000000 verschillende content op Marketplace. EA _0/

14. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vrees van wel, maar ik hoop echt van niet.
    Voordelen ervan:
    - goedkoper. Importeren of aanbiedingen ook goedkoop
    - niet meer naar de winkel. Internetwinkels
    - staat meteen op HD Een HD raakt ook vol en je kan dus niet heel veel games hebben, tenzij je ze dan ook weer kan branden. Maar dit zou het illegale circuit alleen maar helpen.

Daar komt nog eens bij dat de eigenlijke game inderdaad een stuk kleiner zal zijn en er veel meer Downloadable Content zal komen. Dus uiteindelijk ben je voor een volwaardige game nog meer kwijt.

En er zullen mensen zijn met geen/traag/Ziggo internet en dan heb je er ook weinig aan.

15. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Voor mij is het juist een reden om bepaalde games NIET te kopen.

Ik kan kiezen uit 2 games voor 60 euro. Bij een game krijg je de hele volledige game, en bij de andere game heeft men al bekend gemaakt dat er zeer binnenkort (of wellicht tijdens de release), meteen al extra kostuums en wapens en voertuigen etc etc TE KOOP aangeboden zullen worden op Marketplace...

Tja... bekijk het even. Ik ga dus niet 60 euro neerlappen voor een game en dan het idee hebben dat ze er express content uit hebben gelaten om vervolgens voor extra cash online aan te bieden ...

Voorbeeldje: Dead Space leek me wel een hele aardige game. Heeft ook prima recensies gekregen. No way dat ik die NU zou gaan kopen, terwijl er voor meer dan 50 euro aan content online te kopen is wat er al vanaf de eerste week ofzo opstaat... :emo:
    Mocht ik over een half jaar ofzo nog interresse hebben in de game, en dat lijkt me sterk, dan koop ik wellicht wel de te verwachten her-uitgave waarbija alle DLC al is inbegrepen.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals GTA4 en Fallout 3, die DLC echt gebruiken als een waardige toevoeging en 'waar voor je geld'... maar bij de meeste DLC heb ik het gevoel een beetje afgezet/genept te worden, en dan koop ik zo'n game bij voorbaat al niet.

Ik vind dat er teveel MISBRUIK wordt gemaakt van die DLC...

Verder denk ik dat je straks een situatie krijgt dat steeds meer gamers zich een beetje 'opgelicht' voelen door deze praktijken, en ook hun loyaliteit naar de developers en naar Microsoft enzo kwijtraken, en gewoon hun console gaan modden (zoals ook maar zeer weinig mensen zich schuldig voelen over het downloaden van muziek omdat men toch het idee heeft dat de muziekindustrie ze vele jaren lang veels te veel heeft laten betalen voor een CDtje...)

16. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Tja. Street Fighter 4 is ook een ernstig voorbeeld.

Je kan alternate outfits KOPEN, in plaats van het gebruikelijke unlocken. De eerste pack stond al online tegelijk met de release. Een pack kost natuurlijk maar €5,- maar mocht je ze allemaal willen, ben je al snel €25,- verder! Natuurlijk zitten je beide main characters ook niet in hetzelfde pack etc etc. Best doelloos dus.

17. xbwdx

xbwdx FeanFan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat dit gaat gebeuren. De kostenbesparing zal, volgens mij, grotendeels gaan naar aandeelhouders.

18. luigy

luigy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop niet dat het de toekomst is. je moet dan weer een gigantische opslag ruimte hebben. je kan spellen niet meer ruilen of uitlenen. voor xbox zou het wel beter zijn dus om alles download te maken, maar waarschijnlijk gebeurt het niet omdat het gebruik van cd's zo ingeburgerd is

19. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Sommigen van jullie zeggen wel dat jullie geen download content kopen, maar hebben wel the lost and damned gekocht:confused:
    Zelf denk ik dat er in de toekomst wel wat groteren games komen op de marketplace, maar dan wel pas over 5 jaar ofzo.

20. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    :emo:

Dat is toch niet normaal meer. Waar je vroeger alles unlockte in een game, moet je nu apart kopen.

Deel Deze Pagina