1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Gevangenisen zijn te luxe

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Unhooked, 22 mei 2003.

  1. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor school met ik een discussie houden. Maar ik ben nogal lui en dacht dat het makklijk zou zijn om hier ook de discussie te houden. Misschien komen er goede argumenten in voor en kan ik deze weer gebruiken voor school. Snap ie? Hier komt het:

    Zijn jullie het hier meer eens? Brand maar los.
     
  2. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, absoluut, hooguit een tv-tje om niet teveel afgezonderd te raken van de buitenwereld(in verband met vrijlating), maar voor de rest een stro-bed, betonnen muren, een raampje van 30x30 cm met tralies, en een wc, de hele dag hard werken, en brood en water........

    ok misschien een beetje overdreven, maar wat er nu is kan al helemaal niet......

    om nou met landen als turkije te vergelijken, waar je met zn 90-en tussen de kakkerlakken in een cel zit van 6 bij 6 is ook niet helemaal in perspectief...
     
  3. TheRealMcenzy

    TheRealMcenzy Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    gevangenis is toch om die mensen uit de smenleving tee houden. Kijk het hoeft geen feest te worden en een DVD speler mag ook best achterwge gelaten worden maar ik vind best dat mensen goed behandelt mogen worden.
     
  4. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee ben ik het niet mee eens. Ik denk dat de gevangenis, luxe of niet sowieso wel een straf is. Weet je namelijk hoe gek je wordt als je ergens zit waar je niet uitkan en de gedachte dat je daar misschien nog wel enkele maanden/jaren zit. Verder denk ik dat er een mogelijkheid moet zijn om terug te keren in de maatschappij. Dat gaat volgens mij niet als je met zo'n tienen of meer in 1 cel zit. Waar ik wel voor ben is dat iedereen in zijn eigen land gestraft wordt . Dus als een marrokaan iets flikt daar in de gevangenis stoppen volgens hun strafmaat. Want als hij hier in de gevangenis komt heeft hij het beter dan thuis waarschijnlijk.
     
  5. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    inderdaad. Het is het feit dat die deur dicht zit en je er niet uit kan. Dat zei een ex-gedetineerde die bij ons op school kwam. Maar dvd-speler en sub woofer zal wel niet elke gevange hebben.
     
  6. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben wel eens naar de gevangenis van Veenhuizen geweest. Het is eigenlijk gewoon een (gratis) studentenkamer alleen dan zonder studeren, als je geld hebt kan je kopen/neerzetten wat je wilt... ik vind dus WEL dat het heel wat strenger moet worden daaro!!

    /edit ik zou dan wel een xbox hebben, en een paar games..dan is er altijd wel wat te doen...!!:cool:
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2003
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    En hier ben ik het dus niet mee eens. Ik heb een familie-lid die al meerdere malen in de bajes heb gezeten (ook voor langere tijd aangezien hij iemand heeft neergeschoten) en het instresseert hem geen donder. Al zijn dealtjes en zaken gaan gewoon door.
    Voor hem was/is het gewoon een soort vakantie huisje met wat beperkingen. En ik weet van hem dat hij echt niet de enige is die zo denkt.
    Degene die met zo'n straf bestraft worden zijn de mensen die voor een boete in de bajes moeten, niet de harde jongens.
    Die cellen hier zijn beter uitgerust als een gemiddeld hotel in amsterdam.
     
  8. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat je alles kunt kopen is dus een fabeltje.. alleen mensen met geld kunnen dingen kopen in de gevangenis. Als jij geen contact hebt met familie ofzo moet je werken en krijg je 5 euro per dag. Dan kun je dus net een pakje shag kopen en eten dan is het weer op, dan krijg je ook geen tv of je moet stoppen met roken. Het is dus echt niet zo dat iedereen zomaar een tv enzo krijgt.
     
  9. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb uit een "betrouwbare bron" dat het helemaal niet zo 'relaxt' is als je denkt. Ok, je hebt misschien redelijk wat luxe maar je moet jezelf maar eens indenken dat je bijv 1 jaar lang alleen maar op je kamer zit en een paar uur per dag beneden in de huiskamer mag komen.

    Je wordt echt lichtelijk gek na een paar weken
     
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Tja ik heb het zelf ook uit betrouwbare bron.. familie betrouwbaarder kan haast niet.. Maar technoob ik heb een vraagje . jouw betrouwbare bron heeft ie langere tijd/vaker gezeten? Kijk als je iets stoms uitvreet maar geen echte crimineel bent dan is zo'n straf hard. Als je zoals mijn familielid een carriere uit criminelen activiteiten heb gemaakt dan is zo'n gevangenis straf niets meer als een ingecalculeerd risico en hoogstens irritant
     
  11. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Het probleem is vaak dat de "echte" criminelen zonder veel moeite hun zaakjes voort zitten in de gevangenis (met name drugstransacties) daardoor zijn zij degenen met het geld en dus met de luxe. De kleinere overtreders hebben dat niet en hebben dus ook geen luxe en zo is het dus eigenlijk een krom systeem.
     
  12. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1



    Ja en???.....die mensen zitten daar toch omdat ze iets gedaan hebben??.....die moeten daar voor lijden....die moeten zich daar zo rot voelen dat ze daar nooit meer terug willen komen.....Kerel ik kan het ook wel even uit houden als ik van allerlei shit daaro heb staan. Het gaat er gewoon om dat ze moeten boeten voor hun daden....en niet een halve vakantie daaro aan het vieren zijn.....het enige wat minder is voor hun is dat ze niet weg kunnen maar daar heb je ook alles mee gezegd.
     
  13. Hello_Hello

    Hello_Hello Hi there

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0

    eigen schuld, dat weet je voordat je een misdaad begaat... Toch?
     
  14. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar het gebeurt te vaak dat mensen er onschuldig inkomen of voor relatief kleine vergrijpen terwijl de echte criminelen vrij rond lopen.
     
  15. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het gevangeniswezen zoals wij dat nu kennen wel goed. Wat gaat een mens doen als hij als een beest behandelt wordt? Zich als een beest gedragen. Daarnaast moet er ook gezorgt worden dat men zich niet verveelt. Daar wordt men immers agresief van.
     
  16. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1




    JA WEL JA!!!.......he ik heb mensen vermoord.....ga gezellig op bezoek in de 'gevangenis' dvdtje kijken.....sigaretje roken....me lekker vermaken.....KEREL WORDT WAKKER......als jij je kleine broertje een gebroken neus slaat zeggen je ouders dan ook goed zo jongen hier heb je een mooi xbox spel???....doe normaal man. |:- |:- |:-
     
  17. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    OK Tijger... ff een gewetensvraag.
    Mijn vriendin loopt op straat in Rotterdam 's avonds, wordt aangerand door een of andere vent. Ik kom erachter wie het gedaan heeft. Dan zou ik er geen moeite mee hebben een kogel door zijn hersens te jagen. Ik ben volledig toerekeningsvatbaar dus krijg 12 jaar ofzo. Verdien ik het dan om opgeslotenb te worden tussen allemaal ander tuig aan de ketting met alleen brood en water??
     
  18. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kiest er zelf voor iemand te vermoorden......je kunt hem ook helemaal lens slaan....ik vind niet dat je dan zo'n luxe mag krijgen......maar in dit geval ook niet het slechtste......maar ik bedoel die echte zieken ventjes....die echte criminelen die overal schijt aan hebben en mensen vermoorden wanneer het ze uitkomt....daar heb ik toetaal geen medelijden mee.
     
  19. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee maar het is natuurlijk heel moeilijk om daar onderscheidt in te maken. Ik ben ook groot vorstander voor langere straffen en slechtere behandeling voor veelplegers bijvoorbeeld.

    En ik zou hem in die situatie ook lens kunnen slaan, misschien sla ik iets te hard en is ie opeens dood zit je toch met hetzelfde dilemma.
     
  20. T!jg3rn00tj3

    T!jg3rn00tj3 Active Member

    Berichten:
    644
    Leuk Bevonden:
    1
    Zeg je gewoon dat ie van de trap gevallen is :p........het is idd moeilijk ok onderscheid te maken maar ik vind de luxe die ze nou krijgen een beetje overdreven. En misschien dat die baas van de gevangenis verschillende sectoren moet maken....aangezien wat je gedaan hebt en wat je gedrag is.
     

Deel Deze Pagina