[Discussie] Prijzen op Xbazar..........

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Panzer, 13 jul 2003.

1. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    Naar aanleiding van deze draad:

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&threadid=29557

Het volgende:

De schrijver merkt op dat hij het zat is dat in verkoopthreads zoals als bovengenoemde, mensen nieuwprijzen gaan noemen van games die in de thread worden genoemd [als deze lager zijn dan in de draad natuurlijk]

Wat is jullie menig hierover, ik ben er een voorstander van dat als iemand een spel in zijn draad wil verkopen dat hij op de hoogte is van de actuele nieuwprijs van het spel en daar in iedergeval onder gaat zitten [lijkt me logisch, anders zou je hem wel nieuw kopen niet?]

Als je bijvoorbeeld niet zou reageren in zo'n draad dan zou het spel voor een veelste hoge prijs weggaan, wat dus eigelijk oplichting is!!

Aan de andere kant is het ook weer zo dat de koper ook wel op de hoogte dient te zijn van de huidige prijzen!!

Wat is jullie mening, is de nieuwprijs posten in andermans draad wenselijk of niet, graag met argumenten!!!

2. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet goed, is gewoon offtopic post dus die gasten waarschuwing geven of bannen.

Als iemand zo nodig iets wilt kopen in een draad wat echt in de winkel duurder is moet hij zelf maar even wat research doen op www.freerecordshop.nl of een andere winkel.

Ik doe dit zelf ook. Ik vind het zeer vervelend als er een draad weer eens verpest wordt door iemand die het zo nodig vind om de prijzen te posten van de winkel of die nou goedkoper of duurder zijn.

Ik heb dit al een paar keer zien gebeuren bij een vriend en het irriteert mij en hem mateloos.

3. Indivi_Duel

Indivi_Duel Freetimewarrior.com

Leuk Bevonden:
    2
    nou is t niet mijn opzet om vervolgens mensen te besodemieteren,
    ten eerste was ik niet op de hoogte van zulke absurd lage prijzen
    want ik vond t een redelijk bedrag als ie voor ca 30 € hier in de winkels ligt.
    en ten tweede start ik in mijn threads meestal een beetje hoger en zo probeer ik niet alleen een beetje te profiteren van de gene die niet goed op de hoogte is.

maar ook een gelijkwaardig spel te kunnen ruilen met iemand die ook een bepaalde prijs heeft voor een game.
    voorbeeld:

als ik een game heb die ik voor 30€ wil verkopen
    iemand anders van een andere thread bied zijn game voor 15€ aan
    maar bied in mijn draar een ruil aan tussen de 2 games
    1 vs 1 zonder bij betaling.
    zou dat een gelijk waardige deal zijn ?

wat mij betreft wel game vs game iig

maar het is wel zo dat je naar gevoel een minder waardige game er voor terug denkt te krijgen ( niet kijkend naar de intresante kant van een nieuw spel in je collectie ) wat in principe niet zo is.

Maar ik vind dat t geen nut meer heeft om vervolgens een game te verkopenb waar je 7 € voor zou moeten krijgen of zelfs 5..
    en vervolgens nog es 2 € kwijt bent voor de verzend kosten.

das een beetje mijn punt,
    ik ben dus geen keiharde oplichter

Laatst bewerkt: 13 jul 2003
  4. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    sorry hoor maar ik vindt het ruilen van azurik tegen midtown madness 3 niet echt een eerlijke deal. Ik vind het wel dom dat je een spel gaat kopen zonder dat je een beetje research hebt gedaan. Maar ja gewoon afdingen.

5. Indivi_Duel

Leuk Bevonden:
    2
    ja ok , er zit natuurlijk wel dik verschill tussen een launch game en een titel die net uit is,
    ik bedoel meer als ik sof 2 aanbied voor 25€
    en jij mechassault voor 40 €

game vs game fair deal toch ?

maar laten we niet teveel afdwalen...

6. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    ik heb een aantal keer in threads van anderen gepost met betrekking tot de nieuwprijzen van Quantum Redshift en Sega GT 2002... respectievelijk 7 en 10 euro bij media markt amsterdam.... ik doe dit om 2 redenen... reclame maken voor me werkgever :D... en natuurlijk omdat ik het oneerlijk vind voor de koper.... liever dat de koper er nu achter komt dan wanneer hij het al heeft gekocht... anders krijg je weer van die threads met die en die gebruiker heeft me belazerd... hij moet van de lijst af... en dat soort bullshit... dus om dat te vermijden lijkt het me verstandig voor mensen om gewoon in andere mensen hun thread te posten of gewoon een sticky maken met actuele verkoopprijzen... die dan geedit word door een of meerdere mods.... en ik neem aan dat er meerdere verkopers op dit forum zitten... dus dan kunnen de mods daar terecht voor bevestiging... ik kan bv. MMamsterdam "vertegenwoordigen"....

7. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    hmm de koper moet zelf maar de moeite nemen om te kijken waar de prijzen het laagst liggen, doet hij dit niet is het z'n eigen schuld, ik vind het eigenlijk een beetje aso dat als iemand een spel aanbied en een ander gaat zeggen dat ie 'm in de winkel voor een heel laag prijsje kan krijgen, zo zal diegeen dat spel nooit kwijt raken... en hij belazerd een persoon niet want de eventuele koper moet zelf maar beter zoeken of je 'm ergens goedkoper kan krijgen...

8. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat de gene die een spel willen kopen zich maar goed moeten informeren. Als bij een winkel een spel duurder is als bij een andere ga je daar zoch ook geen briefjes ophangen dat het spel elders goedkoper is. En er zij genoeg sites op internet waar de actuele prijzen van de meeste spellen op staan en anders is er altijd nog de koopjes thread waar je in kunt kijken. Dus het lijkt mij niet nodig om dat in Xbazar te posten daar verpest je alleen andermans threads mee.

9. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    daar ben ik het dus niet mee eens.... mocht de verkoper het niet weten is het natuurlijk niet belazeren, maar als hij het wel weet wel.... en je zegt dat hij z'n spel dan nooit kwijtraakt... maar dan is toch iemand anders er de dupe van.... wat als iemand jou een spel verkoopt waarvan je niet wist dat ie ergens goedkoper lag... hoe zou jij dan reageren..?...

10. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dan vervelend maar dat kan je ook in een winkel gebeuren dat je net een spel gekocht hebt en het blijkt ergens anders goedkoper te zijn. En als mensen te veel voor hun spellen vragen raken ze het spel niet kwijt waardoor ze vanzelf wel minder moeten gaan vragen.

11. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    bij een winkel breng je hem terug...

12. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Software moet je bij de meeste winkels ook binnen 24 uur ruilen (er zijn idd uitzonderingen). Dus als je er te laat achter komt heb je gewoon pech en op Xbazar kan je een deal meestal ook wel binnen 24 uur cancelen want het duurt meestal wel ff voor een deal helemaal rond is en de spellen opgestuurd zijn en het geld overgemaakt is.

13. mischa

mischa Guest

als de koper dat ervoor wil geven is het toch goed, of het nu te weinig is of niet...
    het zelfde met dingen die afgeprzen worden, dan kan je niet gaan janken, het is afgeprijsd ik wil mijn geld terug...
    je hebt datgene voor die prijs gekocht omdat jij dat een goede prijs vind.
    dat van de zelf research doen vind ik de beste oplossing, je bent btw ook stom als je dat neit doet!

14. Indivi_Duel

Leuk Bevonden:
    2
    het gaat immers dat de verkoper de game kwijt wilt en er een goeie prijs voor wilt hebben, en als iemand dat dan niet weet en er te veel voor betaald jammer dan.

als er een volwassen kerel naar je toekomt en ziet jou een game spelen en zegt WOW die moet ik hebben ik betaal er 50€ voor ...
    das onder de winkelwaarde van 69€

terwijl jezelf er 30 € voor betaald heb 2e hands

dan ga je dat ook neit zeggen van
    ach joh ik heb er toch een stukkie minder voor gehad.
    of je moet wel erg goed gek zijn.

bij jogne gastjes ben je wel eerlijk of tegen kameraden,
    maar alks ik een 2e hands game koopen die vervolgens voor meer kwijt kan doe ik t.

das niet belazeren
    belazeren is als je zegt NIEUWE GAME !
    maar 1 keer gespeeld.

of je zegt in tip top staat geen krassen met boekje
    stuut t op krijg verfrommelt boekje, en met krassen.

DAS belazeren !!

en profiteren van t lakse gedrag van de koper das pure winst.
    das handelen.

15. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf bij mijn standpunt. De verkoper mag zelf weten voor hoeveel hij zijn game wegdoet, al doet ie m weg voor 100€, het is en blijft zijn game en de koper moet er maar bewust van zijn wat de actuele prijs is in de winkels.

Ik vind niet dat het nodig is dat een of andere spammer er dan eventjes leuk reclame voor zijn baas gaat maken dat de spelen goedkoper zijn bij hun in de winkel. :confused:
    Natuurlijk weet ik ook wel dat jermain dat als grapje bedoelt maar alsnog vind ik het niet nodig dat hij post in de threads.

Het is en blijft de kopers fout als hij een game te duur van iemand anders overkoopt.

16. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    maar het punt is... andere mensen mogen wel posten in threads van anderen.... gewoon om de (ver)kopers erop attent te maken dat het geen correcte prijs is.... of zoals ik zeg... net als die koopjesthread... maar dan overzichtelijker

17. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Als je dat de verkopers zo graag wilt laten weten kun je ze ook een Pm sturen dan verpest je hun thread niet.

18. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat is en blijft offtopic! jij reageert niet op het aanbod van degene die verkoopt dus = offtopic.

19. Indivi_Duel

Leuk Bevonden:
    2
    Dus andere mensen mogen dat dus niet
    Zelfs de mod zegt t toch dat t offtopic is, het staat nog in de faq ook.

en via pm is t geen probleem.

dus t is ronduit asociaal als je andersmans thread verneukt of je nou je kop in je baas reed wilt steken of niet.

Laatst bewerkt: 13 jul 2003
  20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Jermain je zeurt, de verkoper probeert bijna ALTIJD zoveel mogelijk winst te maken, dus waarom kan die persoon dat niet hier proberen. Ik zou precies hetzelfde doen, waarom weinig geld vangen terwijl je mischien wel meer kan krijgen.

Dat het product ergens anders goedkoper is te kopen is waarschijnlijk wel zo, maar daar zou de koper maar naar zoeken dan en ik vind dat de verkoper dat niet hoeft te doen.

Dat hierom een topic word gestart vind ik een beetje sneu, ik bedoel... als het ergens anders goedkoper te vinden is zeg je niks of PM je diegene.

Deel Deze Pagina