1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Sinterklaas en zijn gekleurde Pieten

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 23 nov 2006.

  1. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    geen slaven? het hele jaar werken voor een blanke heer, en niet betaald krijgen... mmm tja deze discussie is vaak genoeg gweest, het is inderdaad zo dat de piet afstamd van Afrikanen, met het kroes haar, dikke lippen en zwarte gezichten, ziet iedereen dat meteen. + een blanke baas die ze rond commandeert. Ik snap best dat mensen dit als traditie zien, maar als je dieper kijkt zie je wel waarhet vanaf stamd
     
  2. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Dus omdat een traditie als je maar ver genoeg kijkt iets beledigends en/of discriminerends heeft, moet het maar veranderen?
     
  3. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    nee totaal niet het is een prachtige traditie en nog uniek ook, maar ja je hebt van die mensen die moeten daar weer iets discriminerend achter zoeken, in dit geval is dat wel zo, op en bepaalde manier. Daarom is de traditie altijd geweest dat ze zwart van roet zijn, door het geklauter door schoorstenen. maar als je op de andere manier denkt en zegt dat het geimporteerde negers zijn, dan heb je ook gelijk, het verhaal heeft2 kanten, deal with it
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zag bij de intoch hier in Groningen ook al blank geschminkte pieten.... vaag gezicht en imo niet nodig :+
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Wat, een stel negers met witte make-up? :eek:
     
  6. IX NeonovA XI

    IX NeonovA XI Recreation Gamer

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het maar erg sneu.
    Dit is "de" traditie van elk jaar.
    Alle kinderen heel vrolijk, iedereen meestal in een goede stemming.

    Wat falcon zegt, ben ik helemaal met hem eens.
    Deze traditie mag zeker niet verloren gaan.

    De pieten mogen dan wel een "kind off" slaven zijn. Maar alsnog. De pieten zijn altijd vrolijk! Als dat nou niet het geval was, zou het al een heel ander vehaal zijn geweest.
     
  7. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    hahaha ze worden gedwongen, hun monden zijn op zo'n gruwelijke wijze verminkt dat ze niet anders kunnen dan lachen vandaar de smink en lippenstift :lol: :lol:
    hahah sorry ben in een zeer melige bui vandaag
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2006
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Nope, blanke mensen met 'blanke make-up' kon het eigenlijk niet geloeven 8)
     
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    De kerstman mag ook niet! Dat is racisme tegenover elfjes en dwergen en andere kleintjes8)
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    En dan de paashaas.
    Een beetje het hele land door eieren brengen. Dierenarbied! Dat kan gewoon niet!

    Laat de Partij van de Dieren dat niet horen...
     
  11. Killionaire

    Killionaire Co-op shooter liefhebber

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Traditie is iets dat ooit in het leven geroepen is. Niet omdat het er al zolang is is het juist en moeten we er achteraan lopen . Fuck dat hele schmink gebeuren. Stelletje homo´s (no offfense) Als piet gewoon je echte eigen huidskleur. De pepernoten smaken hetzelfde hoor
    p.s. aan die twee pippo´s van moderators Goiz en Graveheart kijk je ook nog onder je bed voor monsters voor het slapen gaan. Fools!
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2006
  12. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    en daar is de jaarlijkse nutteloze discussie weer
     
  13. mars15

    mars15 Guest

    helemaal mee eens,
     
  14. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het echt erg, het viel mij ook al op en vind dit echt weer typisch zo'n actie voor mensen die teveel tijd over hebben om dit soort zaken onder de aandacht te brengen.
    als ze hiermee doorgaan dan boycot ik vanaf nu het hele sinterklaas gebeuren, want ik kots van zulke acties!
     
  15. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    get used to it, het wordt erger ;)
     
  16. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was er ook al jaren bang voor. En nu heeft de politieke correctheid dan toch eindelijk toegeslagen.

    Wie is hier eigenlijk verantwoordelijk voor? Iemand die nu met een nekschot in een greppel ligt hopelijk?
     
  18. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Euh, die mag je even uitleggen beste killionaire.. Maar om je vraag maar even netjes te beantwoorden; Neen. Ik kijk niet onder m'n bed om te checken of er monsters zijn. Volgens mij bestaan er helemaal geen monsters. Nou ja, 'monsters' kun je op verschillende manieren opvatten he :) Bij mij ligt er in elk geval vrij weinig (alleen wat rommel) en dat is elke dag hetzelfde.. dus checken hoeft van mij niet zo..

    Happy?:D
     
  19. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Heb je uberhaud wel een idee wat het woord traditie inhoud?

    Het betekend juist dat je het in leven moet proberen houden, al is het uit respect voor de mensen die voor jou zo hard hun best hebben gedaan om de traditie in ere te houden.

    De mensen die over ''zwarte'' pieten aan het zeuren zijn gewoon azijnzeikers. Je hoeft namelijk niet mee te doen aan Sinterklaas, het zou zelfs beter zijn als ze het niet meer vieren.

    Weet iemand van wie dit idee eigelijk afkomstig is bij de NPS? Ik sta letterlijk op de drempel op een brief op petitie opte stellen.
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik vind zwarte Piet, gewoon zwarte Piet. Oftewel een blanke idioot die een neger imiteert met een spaans pak aan. Geweldig toch?

    Als het nou nog echte negers waren geweest die voor Piet speelden en de stoomboot moesten voortbewegen door te roeien begreep ik het.

    Gele Piet is trouwens nogal beledigend voor chinezen..... Of strooit die gek met loempia's?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2006

Deel Deze Pagina