Een tip van game vriend heeft me op het spoor van de game Distant Worlds: Universe gezet. Dit soort games speel ik eigenlijk nooit, omdat ze niet op consoles zijn te vinden, uitsluitend op pc. Voor mij feitelijk een nieuwe ervaring (of ik moet teruggrijpen naar CC en simcity uit een ver verleden die enigzins in de buurt komen). Het is een zogenaamde 4X space strategy game, 4X is "eXplore, eXpand, eXploit, and eXterminate" en als ik de (user) reviews mag geloven is ie erg goed http://www.metacritic.com/game/pc/distant-worlds-universe/user-reviews ... Alles bijelkaar intrigrerend genoeg om te proberen, onder het mom van eens iets anders dan FPS of Racers. De game hakte er gelijk in. Ik had een icon/info overload en had enige moeite om uberhaupt de scale en diepte van alles te begrijpen, maar ik zette door, want ik was eigenlijk gelijk verslaafd. Het 'First Maximilian Empire' is een feit, hoewel het maar een klein empiretje is .... ehhh, na tig uren wel iets groter trouwens Eigenlijk is dit empire geboren uit een tutorial missie die ik gewoon ben blijven doorspelen. Ik ben de tel kwijt geraakt, maar zal nu zo'n 20-30 uur hebben gespeeld (er lijkt nergens een total time played schermpje te zijn). De game heeft, zeker als je dit soort games nooit speelt, een heftige leercurve. Voor de gamer die alleen snelle actie games wil spelen (denk aan Call of Duty, etc.) is dit niet weggelegd. Er zijn simpelweg veel te veel schermen en details om te begrijpen. Heb je echter een RTS achtergrond of wel eens Simcity of the Sims gespeeld, dan kom je meer in de buurt. Voor mij is DW:U een 10/10 game. Wit/Roze gebeuren in het centrum is het 'First Maximilian Empire' Hieronder een lekkere 'Lets try'
Hmm da ht dat het meer een pvp game was waar je constant met je universe bezig was. Maar zie ik het nu goed dat het een SP game is?