Dit jaar nog gaystation 3

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door mr mouse, 15 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr mouse

mr mouse Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit jaar al een nieuwe PlayStation?

Cell-processor wordt kloppend hart

GameSpot Nieuws

Volgens een bericht in de Aziatische krant Commercial Times gaat Sony nog dit jaar een opvolger voor de PlayStation 2 uitbrengen. De Japanse elektronicagigant zou daarmee zijn plannen met twee jaar versnellen, in een poging een duidelijke voorsprong te krijgen op de concurrentie. Nochtans is dat niet echt nodig: de PlayStation 2 heeft een ruime voorsprong op de later gelanceerde Xbox en GameCube.

De krant vertrouwt voor zijn informatie op ongenaamde bronnen binnen de Taiwanese elektronica-industrie, leveranciers van onderdelen aan Sony. De geciteerde bronnen stellen dat in april al wordt begonnen met het opstarten van een testproductie.

De PlayStation 3, als de nieuwe console die naam zou dragen, zou volgens de Commercial Times mogelijk al in de tweede helft van het jaar in Japan worden uitgebracht. Een eventuele Europese lancering zou wellicht later gebeuren. In het geval van de lancering van de PlayStation 2 kregen de Japanners een half jaar voorsprong op de rest van de wereld. Tot op heden is er geen reactie van Sony op het artikel in de Aziatische krant.

Van de PlayStation 3 is wel al bekend dat hij zal draaien op een gloednieuwe processor, Cell genaamd. Die wordt samen met IBM ontwikkeld en zou een aantal zeer innovatieve features bevatten. Vertegenwoordigers van Sony hebben ook cryptische hints laten vallen over de mogelijkheid om over het Internet de ongebruikte rekenkracht van andere toestellen in te schakelen voor games. Hoe dit effectief in z'n werk zou gaan, is vooralsnog zeer onduidelijk.

Van Microsoft en Nintendo is het geweten dat ook zij werken aan opvolgers voor hun consoles. Voor de Xbox zou dat nog relatief gemakkelijk kunnen, aangezien de MS-console sterk gebaseerd is op pc-technologie. Door het upgraden van de ingebouwde hardware zou de Xbox al veel beter presteren, terwijl toch compatibiliteit met oudere games mogelijk zou blijven.

Nintendo heeft ondertussen gezegd dat er tegen 2005 of 2006 een nieuwe console aankomt. Details zijn er niet, maar het Japans bedrijf sloot wel onlangs een technologieovereenkomst met ATI, de leverancier van de grafische chip in de GameCube. Die console vertrouwt overigens ook op een processor van IBM.

2. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Nee, dit jaar lijkt me sterk, want dan zouden er ook al een paar spellen (bijna) klaar moeten zijn, want je lanceert geen console zonder spellen. En er is niks naar buiten gelekt van een develloper dat ie bezig is met een spel voor de PS3. En als ie wel komt voelen veel mensen zich gen**id. Hebben ze net de PS2 en komt nummer 3 alweer. Sommige mensen vinden 2005 al te vroeg voor de xbox_next. Het zou kunnen omdat ze toch de komende jaar(en) nog geen concurentie zouden hebben van Microsoft of nintendo, en als die dan op de markt komen hebben ze alweer een grote uberbase, net zoals er nu aan de hand is. We zien wel :p

3. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    had het al gehoord.. lijkt me ook sterk.. niet dat ik me er zorgen om maak, volgens mij flopt hij keihard als ze hem dit jaar uitbrengen..

4. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat ze hem dit jaar al gaan uitbrengen.. Zo stom zouden de mannen van Sony niet zijn :)

5. McLaren

McLaren Kimi rulez 2003

Leuk Bevonden:
    0
    Hier loopt toch al topic over.
    Lijkt me ook enorm onwaarschijnlijk dat ze dit zouden doen...de ps2 is toch nog zo slecht niet?

6. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom open je 2 topics? Op slot deze dan maar.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina