Dixons Group stopt met verkoop GameCube

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dak125, 10 mrt 2003.

1. dak125

dak125 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Dixons Group stopt met de support voor de GameCube door de slechte verkoop van de GameCube,Dixons Group gaat zich alleen op de Xbox en PS2 richten. De Dixons Group neemt een groot deel van de Console hardware verkopen op zich in Europa.Dit is een zware klap voor Nintendo dat een van de grooste retails chains in europa stopt met het verkopen van de GameCube. :eek: :mad:

Laten we hopen dat Nintendo na dit nieuws zich wat meer gaat inzetten in europa.

www.gamesindustry.biz

2. Maserati

Maserati Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zo dat komt zeker hard aan, niet veel wat Nintendo daartegen kan doen

3. MR. Perfect

MR. Perfect Guest

Leuk dat de mensen zeiden dat de XBOX zou stoppen en net als de dreamcast ten onder zou gaan, nu zelf de lul zijn.

Haha

Maar wel jammer omdat concurrentie nooit kwaad kan!

Laatst bewerkt door een moderator: 13 mrt 2003
  4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Laten we hopen dat Nintendo Europa nu ook serieus gaat nemen. Microsoft doet dat al, Nintendo echter niet. Nintendo scoort alleen wel goed in Japan en dat compenseerd de boel wel..

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik zou dat toch jammer vinden.. Voor het eerst sinds lange tijd wordt de console markt niet echt gedomineerd door 1 bedrijf.. Ze moeten dus blijven concureren als er dan 1 zou wegvallen in europa/nederland kan dat ook negatief uitpakken voor de andere consoles. egh voor ons eigenlijk.. Stel dat microsoft hier de markt zou domineren wie zegt dan dat hun support hetzelfde blijft of dat de kwaliteit van games die hierheen komen van een hoog nivo blijft.

6. majestik

majestik Gaming 24/7

Leuk Bevonden:
    0
    MR. perfect? waar slaat dat op, nintendo is een hele goede console hoor.
    En inderdaad Nintendo moet zich meer op Europa richten maar dit is natuurlijk wl minder voor Nintendo.

7. Neom

Neom Crazy Gamer.........

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje een fanboy reactie Mr. Perfect :mad: , maar goed ik ben toch wel een beetje nintendo liefhebber, en ik zou de beslissing erg betreuren, ben erg bang dat we weer naar de tijd van de PS1 gaan, de markt gedomineerd door 1 console, dat kan volgens mij nooit gezond zijn..........

8. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Hmmm, dat is natuurlijk minder voor Nintendo. Maar als je een cube wilt kopen kan dat toch wel altijd.

9. Neom

Neom Crazy Gamer.........

Leuk Bevonden:
    0
    maar het zal er wel aan te komen, was laatst in een free record shop daar stond het nintendo spul ook helemaal in hoekje weggedrukt.......

10. ps2/xboxgamer84

ps2/xboxgamer84 Il Dottore 46

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, het is wel waar dat er hier in Nederland veel minder aandacht aan de Cube wordt besteed dan ergens anders, maar das ook wel wer logisch want Nintendo neemt Europa ook niet echt serieus. Toch vind ik het erg jammer, want de Cube is zeker geen slechte console. Ik denk dat veel Nintendo liefhebbers na de N64 zijn overgestapt naar Sony en later ook naar Microsoft. Dus wat betreft hun reputatie hebben ze hier in Europa wel wat goed te maken... :{

11. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    wtf? Ik werk zelf bij dixons, en ik moet zeggen dat ik hier nog niks van gehoord heb. Hmm, morgen maar eens ff checken of het echt zo is, dikke kans dat ik een memo over het hoofd gezien heb :eek:

12. ps2/xboxgamer84

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is het allemaal nog niet zeker... Dat hoop ik eigenlijk...

13. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Verkoopt die Cube dan echt zo slecht?
    Ik dacht dat ze close bij de verkopen van Xbox zaten...

14. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Bij ons is de gamecube verreweg de slechtst verkopende van de drie ja.

Zelfs nu we de aanbieding hebben: gamecube+gratis spel voor 199 euro, verkoopt de cube bijna niet.

15. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Toch vind ik het raar dat ze de komst van blockbusters als Metroid en Zelda niet afwachten.
    Ik denk dat er dan wel een toename met het aantal verkopen zal zijn.
    Of zou de gebruikersgroep (die geïntresseerd is in consoles) al verzadigd zijn?

16. ps2/xboxgamer84

Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel zo dat de Cube het slechtst verkoopt, maar volgens mij is het niet zo dramatisch dat er te weinig winst op gemaakt wordt hoor. Ik hoop niet dat er nu andere winkelketens gaan volgen. Maar ik vraag me wel af of er straks met Zelda en Metroid ineens heel veel mensen een Cube gaan kopen... Denk het niet eigenlijk..

17. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    eikels.. nouja.. dixons is niet echt m'n favo winkel..

sterker nog.. de enige reden dat ik naar dixons ga is omdat ze soms spellen hebben die bij andere winkels al zijn uitverkocht maar bij dixons niet omdat ze daar veel duurder zijn..

games die bij free record shop 19 euro kosten, kosten bij dixons er nog doodleuk 59.. way to go..

@ winst gebeuren:

nintendo maakt met de Gamecube en de GBA meer winst dan Sony met de ps2 (en dus waarschijnlijk ook MS met de Xbox)..

en zo domineert nintendo de consolemarkt toch :D

Laatst bewerkt: 10 mrt 2003
  18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Goed, voor zover ik kan vaststellen gaat dit nieuws over Dixons Engeland, en niet over Dixons Nederland.

Dixons Nederland staat geheel los van z'n Engelse naamgenoot.

Maar goed, ik zal het toch morgen ff navragen.

19. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    wel leuk om hierbij te vermelden is dat de bart smit die eerst 2 rijen van boven naar beneden gamecube had en 1 rij xbox, sinds 2 maanden ongeveer nu opeens 2 rijen xbox heeft en heel af en toe 2 rijen gamecube (de grotere vestigingen),maar vaak zelfs nog maar 1 rij gamecube spellen... gaat toch in mijn ogen dan ook niet goed met de ngc....

20. ps2/xboxgamer84

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en er staan 3 rijen PS2...

Deel Deze Pagina