[XOne] DNS error (ten einde raad)

Discussie in 'Games' gestart door Coldplayer NL, 31 aug 2004.

1. Coldplayer NL

Coldplayer NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eerst geprobeerd met een router en mijn USB-modem op xbox live te komen, maar na 3 dagen en 4 keer de helpdesk bellen heb ik dat opgegeven, ik dacht het makkelijker was om optie #3 (internetverbinding delen/USB modem) te gebruiken en dat ik dus meer succes zou hebben en dat ik eindelijk online zou kunnen.
    Helaas, nog steeds de vervelende DNS error.

A: Abonnement
    1: Naam provider, is Xs4all.
    2: Soort abonnement, xs4all basic adsl.
    3: Kabel, ADSL, of anders? Adsl.
    4: Up- en downloadsnelheid, download is 2,2mbps, upload is 500-nog wat kbps.

B: Hardware
    1: Modem merk en type, is Alcatel Speedtouch USB.
    2: USB modem? Ja.
    3: Router? Nee.
    4: Via PC? Ja, Windows XP Home Edition in het Nederlands.
    5: Direct Connection? Nee.
    6: Crossover kabels in gebruik? Door me xbox, ja.
    7: Hub in gebruik? Wat is een hub? :{

C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway.
    Ip adress: 213.*.*.*
    Subnetmask: 255.255.255.255
    Gateway: 213.*.*.*

^^ Dit is van me, op dit moment voledig werkende, ADSL verbinding.

2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Ja.

D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?
    2: Dashboard versie? Geen idee, standaard misschien?
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? "Cables connected" en "IP setting configured" zijn voltooid, bij DNS loopt 'ie vast.
    Maar dit hangt af of ik de ip automatisch of handmatig instel, als ik ze op automatisch zet komt ie niet verder dan "Cables connected". Maar als ik 'em handmatig instel (in netwerk opties, op mijn PC) op;
    ip : 192.168.0.2
    subnet: 255.255.255.0
    gateway: 192.168.0.1
    Dan zijn de "IP setting configured", maar nog steeds krijg ik dezelfde foutmelding, namelijk;
    4: Wat is de exacte foutmelding?
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? Niet van toepassing.

Dit is mijn laatste oplossing die ik nog kan proberen, aangezien ik zelf al ruim 3 dagen bezig ben geweest, de Xbox helpdesk helemaal plat heb gebelt en zelfs Xs4all niet met rust heb gelaten.

Laatst bewerkt: 1 sep 2004
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zie de Internet delen thread daar staat een oplossing voor je probleem en als deze daar niet staat hoort daar je vraag thuis

NB zou je op Y willen drukken

vervolgens de P en L waarde willen noteren --> op a drukken --> MT NT IC waarde noteren

mocht je deze waardes nog niet hebben kijk danook in de internet delen thread

kijk ook even in de xs4all thread

Een router is de beste oplossing ... de alcatel speedthough usb is een prut modem

Laatst bewerkt: 31 aug 2004
  3. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik je iets advieseren, geef nooit je ip over internet, gasten die zoeken juist op sites zoals deze op forums naar ip adressen (vooral omdat dat nodig is voor xboxlive), pm dan je ip naar fardo (schijnt dat deze veel verstand heeft van xboxlive). Veel amateur hackers hoeven alleen je ip te hebben en halen voor de gein bestanden van je pc!

greetz wooly

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

die 192.*.*.* ip is een prive ip adres ... daar kan niemand bij komen ;) ... dus geen problemen

:eek: andere ip adres (alleen ip wel weg halen) 213.*.*.*

5. Coldplayer NL

Leuk Bevonden:
    0
    De P-waarde is: 0 ms
    De L-waarde is: 0/0
    MT: 0 ( 8015 - 1903 )
    NT: 0 ( 8015 - 1903 )
    IC: 0

Dit betekend dus dat het een probleem is met mij ICS, ik ga hiervoor Sygate proberen.
    Maar klopt het dat het programma "Sygate personal firewall" heet, i.p.v. "Sygate home network", aangezien alle links op dit forum naar dat verwijzen en ik op de site van Sygate ook niks kan vinden onder deze naam.
    Maar ik heb ook me router nog liggen, die ik kan proberen aan te sluiten, maar het probleem is dat ik een USB modem heb en dat ik dus:
    Modem (USB) > Computer > Ethernet > Router.
    Aangezien het mij niet gelukt is, is het mogelijk om het op de manier te doen?

En stel dat ik alles op me router aansluit, op automatisch zet, en dan op mijn pc boven (die ook aangesloten is op het netwerk via de router) wel kan internetten, sluit dat dan een aantal mogelijkheden/problemen uit?

6. Coldplayer NL

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik alles op automatic zet, met Sygate Personal Firewall aan en mijn ICS uitgeschakeld, krijg ik precies dezelfde error.
    Vul ik bij mijn Xbox Dashboard en mijn ICS (die nu weer aanstaat) 194.109.6.66 (primary) en 194.109.9.99 (alternate) in, krijg ik een "Network error" die zegt dat DHCP or PPPoE niet gevonden kunnen worden.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    firewall uitzetten .... ics goed installeren ... alles op automatisch ... waar hangt hij dan? heb je de threads doorgelezen welke ik je adviseerde?

Het progje heet niet sygate personal firewall ... maar sygate networking geloof ik

deze set up gaat nooit werken

Modem (USB) > Computer > Ethernet > Router.

het moet zijn Modem > Router --> computer of xbox

je router heeft nu geen funktie

advies koop een ethernet modem

8. Coldplayer NL

Leuk Bevonden:
    0
    Elke modem met een ethernet "ingang" zou in theorie werken?
    En wat kosten die dingen ongeveer?

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    jeb elke kabel/dsl modem behoort te werken ... op de markt plaats kan je ze voor een paar tientjes kopen ...

10. Coldplayer NL

Leuk Bevonden:
    0
    Hartelijk dank. :)

Deel Deze Pagina