Ik heb eerst geprobeerd met een router en mijn USB-modem op xbox live te komen, maar na 3 dagen en 4 keer de helpdesk bellen heb ik dat opgegeven, ik dacht het makkelijker was om optie #3 (internetverbinding delen/USB modem) te gebruiken en dat ik dus meer succes zou hebben en dat ik eindelijk online zou kunnen.
Helaas, nog steeds de vervelende DNS error.
A: Abonnement
1: Naam provider, is Xs4all.
2: Soort abonnement, xs4all basic adsl.
3: Kabel, ADSL, of anders? Adsl.
4: Up- en downloadsnelheid, download is 2,2mbps, upload is 500-nog wat kbps.
B: Hardware
1: Modem merk en type, is Alcatel Speedtouch USB.
2: USB modem? Ja.
3: Router? Nee.
4: Via PC? Ja, Windows XP Home Edition in het Nederlands.
5: Direct Connection? Nee.
6: Crossover kabels in gebruik? Door me xbox, ja.
7: Hub in gebruik? Wat is een hub? :{
C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
1: TCP/IP adress, netmask, gateway.
Ip adress: 213.*.*.*
Subnetmask: 255.255.255.255
Gateway: 213.*.*.*
^^ Dit is van me, op dit moment voledig werkende, ADSL verbinding.
2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Ja.
D: Xbox Settings
1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?
2: Dashboard versie? Geen idee, standaard misschien?
3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? "Cables connected" en "IP setting configured" zijn voltooid, bij DNS loopt 'ie vast.
Maar dit hangt af of ik de ip automatisch of handmatig instel, als ik ze op automatisch zet komt ie niet verder dan "Cables connected". Maar als ik 'em handmatig instel (in netwerk opties, op mijn PC) op;
ip : 192.168.0.2
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
Dan zijn de "IP setting configured", maar nog steeds krijg ik dezelfde foutmelding, namelijk;
4: Wat is de exacte foutmelding?
5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? Niet van toepassing.
Dit is mijn laatste oplossing die ik nog kan proberen, aangezien ik zelf al ruim 3 dagen bezig ben geweest, de Xbox helpdesk helemaal plat heb gebelt en zelfs Xs4all niet met rust heb gelaten.
Laatst bewerkt: 1 sep 2004