[XOne] DNS server could not be reached.

Discussie in 'Games' gestart door overwijk, 14 jan 2004.

1. overwijk

overwijk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg het niet voor elkaar om een live verbinding te maken. Ik begrijp er niets meer van. Ik kan op het forum ook geen sluitend antwoord vinden. Ik hoop dus dat iemand mij kan helpen.

Ik heb de volgende hardware:

Alcatel speedtouch usb modem
    D-link 614+ wireless breedband router (xbox compatible)
    Linksys wireless B Game adapter (xbox compatible.

Als internet provider heb ik euronet ADSL

Aangezien ik een usb modem heb moet ik (volgens mij) mijn computer als gateway gebruiken. Als ik alles aangesloten heb dan geeft de xbox de volgende fout:

"DNS servers could not be reached"

De rest, Cables en IP configuratie, lukte wel.

Ik heb van alles geprobeerd maar kom er echt niet meer uit. Wie heeft er nog suggesties?

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    heb je hier al gekeken centrale index of heb je de zoek funktie al gebruikt ... deze vraag is al heel vaak beantwoord ... kijk eerst in de topic van je provider en dan de alcatel topics ...als het dan nog niet lukt post dan je vraag in een van de lopende topics

dan blijft de kennis op 1 plek

thnx

een goede start is de centrale topic van internet delen doorlezen :)

kijk ook ff in deze topic draadloos/ wirelles en xbox live

Laatst bewerkt: 14 jan 2004
  3. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Met een usb modem moet je dus 1 netwerkkaart in je computer hebben en je computer internet laten delen.

Ten eerste heb je 1 netwerkkaart?
    Ten tweede heb je internet wel gedeeld?
    Ten derde Welke windows heb je?
    Ten vierde GEEF EENS MEER INFORMATIE ALS JE IETS VRAAGT.

4. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Je hebt een verschrikkelijke combinatie.

Als je alles volgens de regelen der kunst wilt aansluiten moet je het volgende doen:

USB modem in een USB poort van je PC.
    Hierop internet configureren.
    Een netwerkkaart in je PC steken en die met je D-Link verbinden, maar NIET via de uplink of WAN poort, maar gewoon via een van de 4 netwerkpoorten.
    Op de internet connectie van je PC (dus aan de USB kant) Internet Connection Sharing configureren.
    In de D-Link alle features uitschakelen. Dus geen DHCP o.i.d. gebruiken.
    Je Xbox aansluiten op de WGA.

Klaar. Dat is dus een rotconfiguratie.

Je hebt een prachtige router gekocht, maar die kun je niet gebruiken omdat je een USB modem hebt. Je *moet* in jouw geval de PC als NAT-router gebruiken (ofwel Internet Connection Sharing) en dat zuigt aan alle kanten. Bij die configuratie sluit je alle apparaten aan op de switch poorten van je router, en daarmee schakel je de routerfunktie van de D-Link eigenlijk uit. Je moet ook even opletten dat die D-Link van jou niet IP adres a.b.c.1 gebruikt. Maak er maar 192.168.1.254 van of zoiets.

ER IS MAAR EEN ADVIES MOGELIJK:

Pleur als de sodemieter dat USB modem het raam uit en koop een goedkoop ADSL modempie via marktplaats of zo. Reken op een tientje of 5. Let op dat je een modem koopt dat bij je telefoonaansluiting past (analoog of ISDN).

Sluit dan dat modem aan op je ADSL, de router op de modem, en de PC op de router. Zo hoort het en dan werkt bij jou alles met bijna alleen maar fabrieksinstellingen.

Met een USB modem heb je alleen maar ellende, dus dat kun je beter gewoon vergeten.

Aangezien jouw situatie eigenlijk in geen enkele centrale topic wordt gedekt laat ik deze thread nog even open. Ofschoon ik het je ten sterkste afraad, kun je eventueel proberen om toch je huidige spul aan de praat te krijgen.

5. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit probleem ook een keer gehad.
    Bij mij was het toen een kwestie van de router te re-setten en toen werkte alles weer.
    Ik weet niet of je dit al geprobeert hebt, maar met problemen oplossen moet je altijd simpel beginnen.

Deel Deze Pagina