[XOne] DNS server?

Discussie in 'Games' gestart door Tankard, 1 jun 2012.

1. Tankard

Tankard Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk is dit een erg cliché vraag. Maar ik weet niet precies te vinden wat ik wil weten. Ik weet ongeveer wat een DNS server doet. Maar 2 weken geleden kon ik opeens niet meer connecten met een buddy van me (hij zit in Noorwegen sinds een paar maanden).

Na een uur lang gerotzooi met de Xbox instellingen dacht ik even een ouderwetse oplossing te hebben. Kabel erin en eruit. En ja, hij werkte. Dus ik heb even gekeken wat er nou veranderd was.

Ik had eerst de DNS server 8.8.8.8 als primaire en 8.8.4.4 als secundaire ingesteld. Die heb ik altijd al gehad. Maar nu had de Xbox hem automatisch op die van mijn ISP gezet. Het lag dus aan de DNS server. Maar wat zorgt ervoor dat ik niet meer kan connecten met 8.8.8.8? Ligt deze server er vaak uit of heeft deze Google server een of andere limiet en kan ik niet naar Noorwegen toe? Of zie ik nu iets over het hoofd.
    Ik heb het al probleem dus al opgelost, maar ik kan er niet tegen als ik weet wat het probleem is maar niet weet wat erachter zit.

Nogmaals, ik heb rondgeneusd op talloze forums maar ik kan dit niet precies vinden. Misschien dat jullie een goede thread hebben of enige info hierover?

Alvast dank.

Deel Deze Pagina