hoi, Ik heb thuis een dvd speler die aangesloten staat op een subwoofer en dus ook een dolby digital 5.1 systeem (hoorde bij elkaar in 1 pakket) In die DVD speler zit een optische ingang. Kan ik deze ingang dan direct in een advanced scartcable pluggen zodat ik dolby 5.1 kwaliteit krijg? of heb ik een versterker of whatever nodig?? Ik kon dit niet echt duidelijk vinden in die andere grote threads.... Dank
Het is de vraag of de optische poort op je DVD speler een uitgang of een ingang is. Zit de Dolby Digital 5.1 / DTS decoder in hetzelfde kastje ingebouwd als je DVD speler? Wellicht kun je hier vermelden welk merk + type het is. Als het echt een optische ingang is en je DVD set heeft een DD5.1/DTS versterker/decoder ingebouwd, dan zou het in principe moeten werken.
heb t merk even niet hier bij de hand (staat op een ander adres) en de dolby digital en dvd zitten idd in 1 kasje die weer aangesloten staat op de subwoofer en 5 boxjes. Volgensmij is het een optische ingang en zit er ook een optische uitgang op.....
mooi! Nog 1 vraag hoe sluit ik het dan aan? als ik een advanced scart cable heb dan moet ik m dus in mn tv doen....en een extra cabeltje kopen die van mn advanced scartcable naar mn dvd/dolby set loopt??? xbox---->advanced scart cable---->tv ..........................|_----->speciaal kabeltje kopen---> dolby digital ??? dank
Je moet een optische kabel kopen. Ook wel een TOS-link kabel genoemd in dat wereldje van audio en video. Deze prik je in je Adv. Scart Cable en de andere eind van je kabeltje in je DVD combo-set. Als alles goed gaat, dan kun je vanaf dat moment genieten van DD5.1/DTS sound. Wel ff in je XBOX Dashboard je sound settings goed instellen.
als het een standalone dvd-speler is, dan zou ik niks op die optische poort aansluiten alszijnde een ingang... want dat lijkt me erg stug... is het zon setje, zoals die momenteel heel erg in zijn: dvd/cd/vcd/etc speler/tuner/5.1 dd/dts in 1 device, dan acht ik de kans groot dat het een ingang kan zijn... maar check dit eerst, voordat je dit zomaar aansluit.... een standalone dvd speler (heb zelf een philips dvd-955), met ingebouwde dd/dts decoder, heeft echt geen optische ingang, maar kan je wel je 5.1 speakerset op aan sluiten.... maw: aan de gegevens die jij geeft is dit niet af te leiden... is het een ingang: dan is het een go, anders niet... maw: check of het een ingang is of een uitgang....
nou torlux, er staat toch echt optic. in. en daarnaast nogeen met optic. out. lijkt me wel goed zitten. tis dr idd zo een met alles in 1....en r zit ook nog een coax ingang op, whatever dat weer mag zijn....... Timmie, wanneer ik mn breedbeeld tv en die dolbyset op mn kamer heb staan en ga aansluiten laat ik t wel ff weten....maar ik weet zeker dat het gaat lukken... Dank
zoals ik al vermelde, is het zon geval dat alles kan, dan is de kans wel aanwezig coax ingang is waarschijnlijk ook een digitale ingang dan.......
Trouwens, kleine tip: Ga wel ff naar je xbox options en zet hem ook echt op dolby daar kwam ik namelijk na 6 weken achter dat ik dat niet had gedaan