Vlak voordat de xbox uitkwam had je zo'n klein blaadje waar van alles in stond over de xbox en een zooitje spellen. (kon je gewoon gratis in zo'n winkel halen). Nou stond daarin dat iedereen die een xbox had over hetzelfde geluid beschikte als iemand met zo'n thuisbioscoop. Dus ik dacht vet, dat wordt dus mooi geluid. Hier hoorde ik niks van maar ik las hier dus ergens op het forum dat je gewoon van die boxen moest gaan halen. Nou vraag ik me af...hoe duur is dat ongeveer (ik zoek een vrij goedkope maar toch van redelijke kwaliteit) en kan ik dat gewoon halen bij de media markt ofzo?
Om van digitaal geluid te kunnen genieten, heb je dus een receiver (versterker) nodig die een DD5.1 en/of een DTS (digital theater sound) decoder aan boord heeft. De huidige versterkers van de bekende merken hebben die allemaal, en is dus geschikt voor DVD. Ze worden dan vaak aangesloten met een Coaxiale digitale kabel of een optische kabel (glasvezel). Deze laatste kabel (Optisch) wordt gebruikt voor de X-box. Daar moet je dan wel een Advanced scart kabel voor kopen, en niet te vergeten dat kabeltje bij elkaar toch wel weer een eurootje of 55 komt. maar dan heb je wel goed spul. Nu vraag jij je dus af of ze dat bij Media markt hebben, en ja dat is zo. Ze hebben zelfs van die all in one sets, dus receiver/dvd/tuner in een, met de bijbehorende 5 boxen (left/right/center/rear-left/rear-right, en de .1 uit 5.1 is de subwoofer. op die set zit dan dus ook zo'n aansluiting voor een optische kabel, en tja de prijzen varieren nogal, maar ik zou zeggen ga er eens naar toe. ze zijn betaalbaar. En je kunt dus ook via de x-box van films genieten op digitaal 5.1 bioskoopgeluid!!! Greetz Seahawk
Creative heeft een betaalbare DTS / DD set (optisch) 5.1 geluid, met een Decoder en heel goed geluid.... de DTT 3500!! kost maar iets van 250€
Ik heb geen dolby 5.1 (wel gewoon surround). Maar wat ik me nu af vraag: Je hebt volgens mij één subwoofer die zorgt voor de lage geluiden enzo. Volgens mij hoor je dan geen stereo in de lage tonen. Dus heel erg bijvoorbeeld bij noem maar Jurassic Park als er dinosaurussen aan komen stampen (dus laag basgeluid) dan hoor je volgens mij niet of dat nou van rechts of links komt Kan iemand hier wat over zeggen?
die zware voetstappen komen ook uit de satelites. maar die bassbox worgt gewoon voor het realisme zeg maar, dat je die voetstappen ook voelt
lage tonen zijn niet erg stereo gevoelig.. als je een subwoofer plaats hoeft deze ook niet speciaal in het midden te staan omdat lage tonen de neiging hebben overal en nergens vandaan te komen.. om het subwoofer geluid dus stereo te maken heeft weinig zin daar je dat toch niet zou horen... de wat hogere bastonen of lage mid tonen komen wel gewoon uit je normale speakers.. en deze zorgen voor het stereo effect. Dit heeft voornamelijk allemaal te maken met de lengte van de geluidsgolven en de afstand tussen je oren.. maar goed.. ik ga hier verder geen technische uitleg geven.. dan valt iedereen toch maar in slaap.. mm.. tis 3 uur.. iedereen slaapt al