dolby digital 5.1/DTS

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door The Stig, 24 nov 2002.

1. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een xbox maar zonder dolby digital mis ik echy iets, heb ik het gevoel. Dus ben ik van plan een speaker set te kopen. Ik moest kiezen uit:
    Logitech Z-640 (uit het XBM blad)
    Creative inspire 5500 (aangeraren door Vobis)
    Thrustmaster 5.1 sound system (van xbw.nl)

Ik belde Vobis dus en die zeiden dat de Z-640 geen echte dolby digital weergaf bij de xbox en ik beter de 5500 kon kopen. Maar de mooiste set is nog steeds de Thrustmaster met afstansdbediening en speciaal voor consoles.

Ik vraag me dus af welke beter is, of iemand er al een heeft (en tevreden is) en of deze info klopt.

Tot slot wilde ik weten waar deze het goedkoopst is. (de trustmaster is bijna nergens te koop)

2. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    de creative inspire 5700, heb ik en die is echt heel goed. vind ik. er komt erg hard en zuiver geluid uit in DTS, en Dolby digital.

hijs ongeveer 350 euro, en ik ben er echt super tevreden mee.
    het is echt heel anders spellen spelen. bij race spellen kijk ik nooit meer naar achteren omdat ik het wel hoor als een auto vlak achter me rijd of me gaat in halen en aan welke kant hij rijdt en zo. echt tof.

3. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Vergeet alles wat ze tegen je verteld hebben.
    De enige speakerset die je wilt kopen is de:

Logitech Z-680

Gisteren op de HCC bij de stand van Hastec hadden ze 2 zeecontainers staan.
    Deze waren van binnen bekleed met noppenschuim(tegen echo enzo) en daar hadden ze een XBOX staan en een Logitech-Z680.
    Ik heb deze set spelend gehoord en heb toen ook ff gevraagd of ik HALO erin mocht hebben.
    Hup, HALO erin, eigen memorycard erin geprakt en een level ergens midden in het spel gepakt.
    Geloof me, als je een plasma granaat voor je neer gooit en je draait met MasterChief rond, dan hoor je ook dat sissende geluid van die plasma granaat om je heen fraaien.
    Covenants enzo...hoor je om je heen gillen en rennen en schieten.

Dit is de set die je wilt hebben en dit is de set die ik ook ga kopen, maar dan eind december. (Heb ik ff wat meer geld)

Kijk hier maar voor de goedkoopste prijs, want de verkoop adviesprijs van Logitech voor deze set is € 499,-.
    Maar voor een prijs van € 373,- is ie ook al gespot.

Check hier voor de laagste prijs!

4. Kami

Kami JSRF addict

Leuk Bevonden:
    0
    HOLY SHIT!! Timmy nails IT :D
    die logitech set is echt te gruwelijk!!
    lees de features, inclusief optical cables..dat bespaart je weer een behoorlijke uitgave!
    hier:
    bijna geen enkel setje komt zo hoog..die thrustmaster in ieder geval niet!
    Hier zit ook een draadloze afstandsbediening bij, mooi design, 4 ingangen (xbox,dvd,ps2,pc wat je maar wilt :D)

EN hij heeft Dolby prologic II !!
    Dat is waarschijnlijk wat ze bij vobis niet echt vonden (als ze iets beter hun research hadden gedaan, hadden ze gelezen dat het een hardware matige DTS/5.1 versterker is ...en dus WEL echt 5.1) .. dolby prologic II maakt van stereo, surround of 5.1 geluid :D
    En dat is dus niet echt, maar wel erg cool (kan je je cd's in 5.1 beluisteren :D )

hij is wel een beetje prijzig maar dat wordt dan maar sparen (doe ik wel in ieder geval) 500 euro.
    maaaaaaar, weer niet duur vergeleken met een vriend van me die een enkele versterker heeft aangeschaft voor 750 euro...en nu nog speakers dr bij moet gaan kopen :confused:

5. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
  6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    CD's zijn dus niet bedoeld om in 5.1 beluisterd te worden, dat klinkt ook stukken minder gewoon, cd's gewoon lekker stereo beluisteren voor het beste geluid.

7. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
    Mwuah......CD's kun je ook prima op deze set beluisteren

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tuuwk kan het prima, maar een cd wordt gemaakt met in het achterhoofd dat het stereo is, als je het dan over 5 speakers gaat afspelen klinkt het totaal anders dan dat het bedoeld is. Heb nog nooit een cd gehoord die over 5 speakers beter klinkt dan over 2.

9. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet 1 cd die beter klinkt. era, en dan de versterker op "church" mode zetten.

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelfs die vind ik stereo beter :) Hangt denk ook wel van je set af, als je niet van die geweldige speakers hebt klinkt het misschien wel mooier over 5 speakers. Era is ook geweldig om je sub te testen :)

11. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt tipex :)
    even in 1 zin zeggen dat je ook era hebt en dan gelijk mijn speakers afmaken :)

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik het anders zeggen :) Als jij het zo mooier vind moet je het vooral zo luisteren, ik luister cd's liever in stereo :) Mijn set kan waarschijnlijk niet goed cd's in 5.1 weergeven :)

13. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    ik kan me cd's niet eens 5.1 afluisteren....

als ik een cd in me xbox douw geeft ie automatisch een stero kanaal.... gevolg is dat alleen me rechts voor, links achter en me subwoofer aan gaan...

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je toch iets verkeerds aangesloten als het links achter aangaat

15. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    hey fuck nu jij dat zegt....

ben ff gaan kijken en ik had het idd verkeerd aangesloten:confused:

die kleurtjes lijken zoveel opelkaar als het donker is:confused:

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zit er niet zo'n test toon generator op? Hoor je het zo....

17. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    geen id....

kijk wel in het boekje als ik weer is wat tijd heb en nix te doen heb:+

18. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    denk je steeds dat je van achteren aangevallen wordt en dan staan ze recht voor je neus :)

19. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    er zit trouwens test functie op..

tenminste ik kan 't niet vinden....

ik vond het al zo vreemd dat ik me bij rijder in CMR3 links achter me hoorde ipv links van me......

20. Hi...

Hi... Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om de Logitech Z-640 te kopen omdat ik heb gelezen dat je deze set ook kunt aansluiten op je Xbox dmv een adaptersnoer. Maar is de kwaliteit dan nog wel goed?

Deel Deze Pagina