Ik heb hierp een receiver staan die alleen dolby digital ready is dus dat houd in dat hij 6 ingangen heeft en die gewoon door naar de boxen stuurd. Hij heeft dus geen dobly digital decoder. kan je niet een kabel kopen voor de x-box zodat je de encoder van de x-box niet gebruikt en je gewoon 6 van die kabels kan gebruiken,=.
Als jij de xbox op je receiver gooit en zegt dat ie op analoog moet staan (zo krijg je alleen maar geluid met de oorsponkelijke kabel) dan heb je simulated 3d sound over alle 6 de boxen (ik iniedergeval wel) als je echt 3d sound wil zul je waarschijnlijk toch een advanced scart nodig hebben
nee ik bedoel dat als je zo een advanced scart cabel hebt dat je dan zo een optisch kabeltje nodig hebt. die past er bij mij niet in(in de receiver) de x-bxo moet toch dat signaal encoden du svroeg ik me af of je niet gewoon de 6 signalen uit de x-box kan halen zodat ik ook van dolby digital kan genieten.
dat werkt alleen als je een losse dolby digital decoder koopt. die zijn wel vrij prijzig. dan ga je d.m.v. de advanced scart kabel met de optische kabel naar de losse decoder en van de decoder met 6 tulp stekkers naar je versterker. wel vrij duur, maar het werkt wel
Ik neem aan dat je wel een coaxiaale ingang hebt? moet je ff checken en dan moet je een kabel kopen die van optisch naar coax gaat (die zijn volgens mij te krijgen, maar zijn volgens mij wel duur)
Je moet zoals softrunner al schrijft inderdaad een externe dolby digital decoder aanschaffen met een optische ingang en dan kun je met de advanced scart kit ook genieten van db 5.1
wat je ook kunt doen is een setje kopen van creative labs b.v. dtt 3500 dan heb je een losse decoder met speakers voor ongeveer 250,- o.a. www.norrod.nl www.alternate.nl. lijkt me de goedkoopste oplossing.
Had ik nou maar een soundblaser audigy met zo een break-out box gekochtdan kon ik hem op mijn computer aansluiten en dan weer uit via de uitgang van de kaart. zou zo een soundblaser extigy misschien ook kunnen werken? Hoe duur kost zo een extere decoder dan?
*zucht* de creative dtt 3500 IS een losse decoder, en wat ik ervan weet goedkoper dan van marantz of soortgelijke merken.
Heeft die wel een optische ingang? Heb zelf nog een wat oudere boxen setje met decoder van creative maar die heeft alleen maar coaxiaal in.
Softrunner heeft gelijk, ik heb de DTT 3500 en die heeft een coaxiale en een optische ingang. Misschien is dit nu een hele domme vraag maar ik will even met zekerheid weten of die Advanced Scart Kabel nu echt een optische uitgang heeft