Dolby Digital vraag...Niet over 5 boxen??

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door viper, 17 feb 2003.

1. viper

viper .: | Xbox Master |:.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb effe een vraagje: Ik heb een Logitech z680. Maar als ik Silent Hill 2 speel hoor ik alleen maar geluid uit twee boxen (en subwoofer natuurlijk) Hoe kan dat?? Het is toch dolby digital.:confused:

En hij geeft ook aan op de z680 dat het dolby digital is.

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Met Dolby Digitaal hoeft niet alle boxen te werken.
    Je hebt ook dolby Digital 2.0 (stereo), alleen de linker/rechter luidsprekers werken dan.
    Ik heb 9 James Bond DVD's , op de doos staat Dolby Digital maar
    er komt gewoon een Mono geluid uit de luidsprekers.

3. bartos

bartos Mooi Kreidler

Leuk Bevonden:
    0
    heb je advanste scart kabel?

4. goldenheart4

goldenheart4 Guest

ja het ligt helemaal aan de film
    als er digitaal op staat wil dat nog niet zeggen dat er geluid uit alle boxen komt
    de ene film of spel heeft meer surround sound dan de andere

5. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    als t over 5 boxen was stond er dacht ik achterop de filmdoos: englisch 5.1 of dutch8) 5.1. er staat ook wel s 2.0

6. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Effe in de dashboard van de xbox aangeven dat je dolby digital wilt. Gelijk ook maar effe DTS aanzetten. Silent Hill 2 is 4.1 Dilby Digital. Hij maakt geen gebruik van de center speaker. En je moet natuurlijk ook de advanced scart hebben en een optische digitale kabel naar je z680.

Laatst bewerkt: 17 feb 2003
  7. Kami

Kami JSRF addict

Leuk Bevonden:
    0
    Sommige spellen maken maar matig gebruik van de geluidsmogelijkheden.
    Mortal Kombat is een goed voorbeeld van slecht gebruik..
    In een level zoals de map met alle rond vliegende (gillende) zielen, hoor je geen ene moer..alleen maar stereo dus, iets wat ze heel mooi 5.1 hadden kunnen maken.
    Zit je in een ander level hoor je opeens compleet uit het niets bliksem achter je..terwijl de rest van het geluid gewoon uit de linker en rechter speaker komt...heel slecht.
    Daarentegen vonden ze het wel nodig om de Krypt volledig te voorzien van 5.1..klinkt allemaal heel leuk daar, maar aangezien het niet echt een onderdeel van het spel is waar je echt veel te doen hebt (alleen wat kisten open maken) hadden ze die inspanning beter in het andere gedeelte van het spel kunnen steken.
    Medal of Honor is dan wel weer een goed voorbeeld van hoe het wel moet.
    Bij MOH verbetert het het spel zelfs! erg cool gedaan! (rondvliegende kogels, rond rennende nazis..etc.)
    Dus misschien ligt het niet aan je speakers...maar aan het spel :D

8. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    Je noemt toevallig de enige momemt van mkda dat 5.1 toepast (gillende zielen veld) waar jij geen 5.1 geluid hoor best raar.
    bij mortal kombat is inderdaad slechte 5.1 maar bij zulke spellen vindt ik het niet erg, wat wel erg is is bij een spel waar je de geluid goed kan gebruiken niet goed wordt toegepast zoals UC. Voor de rest ben ik het wel met je eens vooral over mohfl dat is gewoon de voorbeeld hoe je 5.1 moet toepassen in een xbox game, hopelijk komen er nog meer games met betere geluidmixen

;)

9. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Uhuhum MK maakt helemaal geen gebruik van dolby digital (staat nergens achter op me doos en me versterker blijft staan op stereo) het enigste waardoor je die effecten krijgt is pro logic maar het is geen dolby digital

10. Kami

Kami JSRF addict

Leuk Bevonden:
    0
    Wixx..bij mij staat ie toch echt wel op 5.1 bij MK, de krypt is heel erg duidelijk 5.1 ...vaag dat het bij jou niet zo is:confused:
    ook dat bij Shinovi dat zielenveld wel 5.1 is en bij mij niet..(ik had dat veld expres gekozen om te checken of het 5.1 was)
    Volgens mij is MK gewoon buggy als de hel.:{

11. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    misschien omdat ik de ntsc versie heb??

12. Kami

Kami JSRF addict

Leuk Bevonden:
    0
    zou kunnen :D
    IS echt vaag dat ik het niet bij die zielen had..want ik had echt zo iets van, hier hadden ze het heeeel goed kunnen gebruiken.

Deel Deze Pagina