1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ChaSe, 7 okt 2006.

  1. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik meen me te herinneren dat je moest uitkijken dta je niet de oude versie kocht :confused: Is dit nog relevant? (moelijke woorden 8)) En kan je deze aansluiten op zowel je xbox als je pc (stereo) en deze kan tegelijk gebruik als geluidsbron? Zodat je dus zowel de muziek op je pc als het geluid van de 360 hoort? :)
     
  2. xboxgamer21

    xboxgamer21 Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    bestaat er trouwens ook een koptelefoon die niet te duur is

    en die je ook op playstation 3 aan kan sluiten ... ik zoek namelijke 1 die ook dolby af speelt liefst met draad dat is beter heb ik me laten vertellen en ik wil er ongeveer tussen de 150 euro en 250 euro voor betalen weet iemand een paar type ?

    zo ja kan je die hier dan ff neer zetten ga vanmiddag namelijke ff de stad in..
     
  3. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien 1 pagina terug even kijken
     
  4. xboxgamer21

    xboxgamer21 Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    ja zag het

    nu ga ik denk ik tot die tijd zoon Koptelefoon halen is wel geen 5.1 maar weet iemand of deze ook goed zijn op bol.com staat wel veel info van anders mensen die het een goed ding vinden maar die hebben het dan alleen dat die goed werkt met mp3 speler nu is mijn vraag weet iemand of dit ook zo is op een playstation 3 en of het ook een goed geluid geeft als ik hem in de tv plug


    het gaat om de Sennheiser HD 202 Hoofdtelefoon

    [​IMG]

    Beschrijving:

    Gesloten dynamische hoofdtelefoon welke zeer geschikt is voor DJ-monitoring.
    Het ergonomisch ontwerp en het draagcomfort maken het gemakkelijk om ook langere luistertijden met gemak aan te kunnen.
    Hoog luistervolume mogelijk (1 KHZ, 1 V eff) 155 db.
    3,5 mm stereo-jackplug en 6,3 mm jackplug. 3 meter lang snoer.
    Frequentiebereik: 18-18.000 Hz.

    Prijs 31,99 euro


    --------------------------------------------------------------------------

    nu zag ik deze ook ergens op dit forum staan

    Sharkoon X-TATIC 5.1

    [​IMG]

    Kenmerken: Sharkoon X-TATIC 5.1 Headset

    - 5.1 kanaals headset
    - 8 luidsprekers voor perfect surroundgeluid
    - Subwoofer met trilfunctie
    - High-end versterker
    - 4 in 1 volumeregeling ( aparte volumeregeling voor elk kanaal )
    - Automatische signaal detectie
    - Ondersteunde geluidsmodi: Stereo / Dolby Pro logic /
    Dolby Digital 2.0 / Dolby Digital 5.1
    - TD ( time delay ) / DRC ( Dynamic Range Control )
    - 3 headsetaansluitingen
    - afneembare microfoon
    - Schakelen tussen de ondersteunde geluidsmodi
    - Compatibel met de Xbox/Xbox360 en de PS2 en de PS3
    - Compatibel met Xbox Live

    alleen waar kan ik deze IN nederland kopen en hoe weet ik zeker dat die ook op PLAYSTATION 3 werkt

    en klopt het ook dat je het best 1 met optisch aan sluiten kan neemen want dan kan je hem aan de achter kant

    van je playstation 3 in pluggen toch of hoeft dat niet perc ( of kan je hem ook in je tv pluggen en dat je dan ook 5.1 hoort als je zit te gammen op playstation 3 )
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2007
  5. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Deze kan je bij www.hd.nl bestellen/kopen 100 euro en deze werkt op de ps3 en 360 (heeft een optische ingang en een digitale decoder) Ik ben er zelf erg blij mee :D Je kan hem ook in de tv pluggenmaar dan heb je geen 5.1 geluid
     
  7. Sooz

    Sooz Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Net die sharkoon gekocht , Ben ik alles aan het uitpakken zit er een adapter bij met 3 pootjes 8) lekker dan .

    Nu kan ik dus pas na het weekend weer terug om hem om te ruilen, Fardo even een vraagje aan jouw vond jij de beschrijving van hoe je hem moet aan sluiten ook zo "ruk"

    of heb ik gewoon een chinese versie :+

    Zijn er nog andere headsets op de markt voor Xbox 360 want als ze de goeie versie niet hebben van deze die ik nu heb wil ik wel een ander
     
  8. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me hetzelfde af, ik heb al een zéér fijne hoofdtelefoon liggen..een sennheiser hd 595..gekocht na mezelf te informeren via head-fi.org een tijd geleden...

    Hoe doen jullie dat nou met het praten op live? Voor goede teamplay in bijv GoW ?
     
  9. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95

    Grooooooote schop :+

    Maar hoe is dit afgelopen? Heb je nu wel de goede surround headset kunnen krijgen? Ik zit namelijk ook te twijfelen om deze te kopen :)
     
  10. aaron88

    aaron88 Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    en ik dus ook..
     
  11. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Same here. Waar kun je deze bestellen zonder lang te wachten?

    Redcoon = 2 week wachten en hd.nl heeft hem niet op voorraad.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2008
  12. Soulja

    Soulja Active Member

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb die van mij 3 weken geleden besteld bij hardwarediscount echt een kut winkel. De voorraad klopt nooit (toen ik bestelde hadden ze er zogenaamd 100 op voorraad en zou ik em binnen een paar dagen kunnen ophalen), je krijgt heel weinig updates mbt de verzending. En vandaag heb ik em eindelijk binnen, ik heb hem netjes volgens het boekje aangesloten, maar 1 van mijn front speakers is volgens mij stuk. Hoor de hele tijd een vervormd geluid, denk dat met name lage tonen er last van hebben en het is heel lelijk dat geruis. Ik heb geprobeerd om met wat instelling te klooien maar nix wilt helpen, dus iemand tips? (reset heb ik al meerdere keren gedaan maar blijf het kapotte geluid houden)

    Ben bang dat ik morgen mijn headset alweer terug mag brengen naar hardwarediscount, maar iets zegt me dat dat een hele procedure gaat worden, want het bestellen enzo liep ook niet vlekkeloos. En nu ik op de site kijk zie ik allemaal vage vormen van garantie (zij proberen zo min mogelijk verantwoordelijkheid te nemen, tenzij je een gekke garantie van 60€ neemt) Anyways ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
     
  13. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal jullie eens uit de brand helpen.. Die review van de sharkoon heb ik eens in het verleden gepost.. (foto ook trouwens :D) Anyway,

    De Sharkoon headset kun je gewoon aansluiten op je Xbox360 of PS3 met een optical, deze zet automatisch het signaal om 5.1 als de game dat ondersteund.

    Met een klein stekkertje ongeveer hetzelde als die van MS headset plug je het in de controller van je mic. Het voordeel vond ik ervan is dat wanneer je op Live zat dat je alles in stereo hoorde, vind ik persoonlijk prettiger dan aan 1 oor.. Maar ik word ook al wat ouder misschien ben ik wel wat doof..:)

    Het nadeel is weer dat je aan het prutsen blijft met de geluids settings voor achter en bass.. Speel je bv CoD4 en er is veel actie om je heen dan hoor je gewoon niet meer wat je buddies zeggen op dat moment, want de omgevingsgeluiden van het spel explosies ed.. overstemmen alles. Da's niet echt handig met een clanwar.. Geluidskwaliteit vond ik wel erg goed...

    Ik gebruik hem niet meer en heb hem reeds verkocht, ik vond het teveel gepruts met instellen ( iedere game anders ) en dat ik af mijn buddies niet kon horen vond ik ook maar niks..

    Voor single player is het een ideale set, goed geluid ( mits de goede instelling ) en het geeft je het idee dat je echt in het spel zit, omdat je ook geen omgevingsgeluiden meer hoort van buitenaf.
     
  14. rawdiee

    rawdiee New Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand hier zijn instellingen zetten van de sharkoon op COD 4 ik zit namelijk daar nog een beetje mee te proberen en ben benieuwd wat jullie hebben:)
     
  15. Toomzor

    Toomzor Active Member

    Berichten:
    340
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had dus een vraagje, ik zag net dat video'tje van de Turtlebeach Ear Force X3, en die beviel mij wel opzich.
    Maar hoelang gaan die batterijen mee die erin zitten?

    Filmpje: http://www.turtlebeach.com/products/efx3/videodemo.aspx

    EDIT: Of is die sharkoon beter ( 5.1? ), maar wat is het prijsverschil tussen die 2?
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2008
  16. Gre

    Gre Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    @Toomzor

    Die Turtlebeach ziet er niet slecht uit, ook heeft hij goeie recensies volgens sommige websites, maar het is enkel stereo en geen 5.1.

    Ik ken er ook niks van, maar heb gisteren een Sharkoon x-tatic 5.1 besteld bij Redcoon. Ben benieuwd wat dat zal geven. Vraag me ook af hoelang het zal duren eer ze leveren, want blijkbaar zijn die krengen moeilijk te krijgen.

    Zal mijn bevindingen hier posten als het zover is. Je moet er wel bijnemen dat een dergelijke headset geen dedicated surround system kan overtreffen of vervangen. Het is bij mij om mijn vrouw niet op de hals te krijgen 's avonds als ik met COD4 bezig ben.:cool:
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2008
  17. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    snap niet dat monkeybrains problemen had met dat het geluid van cod de stemmen niet meer hoorbaar maakte. Gebruik zelf al een hele tijd de philips hd1500u en heb met geen 1 spel problemen zowel op de 360 als de ps3. Stel ook niks aparts in en kan alles heel goed horen, misschien dat dit per koptelefoon scheelt maar mijn ervaring is dat het perfect werkt. Alleen is de mic volgens mij met de ps3 niet te gebruiken omdat je of bleutooth moet hebben of anders een usb headset en dat heeft de sharkoon beide niet volgens mij, alleen een aansluiting voor de 360
     
  18. Gre

    Gre Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, mijn Sharkoon X-tatic 5.1 hebben ze hier net op het werk afgeleverd. Als ik tijd heb vanavond eens testen. Ik laat iets weten voor de geinteresseerden.
     
  19. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd, had hem toendertijd ook besteld bij Redcoon maar duurde mij te lang.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik heb er ook 1 bevalt prima, gebruik m vooral bij rsv online, elke deur en rappel hoor je;)
     

Deel Deze Pagina