dolby vraagje!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ITNL, 17 jul 2002.

1. ITNL

ITNL Guest

k ik heb een dvd gekocht met 5 boxen en een subwoofer. Nou heb ik een vraagje over hoe je het geluid van de xbox 6 kanaals via de boxen van de dvd receiver kan weergeven. Mijn xbox av scartkabel heeft 3 gaten (geel, wit, rood) Mijn dvd receiver heeft een aux in(wit,rood) en een audio out(wit,rood) met een digital audio out(oranje) en 6 uitgangen voor de speakers. Kan iemand zeggen hoe ik alle 6 de boxen krijg bij xbox games/films. ik krijg nu alleen maar de 2 front speaker en de sub???

=( =( =( =(

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jul 2002
  2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    :confused: \
    wat betekent dit?
    je kunt niet van je eigen PC linken!!

3. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Wie heeft het hier over PC?? ]:-

ITNL ->
    1 - Voor Dolby heb je iig een advanced scart pack nodig.
    2 - Als je DVD geen digital audio in heeft denk ik dat het moeilijk gaat worden...
    3 - Kijk anders eerst even in de ellenlange "antwoorden op surround vragen!!!" thread?

4. ITNL

ITNL Guest

maar wat voor adv scart heb je dan nodig ik heb er nou een met 3 ingangen rood wit en geel is dat de goede???

5. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Er is maar 1 advanced scart van MS voor Xbox.
    Jij hebt het nu volgens mij over de verloopstekker die standaard bij de Xbox zat toch?

Kijk hier eens.

Laatst bewerkt: 17 jul 2002
  6. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Eckie, je bent me net voor, toen ik op "post reply" had geklikt zag ik jouw post er ineens bij staan.

Anyway, om je Xbox Dolby Digital 5.1 weer te laten geven moet je een advanced scart cable hebben, een optisch kabeltje (Toslink) en een optische ingang op je Dolby Digital versterker.

Het rode en witte stekkertje zijn voor stereo geluid en het gele is voor video. Daar kun je dus geen DD5.1 mee weergeven. Je kunt wel Dolby Surround kiezen, maar dat is geen DD5.1.

Zoals je het vertelt heb je alleen een stereo ingang (wit/rood), hierop kun je de stekkertjes van de Xbox aansluiten en dan de Xbox instellen op dolby surround. Dan heb je wel een soort van ruimtelijk effect maar het is niks vergeleken met DD5.1. Je hebt zo te horen alleen maar een digitale uitgang, en die is ook niet eens optisch, dus daar kan je twee keer niks mee. ;)

Je moet echt een optische ingang op die versterker hebben, anders is er geen mogelijkheid om je Xbox DD5.1 weer te laten geven.

Zie idd de thread "antwoord op surround vragen" en gebruik de zoekfunctie.

Misschien is er een andere oplossing..... ?

7. ITNL

ITNL Guest

ik heb zo'n ding van de bartsmit met 3 gaten rood wit en geel. ziet er iets anders uit als die van ms maar is volgens mij precies hetzelfde.

op www.xbox.com verkopen ze ook kabels met 5 gaten moet je die misschien hebbeN??

8. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Hoe bedoel je zo'n ding met rood wit en geel? Leg is wat beter uit?
    BTW 'scart' is zo'n hele brede stekker met rond de 20 pinnetjes ofzo.

Kabels met 5 gaten? ]:-
    Leg is wat beter uit of geef een link van die specifieke kabel, zo kan ik er toch niks over zeggen? :confused:

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    eerst stond er [​IMG]
    dus je moet mij niks zeggen
    want hij had het gewoon verkeerd

10. ITNL

ITNL Guest

ik bedoel een scart kabel met in het midden zo`n extra stukje waar je 3 stekkers in kunt stoppen

11. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    1 -> ik maak zelf wel uit wat ik zeg.
    2 -> ken ik er wat aan doen dattie edit zonder het te melden? :confused:

12. ITNL

ITNL Guest

hoe ziet een optische ingang eruit?

13. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2

......

14. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Nee daar heb je nog nix aan, je moet een kabel hebben met optische uitgang.
    Het is alleen slim om éérst te kijken of je DVD wel een optische ingang heeft, anders heb het nog geen zin om zo'n kabel te kopen.

15. ITNL

ITNL Guest

hoe ziet die eruit?

16. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    ik zou de handleiding van je dvd speler/receiver erbij pakken en kijken of erin staat of je een optische aansluiting heb..
    NIET elke speler/receiver heeft dat namelijk.. Ik zelf heb een aparte versterker gekocht daarvoor..

17. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat je receiver er geschikt voor is. Je moet sowieso de advanced scart kabel hebben. Je zegt dat er op je receiver een oranje digital out op zit, dat zal waarschijnlijk je dvd zijn.
    Op je receiver moet je een optische ingang hebben of een coaxiale ingang (oranje). Heb je dat niet, kun je alleen via de aux in connector (wit/rood) geluid van je xbox afspelen.

18. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Het is gebruikelijk het er even bij te zetten als je iets wezenlijks verandert in je post.
    Zoals: dooie link verwijderd. ]:-
    Check deze page.

19. ITNL

ITNL Guest

krijg je dan wel surround met 6 boxen nou werken er alleen maar 2 namelijk.

20. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    vergeet ook niet om je Xbox op surround te zetten..

Deel Deze Pagina