Afgelopen donderdag heb ik met het filmhuis op mijn school van de film Donnie Darko genoten. Werkelijk een geweldige film die van het begin tot eind boeit. Zielig, grappig, eng (wOOO dat konijn frank is echt zoo eng!). Degenen die de film nog niet hebben gezien kan ik hem zeer aanraden! Hoewel ik bijna de gehele film snap, heb ik 1 brandende vraag. Waarom zwaait Gretchen op het einde naar de moeder van Darko? Misschien omdat deze naar haar kijkt maar, ik denk dat er meer achter zit. Weet iemand dit of stel ik nou een waardeloze vraag?
Nee, geen waardeloze vraag hoor. Volgens mij zwaait ze zo naar Donnies moeder zoals jij of ik ook wel eens naar iemand kijkt of zwaait. Zo van 'Ik ken je niet, maar toch ook weer wel, alleen zal ik er nooit opkomen'. Begrijp je? Ik vond het een erg goeie film, zeker weten. Ik weet niet of je Fight Club al gezien hebt? Ook een erg goeie film die wel in die categorie past.
Donnie Darko is een van de beste films die ik ooit gezien hebt. Ga u naar de website van donnie darko www.donniedarko.com om daar een bepaald pad te verlopen. Daar kom je achter de betekenis van de tangent universe en de 4th dimension. Het verhaal gaat namelijk nog veel dieper dan je op het eerste gezicht zou zeggen. En Gretchen zwaait naar de moeder omdat ze het erg vindt dat haar zoon is overleden, meer niet IMO. Ze hebben elkaar immers nooit ontmoet Je kan hier niet teveel betekenissen aan hangen
ja toffe site ben ik al geweest. vooral dat stukje van "now you know where he lives" en dan dat psycho muziekje met zn dansende zusje dat steeds voor dan weer achteruit word gespoeld en dan op die schermen "burn burn burn burn" (het klinkt vaag maar ga er maar eens heen) echt superstrak. hele mooie en boeiende website. @lifelonggamer ja fight club is ook cool dat einde dat verwacht je niet!! ook goeie films vinnik the usual suspects en memento. Die passen ook zeker in dit rijtje thuis. Ik heb net even gekeken over het web en er zijn tal van sites en discussies over de gedachte achter deze zwaar mooie game. Das mooi, heb ik weer wat om te lezen vanavond ^^
Gretchen en Donnie's moeder maken oog concact, en zwaaien daarom naar elkaar, zit niks speciaals achter
Ze zijn wat onbekender dan bovengenoemde films maar Dark City en The Thirteenth Floor zijn ook erg goed. Vooral van Dark City was ik ondersteboven.