[XOne] Dont Give-up Chello!

Discussie in 'Games' gestart door TRGXtreme, 5 mrt 2003.

1. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    Denk nog steeds dat DSL niet echt ongelofelijk veel beter is....alleen de duurste verbinding (88 euro per maand) is sneller als Chello....

MAAAR! goed nieuws voor de Chello en toekomstige Xbox Live gebruikers!

Chello gaat een nieuw abonnement lanceren....de kosten zullen bij dit abonnement hoger zijn maar je snelheid zal minimaal verdubbellen!! ook zal het toegestaan zijn om meerdere pc's (en dus Xbox) aan te mogen sluiten....no probs met je router dus meer als het goed is en lekker legaal flink fraggen met Xbox live!.

Dus stap nog niet over na ADSL (is stuk duurder en aansluitkosten zijn verschrikkelijk hoog+ modem....alhoewel er nu 175 euro korting word gegeven - geen aansluitkosten duz - ).

Dus chello gebruikers heb geduld en laten we hopen dat chello goed veel aandacht aan Xbox Live gaat besteden!

*zijn zelfs geruchten dat Xbox Live + chello abonnement met korting samen kunnen worden afgesloten*

2. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    BTW dit is allemaal inside info van iemand waar ik mee werk....hij heeft meestal de nieuwste "nieuwtjes" dus vertrouw erop dat het allemaal globaal klopt.

3. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Heb zo iets laatst ook al gezien ja.. Volgens mij op www.chello.nl - daar stond een tabelletje met de benodigde info.
    Nu kost een abonement €50,- (zowiets dan..)
    Abonnements kosten werden verdubbelt maar daar kreeg je ook de dubbele snelheid voor... Zeker goed nieuws voor de mensen die sneller internet willen en toch bij Chello willen blijven.

4. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    ik ga geen 100 euro betalen voor een kabel verbinding..ook als ie 2x zo snel als nu
    op het moment zuigt chello in ieder geval ..wordt ook steeds slechter
    vooral de upload

5. xboxwillrule

xboxwillrule it's not easy being green

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn upload is anders bijzonder goed te noemen, als ik met de xbox de test resultaten bekijk zie ik een uploas staan van 153kb of soms zelfs 228kb.
    Vind ik verdacht snel voor chello, zij geven een upload op van 128kb.

en 100 euro vind ik ook veel te duur, ookal gooien ze de snelheid 2X omhoog.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2003
  6. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    is het dan al bekend dat Chello niet op xbox live kan?
    Volgens mij toch wel?!

7. xboxwillrule

xboxwillrule it's not easy being green

Leuk Bevonden:
    1
    tja, ik heb alles aangesloten en hij kan gewoon verbinding maken met de server, lijkt me wel dus.

8. masterape

masterape Guest

Ik vind het idd ook wel handig dat het sneller is maar ik ga er geen 100 euro p.m voor neerleggen, de hardcore gamers misschien maar ik niet.

9. TorLux

TorLux Nerd with a Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Chello??

is dat dat bedrijf, die mij 1 jaar nadat ik mijn abbo opgezegd had, nog rekeningen stuurde?

is dat dat bedrijf waar ik 20 brieven naar toe heb gestuurd, en maar 1 keer een antwoord heb gehad in de trend van: beste meneer, excuses voor al het leed dat u gehad heeft, u heeft gelijk.... (na 1 jaar ofzo)...

is dat dat bedrijf, dat mij continu drijgde aftesluiten, omdat ik een paar keer meer dan 30Gb per maand had gedownload??

is dat dat bedrijf, wat redelijk vaak in mijn regio niet eens is verbinding had??

is dat dat bedrijf, waardoor mijn telefoonrekening omhoog ging, omdat ik door al die ellende tamelijk vaak moest bellen met een servicelijn, die mij vervolgens tamelijk lang in de wacht zetten, en daar dan ook nog eens $$$ per minuut voor durfde te vragen??

is dat dat bedrijf, waarvan de ik de borg voor mijn modem nog steeds niet terug heb??

is dat dat bedrijf dat stiekem steeds duurder en duurder word, terwijl mijn nieuwe provider juist goedkoper word?? (dat heet concurentie op de adsl markt)

sorry, maar dit moest er effe uit.....

vergeet trouwens niet, dat er inmiddels al tamelijk wat adsl providers zijn, die voor 65 euro in de maand, een verbinding leveren die sneller is (2048/512), betrouwbaarder (bbned) is en waar je mag delen, een webserver draaien etc etc..

maw: misschien dat overstappen op adsl echt niet zo verkeerd is....

nogmaals sorry voor deze uitspatting, maar chello komt me een beetje de strot uit na al die ellende...

en het ergste is, ik ben niet de enige die dit soort praktijken heeft meegemaakt... ben blij dat ik het nu achter de rug heb..... in ieder geval sturen ze geen rekeningen meer.....het enige puntje dat nog open staat: de borg van de modem......maar goed, dat zie ik wel, of ik die ooit nog krijg....

ps: wat ik bedoel te zeggen: als je adsl te duur vind, vergeet dan niet, dat je er ook veel meer voor krijgt.. (voor mij was een veel betere service een van de redenen om over te stappen en de betrouwbaardheid)

signed,
    een heel blije Cistron gebruiker :9

Laatst bewerkt: 5 mrt 2003
  10. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    Torlux....het basic abonnement is net zo snel als Chello....heb zelfs gehoord langzamer....ook betaal je ong 200 euro aansluitkosten+modem....dan moet je nog eens 80euro per maand gaan neertellen voor een snellere verbinding....ik denk niet dat het voordelig is voor chello gebruikers om over te stappen op ADSL....maar denk ook niet dat het andersom een goed idee is....*alleen als je slechte verbinding hebt in jouw regio*

als je tevreden bent over je snelheid gewoon bij je provider blijven dat is vooral het goedkoopst en scheelt je een hoop geklooi

PS : hoe lang geleden had jij chello? Want laatste paar jaar zijn ze wel een stuk beter geworden qua service enzo...vriend van mij kreeg zelfs paar maanden gratis na een berekeningsfout van hun kant. (krijgt ook geld terug bij een bepaald % als chello wegvalt)

Maar als chello slim is en deze snellere verbinding aanbied voor ong 75 euro dan gaan ze goed zaken doen denk ik...

vooral handig is dat je dan LEGAAL meerdere pc's en dus ook Xbox erop mag aansluiten...wat nu nogal wat problemen geeft ivm de IP verdeling.

11. TRGXtreme

TRGXtreme Xbox Addict!

Leuk Bevonden:
    0
    Maja ff afwachten duz ;)

12. TorLux

TorLux Nerd with a Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Op zich was ik toen ik chello had niet zo ontevreden..... het lag er wel eens uit...... en de service was belabberd, maar dat wist ik gewoon...

Alleen kreeg ik plots brieven waarin ze dreigde met afsluiten, omdat ik een paar keer over de 30Gb was gegaan..... (Voor die brieven hoef je alleen maar bang te zijn, als er klachten komen uit dezelfde buurt als waar jij in zit. Dan gaan ze namelijk kijken wie de grootverbruikers zijn, en die zijn de lul)

Vandaar dat ik besloot: lets go Cistron!!

Over Cistron alleen nog maar goeds....goede service... de klant word op de hoogste gehouden van wat er speelt, als er iets is, kan je gewoon een normaal nummer bellen (dus geen 0900 nummer), en ik zat binnen 2 weken online....perfect gewoon....

de echte ellende met chello begon pas, toen ik het opgezegd had. Ik had van hun een bevesteging gekregen, per wanneer dat zou zijn (ongeveer 1 jaar geleden nu).... echter bleven ze me rekeningen sturen..... ik auto-incasso geblocked.....

bleek dat ze niks afwisten van die bevestiging, die ze nota bene zelf hadden gestuurd.... ik dus dat ding op de fax, naar een nummer die ik van een telefoniste had gehad....

ik dacht: zit wel goed nu...

niet dus...volgende maand: weer een rekening, met een betalingsachterstand dit keer (had namelijk hun incasso geblocked)...

ik weer bellen...bleek dat ik gefaxt had naar Chello Helmond, en dat die toevallig net verhuisd waren...duhhh..alsof ze dat toen niet wisten zeker!??!?!?!

maar goed......

vervolgens ben ik zaken gaan doen met chello rotterdam......
    kreeg zelfs op een gegeven moment iemand aan de lijn, die mijn geschiedenis zag in de pc, en zijn lachen niet kon bedwingen...

hij vertelde mij (jaja, een chello medewerker notabene), dat dit een van de redenen is, waarom hij GEEN gebruik maakte van chello, zelfs niet met de korting die hij kreeg omdat ie medewerker was!!!..... (laat zijn baas het maar niet horen..hehe)

(was de enige keer, dat ik na bellen met chello een goed gevoel over had gehouden ;) )

maar goed, na nog tig keer gebeld te hebben, kwam ik er eindelijk achter....

Ze hadden mijn modem nog niet terug!!! En zo beweerde ze, we kunnen niet zien, of je online bent, dus we moeten de modem terug, voordat we je echt kunnen afsluiten...

duhhh.......jaja....WEL kunnen zien, dat ik teveel data verstook, maar NIET kunnen zien of ik uberhaupt onlne ben!??!?!?!?!?

Maar goed ze bleven volhouden dat die modem terug moest (logisch ook, want dat modem dat ik had, was niet op afstand uit teschakelen, en kon dus overal aangesloten worden, en hoppa...internet....alleen vertelde ze me dat niet (wist ik allang, maar goed.....)...... dat was echter niet mijn intentie....ik had 3 weken voor de datum dat chello afgesloten zou moeten worden, mijn cistron verbinding (MAXX), dus waarom zou ik op een bagger chello modem gaan zitten internetten....nee, ik had dat ding gewoon mooi ik de kast gezet..... ik wist echter dat chello zo goed als nooit je borg teruggeeft, dus had ik zoiets van, ach die 100 piek, ik hou die modem wel......

ik dus uiteindelijk die modem toch maar teruggestuurd.... (ergens in de zomer van afgelopen jaar)....

dacht je dat het voorbij was??? mooi niet dus....de rekeningen bleven komen...en ik bleef bellen en schrijven....

pas begin dit jaar.......is het gelukt......
    ik kreeg een brief, dat het hun fout was geweest...blablabla...sorry voor het ongemak...blablabla...

en idd ik krijg nu geen rekeningen meer....

kort samengevat: Als je Chello hebt, blijf er dan, want opzeggen is een ramp...

als je nog geen chello hebt: wees verstandig, en begin er NOOIT aan.....

trouwens,
    in regio Eindhoven is de snelheid van Chello trouwens begrensd (althans, dat was bij ons zo) op max. ongeveer 150 kb/s down en 16kb up

als ik het demon abbo van 65 euro er naast zet:
    2048 down /512 up...
    alleen moet je deze even delen door 8, omdat het kilobits zijn...
    geeft: 256kb/s down en 64kb/s upload

en dat is dus echt wel sneller......
    (en je mag dus veel meer.....)

aansluitkosten heb je gelijk in, die zijn hoog...maar regelmatig krijg je die gratis tegenwoordig, en ook al zijn die niet gratis.... het loont.....

ik heb nu wel mijn eigen modem, ik mag alles (webserver draaien? je doet maar ftp server draaien? je doet maar, mailserver draaien? je doet maar. Sharen op meerdere bakken? je doet maar...etc etc etc.....).......

voor die 10 euro dat dat abbo duurder is, zou ik het echt niet laten.....

just my 2 cents

;)

13. masterape

masterape Guest

Ja wij hadden ook wel eens last van die service. De 1e keer dat ze het kwamen aanleggen kwamen ze niet opdagen en bij ons was er ook nog een hele paniek rondom de rekningen.:confused:

14. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb vroeger ook bij chello gewerkt...het is idd een zooitje ...zowel de helpdesk als de admin is een drama
    maar zoals je in het nieuwsbericht kan lezen zijn ze aangesloten bij het xbox live compat. program ...misschien is er toch nog hoop

15. MasterJ

MasterJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je borg word geloof ik in de rekeningen verwerkt en ik heb sinds een half jaar geen problemen met chello. En dat nieuwe abbo word 200-300 % sneller dus wel de moeite waard in mijn ogen

16. TorLux

TorLux Nerd with a Gun

Leuk Bevonden:
    0
    eerst zien dan geloven..

chello heeft alzondanig veel beloftes gedaan en ze vervolgens gewoon in de ijskast gezet, dat ik er niet meer in geloof...

maar ja, mij boeit het ook niet zoveel wat chello allemaal doet...ben er niet voor niks weggegaan }:]

heb nu tenminste een goede verbinding :9

17. nickesta

nickesta Respect the don

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook chello. Weet iemand een manier om via windows 98 (standaard editie) te zorgen dat je pc geen connectie maakt met het internet als je internet explorer opstart. Dit omdat ik mijn router wil instellen, wat alleen kan als er niet wordt geprobeerd connectie te maken met het intenet |:- . Alvast bedanktos.

18. TorLux

TorLux Nerd with a Gun

Leuk Bevonden:
    0
    ehh..de kabel tussen je w98 pc en de router losmaken??

weet niet wat voor router je hebt, maar meestal kan je ze simpel via explorer bereiken door het interne ip van de router in te tikken.... en hoppa....

ps: je router moet wel mac-adres kunnen klonen, als je uberhaupt meerdere apparaten wilt aansluiten op een chello account......

edit: zit net ergens anders te lezen, dat dit afhankelijk is van of je modem direct gelinkt is aan het macadres van je netwerk kaart of niet..... niet alle modems hebben dit van chello, en ik had er dus wel zon eentje ;)

Laatst bewerkt: 6 mrt 2003
  19. BandOfBrothers

BandOfBrothers Wow,There's Internet

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet er alles van ,was een van de eerste in hilversum die toen nog a2000 heette en moet zeggen het liep heerlijk .
    Maarja aan al het geluk komt een eind.
    1) men (chello) begon te knijpen met de bandbreedte (meerdere gebruikers toevoegen).
    2) men (afnemers/klanten) begonnen meer te betalen voor minder service.
    :cool: stabiliteit van het netwerk en de backbone werd zwaar onder druk genomen.
    4) fair use policy werd veranderd zonder enige reden.
    5) gratis nummer chello werd eruit gehaald dus iedereen met problemen ff dokken ,uiteindelijk werd je na een half uur nog niks wijzer.

Dit vind ik ff zat .

En de reden is dat ik overgestapt ben naar adsl is:

1) stabieler (geen packetloss ,dat chello nog steeds heeft )
    2) goedkoper
    :cool: op mijn adsl verbinding ben ik alleenheerser
    4) mag een netwerk hebben en een router
    5) en een goede service bij de help desk.
    Trouwens heb demon dsl express 512/256

En het bevalt me prima.

Ik zou zeggen F.U. Chello

20. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Maar kan je met Chello nou op Live of niet.. :confused:

Deel Deze Pagina