1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dood, zelf/vrienden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MassHyponotic, 2 jul 2005.

  1. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    De bedoeling hier, klinkt nutteloos. Maar omdat ik er zelf mee zit en durf te wedden dat er meer zijn hier die er last van hebben dacht ik, open een topic. Hier kan je het hebben over (bijna) dood-ervaringen van jezelf en/of anderen d.m.v zelfmoord poging.

    Eigen ervaring: Ik heb net een vriendin gesproken die mij dus iets moest evrtellen en dat ging over snijen in haar arm. Zo ehb ik al eerder bijna een vriendin verloren en nog veel vriendinnen die de neiging hebben.
    Zelf heb ik ook genoeg dat ik t wil doen. Maarja, er zijn dingen die me tegenhouden. ik heb genoeg de neigingen maar zal t nooit doen.

    Jullie?

    Als jullie deze sluiten, too bad maar begrijp t wel.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2005
  2. sargeant swift

    sargeant swift geen titel

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    0
    zelf nooit echt de neiging gehad, maar een vroegere vriend van mij wel en dat slaagde helaas direct, hij werd dood aangetroffen in de wc van zijn school, hij had zichzelf opgehangen aan een verwarmingsbuis (hij was toen pas 13, is alweer een paar jaar geleden)
     
  3. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind het erg voor je, maar ik moet het vragen:

    Wat voor rare vriendinnen heb jij? Ik bedoel, ik ken behoorlijk wat mensen, maar ik ken niemand die suicidaal is, of in zijn armen snijdt. Ik zou, als je denkt dat je vriendin zichzelf in gevaar brengt, eerst haar erover laten praten bij een vertrouwd persoon (niet iemand van je eigen leeftijd), en, als ze zich daarna niet beter voelt, naar een psychiater gaan.
     
  4. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    @ XBOX ADDICT: Dat is makkelijker gezegt dan gedaan. Het meisje dat het me vandaag heeft gezegt die gaat nu voor de 2e keer naar een soort psychiater. De eerste keer hielp het niet, ze moest er ook heen gestrokken worden. Nu wil ze het zelf. Maar als je er zelf echt niet heen wilt dan ga je ook neit met zo'n persoon praten. Als je er zelf i zit weet je hoe het voelt. Het is mij oomk vaak gezegt: "Lennert, praat erover met ene proffesional". Maar dat wil ik niet, me ouders weten het ook half. Mar die denken waarschijnlijk dat ik het niet meen. Een tijdje geleden (klein maandje) wou ik ook echt dood (ask Graveheart, die weet het) maar nu zit ik er alleen over te denken. Doen doe ik niet, kan ik sommige mensen echt niet aandoen.
     
  5. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Hmm,
    Een klasgenoot had zelfmoord gepleeg in de 1e,
    En vorig jaar was iemand van 3 hoog naar beneden gesprongen in het trappen huis van onze school, ze heeft heeeeeeel veel geluk gehad en is er niet aan overleden.

    Dat laatste vooral vond ik ongeloofelijk asociaal. Om het zo maar ff te noemen. Wilt ze medelijden ofsow? Ik zou het van haar bijna jammer vinden dat ze niet is doodgegaan. Aandachttrekkerij is, wat is het anders?

    Er is écht iets goed mis in je hoofd als je dreigt je zelf te vermoorden. :{ Echt serieus mis. Ik heb zoveel vreugde in mijn leven, maar ook zooveel verdriet. Maar het maakt mij niet uit. Ik probeer te kijken naar de goede en leuke dingen van het leven.

    /edit: MassHyponotic mag ik vragen hoe oud je bent?
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2005
  6. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar voor sommige mensen is het de enige uitweg voor hunzelf. Ikzelf zou het ook nooit doen, daar zijn mijn naasten mij te dierbaar voor:). Maar ik kan het me af en toe best voorstellen dat mensen het doen in de huidige maatschappij
     
  7. patje_1_1_2

    patje_1_1_2 Westland uber alles

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ff serieus. Wat maakt jouw dat je dood wil? Als er toch een probleem is kan je er toch met iemand over praten. Dan denk ik niet meteen aan zelfmoord. Want daar schiet je zelf niks mee op en de familie en vrienden om je heen ook niet.
     
  8. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    een keer bijna overreden door een auto die om de hoek kwam zoefen...
    blij dat ik er nog ben, want ik wil nog wel eventjes op deze aardkloot rondzwerven _0/
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hoe kan je nou zeggen dat dat associaal is? En mensen die zelfmoord willen plegen iets mis in hun hoofd hebben. Zelfmoord plegen lijkt me echt het allermoeilijkste om maar te durven en om dat te kunnen doen moet je leven wel heel erg slecht zijn. Wie weet wat er allemaal gebeurt in zo iemands leven, hoe zijn of haar thuissituatie is, wat die heeft meegemaakt. Als je leven elke dag zo ondragelijk is dat je liever dood bent, dat kan ik me moeilijk voorstellen. :eek: En natuurlijk is het ook een beetje aandachtstrekkerij, je wil eenmaal dat er verandering komt, dat iemand je hoort en helpt. Op zo'n moment ben je gewoon wanhopig.


    En MassHypnotic, hoeveel mensen ken jij in totaal die zelfmoord willen of hebben gepleegd? Ik vind het schrikbarend veel :eek: In de buurt hier heb ik slechts 1 keer gehoord dat iemand zelfmoord wilde plegen sinds ik me kan herrinneren.
     
  10. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik ben een keer bijna gestikt in een zuurtje toen ik 4 jaar was ofzo 8) .
    Me ex oppas moeder heeft toen dat zuurtje uit me keel gehaald :p
     
  11. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Zelf nooit zelfmoord willen plegen, maar wel tweemaal bijna dood geweest:

    1. Ik was als klein jochie voor de zoveelste keer bergwandelen in Oostenrijk. Ik moest een jaar of 9-10 zijn geweest en had al enige ervaring in bergwandelen opgedaan. Ik liep op een extreem smal paadje, waar je voetje voor voetje moest lopen en er een behoorlijke afgrond naast je was. Toen was ik op de leeftijd dat ik niet meer aan het touw vast hoefde en mijn vader ook geen handje meer gaf. Mn vader zei dat het dit keer wel verstandig was. Halverwege het paadje gleed ik uit en gleed ik over de richel. Als mijn vader er niet was geweest, was ik in het ravijn gedonderd, zeker zo'n 100 meter diepte, bezaaid met scherpe rotsen.

    2. Ook had ik een keertje zo'n heerlijke ronde salmiak-bal, mijn lievelingssnoepje op dat moment. Ook toen was ik nog redelijk klein. Ik had er een in mn mond en hij schoot opeens in mijn keel. Ik kreeg echt geen lucht meer en kon niks zeggen. Mijn vader was werken en mijn moeder deed boodschappen en ik was alleen met mijn, toen nog heel klein, kleine zusje. Ik raakte al in paniek en rende naar beneden. Ik begon me echt raar te voelen, kreeg nog steeds geen lucht en werd duizelig. Ik dacht toen echt: Ik ga echt stikken. Opeens werd ik misselijk, terwijl ik niet slecht heb gegeten ofzo, zomaar spontaan, ik liep naar de WC en ik kotste slechts de salmiak-bal uit, zonder kots ofzo. Toen was ik echt extreem blij. Had niet veel gescheeld.

    Het bekende tunneleffect/uittredingseffect heb ik niet ervaren. Bij de eerste dacht ik er later pas aan dat ik er bijna geweest was en bij de tweede dacht ik dat ik dood ging, maar bij beide keren wel iets aparts: Ik hield al tijden mijn vaders hand/touw niet meer vast tijdens wandelen en dit keer spontaan wel. Bij de tweede werd ik spontaan kots misselijk. Misschien logisch, misschien was het mn tijd nog niet.

    Ik heb me ook wel eens rot gevoeld, vooral als je een kutdag op school hebt gehad, je ouders boos zijn, slecht hebt gesport en de hele samenloop van omstandigheden. Dan denk ik soms: Wat heeft leven voor zin enzo. Dan denk ik aan zelfmoord, maar direct als ik daaraan denk, denk ik er aan dat er toch mensen zijn die van je houden en stel ik mezelf dood in een lijkenkist voor, met mijn ouders, compleet kapot, mijn vrienden en klasgenoten etc geheel geschokt en ook verdrietig voor me. Hoe kut je situatie is, er zijn meer mensen die van je houden en je nodig hebben dan je denkt. Er zullen tal van mensen zijn die om je rouwen en kapot zijn als je zelfmoord hebt gepleegd. Sommige mensen hebben een hekel aan (een van de) ouders en willen ze wel wat flikken, maar zelfmoord kun je in geen enkel geval flikken. Bovendien is het ook laf. Als je de problemen niet kan oplossen, er maar uit gaan en anderen zo'n schok geven, die ze hun hele leven bijblijft. Zoiets doe je niet. Maar blijf denken, er zijn altijd zat mensen die om je geven en van je houden, hoe erg de situatie soms lijkt.

    Wanneer je even in de put zit, ga even een supermooi spel spelen, kijk een film, ga muziek luisteren en kom niet teveel onder de mensen (wel gewoon school, werk, sport, etc.), maar zonder je even af en kijk een film of speel een spel. Ga tijdens het ontspannen rustig nadenken wat de problemen zijn, hoe je ze kunt oplossen en of het wel echt problemen zijn. Na enkele dagen voel je je weer helemaal top en ga in het weekend erop eens lekker op stap met je vrienden. Denk niet terug aan de probleem-situaties en het zal allemaal weer stukken beter worden. Bovendien zijn problemen alleen maar een wijze les, wat voor problemen dan ook. Je komt, nadat ze opgelost zijn, er alleen maar beter uit en je weet hoe het de volgende keer anders moet.
     
  12. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Geloof me er zijn heus wel organisaties die je van harte in ontvangst nemen zonder dat je daarvoor van 3 hoog in de pauze op school naar beneden te springen voor de ogen van een leraar met groot kans dat je valt op iemand de er net liep. En zonder dat je mensen ongeloofelijk moet laten schrikken.
    En ik had het over aandachtrekkerij, maar ik bedoel er denk ik heel wat anders mee dan dat jij dat doet.
    Bij mij is het meer van: Heey, kijk 's ik heb problemuuhh! ,
    dan: Help! Ik heb serieuze problemen die opgelost moeten worden.\


    Btw, zelf ervaringen: Ook een keer snoepje die bleef hangen in mn keel en talloze keren bijna overreden. En toen ik 4/5 was geprobeerd zo een brei-'ding' in de stopcontacten te steken terwijl m'n moeder sliep op de zelfde bank als waar ik het dus probeerde. Werd zij net op het nippertje wakker :eek:
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2005
  13. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    is een (bijna) dood ervaring niet iets anders dan zelfmoord willen plegen?
    dan zie je toch tunnels enzo.

    iig, om ontopic te blijven:

    Ik ken wel iemand die in zichzelf snijd. Hij laat het mij ook altijd zien (tis het broertje van mn vriendin) Heb echt geen id hoe ik der op moet reageren.
    Ik zeg altijd dat ie gek is (op een serieuze manier), en dat ie over zn problemen moet praten, ipv zichzelf te verminken. Maar daar reageerd hij altijd schouder ophalend op.

    Nu zit hij ook in een vrienden groep waar meerdere van die groep het ook doen. Ik was eens met hem mee gegaan (omdat mn vriendin nog aan het werk was) en toen zat zo'n meisje gewoon in zichzelf te snijden terwijl iedereen der naar keek.
    Toen ik zei dat ze abnormaal bezig waren en het echt absurt vind dat men daar gewoon naar gaat zitten kijken werd ik vreemd aangekeken.

    Het is van hun dan ook gewoon een manier om aandacht en medeleiden van hun vrienden te krijgen volgens mij.
    Zo zat dat broertje van mn vriendin ook trots te vertellen hoe het meisje wat hij leuk vond verband had gedaan om de arm waar hij in gesneden had.

    Iemand een id wat je eraan kan doen?
    Hoe je zo'n iemand kan helpen?
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat vind ik een behoorlijk simpele benadering. Gewoon maar even ergens anders aan denken. Mensen die zelfmoord willen plegen kunnen moeilijk zich zomaar even ontspannen en hun problemen vergeten, als het zo simpel was zouden ze geen zelfmoord willen plegen. En ik denk dat ze best hun problemen willen oplossen. Maar dat het vaak uit onmacht niet gaat. Tot nu toe gaan alle voorbeelden over jongeren en die wonen nog thuis. Als je constant ruzie hebt met je vrouw, dan vraag je een scheiding aan. Als je vader je daarentegen mishandelt, dan zit je daar aan vast tot je op kamers gaat. Er even vanuit gaande dat je absoluut geen aangifte durft te doen. Dan heeft het niks met lafheid te maken dat je dan een zelfmoordpoging doet. Het is niet laf om iedereen die om je geeft zomaar te laten stikken door zelfmoord. Het is laf van anderen om het zover te laten komen!

    En dan heb ik het over echt erge gevallen, van mensen die er niks of weinig tegen kunnen doen. Mensen die door toedoen van anderen in zo'n situatie leven. Iemand die zich aanstelt om elk miniscuul probleempje en dan naar het mes grijpt i.p.v. er zelf wat aan doet, is wel laf vind ik.
     
  15. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    daar heb je een punt: de een die word echt gedwongen tot een zelfmoord actie, de ander doet het gewoon omdat het het makkelijkste is. of WIL het doen om aandacht te krijgen.
     
  16. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Er gewoon een keer onder vier ogen mee praten wat nou de reden is van dat iemand dat doet.

    In sommige gevallen kan kick/adrenaline ook een rol spelen. Ik heb ook wel eens, toen ik me gewoon goed voelde enzo, toen ik bij vrienden was, een beetje allerlei ongein en stunts uithalen (wannabe-jackass-gedrag) een keer flink in de ader in mijn hand gesneden met mijn zakmes. Ik vind het eerder kicken dat erg. Niet dat ik het alleen zou doen ofzo, maar voor die ene keer was het best te doen. Er zijn ook mensen die idd een aandachtstekort hebben die dat doen. Die hebben echt hulp nodig (geen sarcasme)
     
  17. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Vind ik niet, The Matrix, dan bekijk jij het ook erg zwart/wit vind vind ik... :{
    Je doet alsof mensen met 'de ernstigste problemen' geen ander keus hebben dan zelfmoord plegen, en ik vind het ZEKER wel raar dat je geen aangifte durft te doen en/of enig vorm van hulp te zoeken.

    Het gaat om overleving om het heeeeel simpel te zeggen. Maar daar kan jij zelf ook voor zorgen, denk eraan, er zijn heel veel mensen die helemaal geen hulp krijgen of het leven alleen moeten doorgaan, en ook zij, hebben dan allerlei ernstige problemen, maar hun zie je geen zelfmoord plegen, nee, zij nemen de moeite te 'overleven'.
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2005
  18. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    badkiller heb je enig id wat voor moeite het kost voor een individueel om zijn probleem (Zowel bewust als onbewust) toe tegeven dit is vaak zon grote drempel dat zelfmoord de enige optie lijkt
     
  19. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar jij vind dat raar omdat je zelf nog nooit die angst, die opvoeding, die problemen mee gemaakt hebt.
    Het is echt heel moeilijk voor een buitenstaander om zich voor te stellen hoe die mensen zich moten voelen.

    Daarom is ook on doordacht om iemand GEK, of ZIEk of wat dan ook in die richting te noemen die zelfmoord pleegd/wil plegen.
     
  20. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Mneeh, vind ik niet, geloof me, er zouden heel veel mensen in mijn plaats, nu, zelfmoord oid hebben gepleegd. Ja, ik heb ook heel vaak.. nee sorry, elke dag problemen. Die ik hier écht liever niet op wil noemen. En dan maar te zwijgen over het feit dat ik dat al m'n hele leven lang moet meemaken (mja zo oud ben ik ook weer niet, maar dan nog).
     

Deel Deze Pagina