1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dood, zelf/vrienden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MassHyponotic, 2 jul 2005.

  1. Han de Man

    Han de Man Provocant

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    1
    Om uit die situatie die je schetst weer op te krabbelen en door te gaan met je leven, dat is pas echt sterk!
     
  2. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    Zeg ik dat het makkelijk is? Blaat ik?
    Nee.

    Ik zeg dat ze zichzelf idd niet meer kunnen helpen zoals jij ook zegt. Hopen dat mensen het zien en hulp bieden. En jezelf niet meer kunnen helpen staat toch een beetje gelijk aan zwakheid. Is het niet?
     
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ik heb niet gezegd dat ze zichzelf niet meer kunnen helpen. Maar jij weet niet waarover je praat, dus kom niet te snel met een oordeel..daar kan ik behoorlijk pissed om worden. Ik heb geen zin om persoonlijk te gaan lopen blaaten hier, maar ik heb het zelf meegemaakt, en ben er zelf bovenop gekomen, zonder hulp. Dat kon ook niet anders, want als je je zo fucked up voelt, heb je de kracht nieteens om de deur uit te gaan. Je zou het eerst moeten voelen voordat je erover kan praten, maar dat zou ik niemand toewensen. Het is niet echt fijn om alleen maar in je nest te kunnen liggen, en te hopen dat je zo snel mogelijk weer in slaap valt..want enige gedachte die je kan hebben is zelfmoord. Is dat zwak? :{ je kan er niks aan doen dat je je zo voelt. En je zal er toch echt zelf bovenop moeten komen..

    Over snijden enzo kan ik me nog ergens inleven, dat is meer een schreeuw om hulp. En dan beslis je nog altijd zelf of je een mes of iets anders op je zet. Dat is wel triest dat je dan zo over jezelf denkt, en dan heb je ook echt hulp nodig..

    Wat ik al zei.. kom niet aan met zwakheid als je niet de verschillen weet en niet weet waar je over praat. dat is ronduit dom |:- .. ik hou sowieso niet van mensen die snel oordelen..
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    dat bedoel ik
     
  5. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet dan niet waar ik over praat, ik geef gewoon mijn mening. Daar is dit topic toch voor? Om erover te discussiëren? Dan moet je me ook de mogelijkheid geven en me niet de grond in boren dat ik niets kwijt mag omdat ik het zelf niet heb meegemaakt.
    Dan moet je niet een topic openen hierover.

    Ik heb 5 jaar geleden mijn vader verloren aan k*nker. Vriend van mij dit jaar zijn vader door zelfmoord. Dat kun je toch nooit accepteren?
     
  6. Han de Man

    Han de Man Provocant

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    1
    Tegen die tijd dat je in je bed ligt moet je dan inderdaad toch gaan realiseren wat voor consequenties het gaat hebben. En je weet toch dat je er weer bovenop moet kunnen komen?
     
  7. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Niet alleen is het triest, het is ook nog stom en dom.
    Waarom zou ik aan al die andere mensen denken als ik misschien zelfmoord wil plegen? Tuurlijk is het kut voor je ouders, famillie en vrieden, maar dat is nog niet eens het belangrijkste.
    Begin eerst eens aan jezelf te denken. Hoe oud zijn die overleden mensen in dit topic? 13, 16? Stel ze zijn (overdreven) 20 jaar oud. Dan nog zit je niet eens op de helft van je leven en dan al denk je de vestandige keuze te maken om de pijp aan Maarten te geven :{
    Fok man. Pak de trein, ga de wereld zien ofzo. Gooi heel je leven weg en begin opnieuw, je hebt tijd zat om toch nog gelukkig te worden. Doe alles wat je nog wil doen en beslis het dan nog eens. Zelfmoord is allemaal aandachttrekkerij!
    Zelfmoord is de makelijkste uitweg, alsof je lui bent en liever niks doet ipv jezelf gelukkig te maken. Daar streef je toch naar, om gelukkig te worden? Als je dat niet eens probeert dan ben je al stom bezig.
     
  8. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij op school zat een jongen en die wou zich ophangen aan de lat van een doel tijdens gym. Het touw is toen gebroken, maar ik heb em nooit meer gezien. Zal uit schaamte wel verhuisd zijn:D
     
  9. Ruud

    Ruud Guest

    Het opzettelijk verminken van je eigen lichaam vind ik ook ziekelijk. Het is een wonder dat je met een goedwerkend en mooi lichaam geboren bent waar veel mensen jaloers op kunnen zijn (die niet door eigen schuld verminkt zijn bijvoorbeeld), dan ga je dat toch niet opzettelijk verminken?
     
  10. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Even een paar puntjes

    A: Bijna dood ervaringen heb ik waarschijnlijk iets te verkeerd gebracht. Ik bedoelde meer als je zelfmoord wou plegen en je dat bijna gelukt is.

    B: Niet gaan denken dat ik er achter sta dat je zelfmoord pleegt. Ik heb nu zelf ook de fikse (en dat zijn er genoeg om het niet te doen) gezien en ook al gevoelt. Daarom heb ik nog wel eens van die gedachten van "ik wild dood" maar die vertel ik eigelijk niemand en ik voer ze ook zeker niet uit. Ik probeer dan nu aan de zonnige kant van het leven te kijken want dan is alles opeens een stuk leuker. Die vriendinnen van me zijn er een stuk of 4 die zelfmoord wouden plegen. 1 is er nu vanaf gestapt doordat ze bijna dood was. Nog 1 die wou het doen maar die is door de therapie (waar ze weer heen moet van haar ouders) anders gaan kijken. Ze verminkt zichzelf wel (dat ook moeilijk is te horen) maar zelfmoord wil ze niet. En die 2 andere die moet ik wel eens bijsturen, of proberen. Marja, meer dan me best kan ik niet doen, ik laat ze niet vallen dat is zeker. Als ik dat zou doen dan ben ik erg fout bezig.
     
  11. Hazard

    Hazard 'Schaduwen'

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat iedereen wel een keer heeft gedacht dat ie dood wil.

    Maar mijn 'doodservaring' is echt lame. Ik had een te sterk peertje in m'n lamp gezet en per ongeluk aan laten staan en toen ik wakker werd was er 1cm naast m'n hoofd een gat in m'n kussen gebrand :D. Ben gewoon blij dat 't niet in de fik gevlogen is O-)
     
  12. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Een paar jaar geleden heeft een vriend van mij er ook een einde aan gemaakt.
    Zelf gebruik ik liever de term zelfdoding dan zelfmoord, maar de inpact die dat achterlaat is vele male heftiger dan dat ik ooit gedacht had.
    Hij is met zijn auto naar schiphol gereden en daar zijn auto volgegoten met benzine en daarna in de brand gestoken.
    Volkomen verkoold gevonden, en uit de gesprekken die we hadden wist ik wel dat hij zijn 'donkere' kanten had, maar dit?
    Hij kon niet langer tegen de eenzaamheid zonder vriendin, vond zichzelf niet de moeite waard.
    Maar hij was meer dan de moeite waard, een groot muziekliefhebber en al de concerten die wij in Paradiso gezien hebben waren een waar feest om met hem mee te maken.

    Toen ik het 'nieuws' hoorde was ik eerder kwaad op hem dan dat ik medelijden had.
    Dan komen de 'vragen' natuurlijk, als ik nou dit, of als ik nou zo...., maar zijn beslissing stond vast dat hij niet meer verder wilde leven (klinkt anders als dood willen), maar echt respect kan ik er nog steeds niet voor opbrengen.
     
  13. Ik heb twee keer meegemaakt dat de vaders van klasgenoten zichzelf hebben opgehangen. Eén in de schuur en één in het trapgat.

    Waar ik het meest van geschrokken ben en wat de grootste les in mijn leven is geweest is dat ik hoorde dat een meisje (die ik treiterde) zelfmoord wou plegen vanwege mijn getreiter. Ik ben toen naar haar toe te gegaan en gezegd dat het me speet en spijt. Nu zijn we de beste vrienden.

    Ik zou hulp zoeken. Je kan ook een depressie hebben.
    MassHypnotic, Mag ik vragen waarom je zelfmoord wilt plegen?

    Probeer zo min mogelijk aandacht te besteden aan negatieve dingen. Ik had een tijd dat ik heel veel energie stak in negatieve dingen. Alles wat tegenzit is een leer voor later. Zo zit het hele leven in elkaar.

    Ik ben ook van mening dat je op aarde gezet bent met een doel. Iedereen heeft een missie dat hij moet volbrengen. Als dat volbracht is ga je dood. Als je zelfmoord pleegt, kom je weer terug op aarde en krijg je hetzelfde probleem als in je vorige leven.

    Ik vind zelfmoord weglopen van je problemen. Ik vind het zwak en je kan het niet maken tegenover je naasten.
    Je mag het wartaal vinden maar dit is mijn visie op het leven.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2005
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Daar ben ik het wel mee eens. Als jongere heb je nog een heel leven voor je. Ik vind het ook raar als iemand van 15 zelfmoord pleegt, ik vind het al iets begrijpelijker bij iemand van 55.
     
  15. MassHyponotic

    MassHyponotic Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    6
    Het is juist begrijpelijker als je 15 bent en zelfmoord wilt plegen. Je zit in de pubertijd en dat kan een vet zware tijd zijn.

    Mensen, lees de begin post die is gewijzigd.
     
  16. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    snap je dan niet dat mensen die zo denken dat allemaal niet zo zien ? damn leef je in.wij kunnen zo makkelijk denken omdat we niet in die situatie zitten.MAar degene die der wel inzit kan een bepaaalde situatie zo beklemend vinden dat het de enige uitweg lijkt.Aandacht trekkerijk is iets compleet anders dan zelfmoord.Aangezien 99% van de pogingen ook bedoeld zijn als laatste redmiddel van mensen die totaal geen zin meer hebben in het leven, Denk je nou werkelijk dat ze aandacht willen ?(er zijn ook genoeg gevallen waar dat wel zo is maar die geen meestal niet eens zo ver die roepen het alleen maar).FFS people leef je in, sommige mensen kunnen de wereld niet zo nuchter bekijken ga dan niet roepen dat het trietst en dom is aangezien dat zo mogelijk nog triester en dommer is.Vergis je niet in de drempel van het probleem voor dit soort mensen die is zo hoog dat ze hem dus niet onderogen kunnen zien en dus hulp kunnen vragen.Voor de gene die het zwak vinden pak jullie maar eens een touw en poog je zelf op te hangen.Ik durf te wedden dat als je op de stoel staat je 7 kleuren stront schijt en dat het langs je benen naar beneden loopt.ER worden conclusies getrokken die kortzichtig zijn en waar enige inlevings vermogen ontbreekt .
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2005
  17. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je volkomen gelijk in.

    Ik zit er weleens over na te denken: waar slaat het leven eigenlijk op?
    Tuurlijk, beetje plezier maken en jezelf vermaken.
    Maar de huidige maatschappij: alles draait om een goede opleiding, goede baan, veel geld verdienen. Nou leuk vooruitzicht dat je na opleiding tot je 65ste eigenlijk moet doorwerken. Als ik het zo bekijk denk ik soms ook waarom zou je nog verder moeten leven?

    Ik heb verder niet erge problemen, behalve dat ik een te hoge spierspanning heb. Dat is echt behoorlijk irritant en het belemmerd eigenlijk het grootste deel van je leven in doen van bepaalde activiteiten.

    Voor de nabestaanden is het ergste als iemand zelfmoord pleegt. Ik ken wl mensen die een van hun ouders dood hebben gevonden, die zelfmoord gepleegt hebben. Dat is gewoon erg zwaar om te verwerken.
    Als iemand zelfmoord pleegt zal die daar vast een reden hebben. Ik vind die mensen niet laf, dat ze volgens sommigen via die manier weglopen van de problemen. Als dat volgens de beste oplossing moet je dat respecteren hoe hard dat ook is. Het is hun leven en als hun er geen zin meer hebben vind ik dat ze dat zelf moeten weten
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2005
  18. Underdog

    Underdog Only Community

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat was toen een keer in de brugklas of niet?
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    @ Dioga: de makkelijkste uitweg? Weten dat je al je vrienden en familie zal achterlaten in verdriet is de makkelijkste uitweg? Denk even na voordat je iets zegt aub.


    1 op de 3 mensen wordt weleens depressief in haar of zijn leven geloof ik.
    Maar er zitten verschillende gradaties in. Als je het licht hebt of iets van burnout..dan vind ik dat niet zo erg als dat hier zwak wordt genoemd. Dan kan je nog vanalles doen, maar moet je gewoon even rustig doen.Maar als je echt depressief bent, is dat geen zwakte. Om Dioga nog een keer te parafraseren.. get a life en ga de wereld zien.. is dan te makkelijk gezegd. Veel meer wereld dan je achtertuin kan je namelijk niet zien dan. Je hebt echt gewoon de kracht niet om de deur al uit te gaan. Je voel je zo lam dat je geen trek meer hebt in eten of drinken. Het voelt alsof er een soort zwarte wolk in je hoofd. Nooit echt wakker. Je hebt nergens maar dan ook nergens meer zin in..tv kijken, gamen heb je allemaal totaal geen zin meer in. Je probeert de tijd te doden, maar als je alleen met je eigen gedachten zit dan gaat de tijd tergend langzaam. Dan loop je nog elke dag, de hele dag .. en dan niet zo af en toe, maar echt elke tikkende seconde ( zonder overdrijving ) te denken aan zelfmoord of iets daaraan gerelateerd. Je kan er ook niks aan doen dat je het hebt..het kan zomaar van de ene op de andere dag bij je inslaan.

    Ik wil er nog even op wijzen dat zelfmoord echt neit een beslissing is die je zo maakt. Je loopt constant te denken aan de mensen die je achterlaat en vaak is dit de reden om het dan toch maar neit te doen, al voel je je zo verschrikkelijk rot en zou je het het allerliefst wel doen.
    Dus het is geen makkelijke beslissing, ik durf te zeggen 1 van de moeilijkste beslissingen die er zijn. En als je er dan bovenop komt zonder hulp of iets terwijl je je zo voelt, dan is dat sterk.. niet zwak :{
     
  20. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    Dan zal jij dit een erg mooi spreekwoord vinden;), /edit: net als mij trouwens :eek::

    'Je kunt ook een einde aan je leven maken zonder jezelf te doden’
    -Gegen Die Wand

    Als je zelfmoord iets interessants vind moet je maar eens gaan kijken naar deze film. Het is een erg succesvolle duits/turkse film.
    Ik had er m'n presentatie over voor duits + ik had m al een keer gezien.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2005

Deel Deze Pagina