1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dood, zelf/vrienden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MassHyponotic, 2 jul 2005.

  1. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Toen ik in de 2e zit van de Middelbare school ging opeens iedereen in zijn haar armen krassen en snijden, en dat vonden ze heel stoer en lieten ze ook graag zien.

    Ik had meer iets van Oh My Fucking God! heb je die stumperts ook weer, die schreeuwen om aandacht.

    Maar goed dat is natuurlijk niet bij iedereen het geval.
    Persoonlijk vind ik het wel triest.
     
  2. Assault Trooper

    Assault Trooper Living in heaven

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je zegt dioga ga wat van je leven maken en zoek niet de snelste uitweg
    Dat kan iedereen het pas knap als je uit die put waar je inzit uit kan klimmen en iets van je leven maakt.
     
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ten eerste denk je daar neit aan als je je zo voelt, dan wil je maar een ding.
    Je voelt je immers zo klote, dat je nieteens in staat bent ergens om te huilen.
    Het is niet de snelste uitweg, het is een proces waar je 24 uur per dag daaraan denkt..en tuurlijk wil je wel verder leven, maar je zit met dat klotegevoel, waardoor je helemaal niks meer kan doen. Dat is dus geen leven.
    Uiteindelijk kies je vaak om toch maar vol te houden en/of hulp te zoeken, voor je familie. Dus of je nou doorleeft of juist jezelf van het leven zou ontnemen voor je familie en anderen, dat vergt enorm veel sterkte van jezelf.
    Snap niet hoe mensen erbij komen dat het zwak zou zijn :{ |:-
    Dat is gewoon een domme opmerking..dan weet je ook niet hoe je jevoelt op zo'n moment.
     
  4. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    Er werd in de begin pagina ezegt dat het gewoon assosiaal is.
    nou wil ik daar OOK even op reageren:

    Zelfmoord plegen is echt heel moeilijk voor de mensen die het moeten doen, en het is een erg moeilijke beslissing om te nemen er moet dus ook echt wat ergs gebeuren om dat te denken..
    MAAR, jullie kennen allemaal het plaatsje "wolevese"(ofzo) waar dan mensen die helemaal in de problemen zitten die zitten daar.
    Daar word ook af en toe zelfmoord gepleegt zij springen voor de trein.
    Hun zijn er helemaal zeker van om zelf moord te plegen.
    Maar ik vind het zo erg hoe hun het doen ze denken niet aan andere mensen denk ik dan. waarom ? nou die conducteur die krijgt misschien we een trouma voor de rest van zijn leven en waarom omdat iemant zelfmoord heeft gepleegt ! hoe erg is het om iemant voor de trein die JIJ bestuurt te zien springen ? Nou neem aan van mij dat dat heel erg is !
    en dat meisje die van de hoogste tap was afgesprongen in de SCHOOL ! dan denk ik oook van doe het ergens anders er zitten zoveel mensen die dat gewoon NIET willen zien zij houden er een trouma van over!

    en ik denk dat hij dat bedoelde met assosiaal ! kijk dan is dat wel te hard gezegt alleen realiseer je ff om die conducteur te wezen of een klas genoot en je ziet iemant vallen en allemaal bloed enz.. word je daar blij van ?

    Eigelijk moeten mensen die echt zeker weten echt zeker weten een prikje halen bij de docktor (misschien bestaat het al) en dat zij het helemaal alleen mogen beslissen ! als dat zo zou zijn dan zouden er een stukminder mensen zijn die trouma's daarvan hebben !!

    (dit is het einde van mijn "preek"
     
  5. roedos

    roedos Active Member

    Berichten:
    283
    Leuk Bevonden:
    0
    dus migilles, jij wilt dus dat mensen als het ware euthanasie plegen... maar dat mag juist niet in nederland (tenzij je een hele goede reden hebt, wil de doctor het nog wel eens doen), en daardoor moeten mensen wel een andere manier verzinnen om een zelfmoord actie te ondernemen...

    en pubers of in iedergeval jonge mensen laten ze zowiezo geen euthanasie plegen... die sturen je dan weer naar de psychiater waar niemand heen wilt...
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    MiGilles, een prikje halen bij de dokter kan toch nooit. Moet de dokter gewoon gif gaan uitdelen? Dat gaat nooit goed, wie weet wat daar allemaal mee gebeurt. Bovendien heet dat hulp bij zelfdoding, wat ook verboden is. En iemand helemaal alleen laten beslissen voor zelfmoord werkt ook niet. Zo iemand moet juist hulp krijgen om het niet te doen en niet genegeerd worden zodat hij het wel doet.
     
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Rijleraar van vrienden van me heeft zichzelf vlak voor hun (theorie)examen opgehangen, was ook best hard. Dag ervoor haddie soort van laatste ronde door de stad gemaakt.

    Ik vind helaas dat er weinig te discussieren valt over zelfmoord, t heeft allemaal met gevoel/keuze/moment te maken en als een bepaald persoon dat doet en daar op dat moment ook de guts voor heeft, niemand die hem tegenhoud.
    Tjah dan gebeuren die dingen. Sneu voor degene die hij/zij achterlaat.

    Soms vind k er zelfs wel iets moois in te vinden, zoals met Herman Brood het tekent diegene wel vond het toch al een bijzondere vent en dit maakt het letterlijk en figuurlijk af. :+
     
  8. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    dat kopt idd jah, alleen snap je niet dat het voor zo'n conducteur erg is ? of voor iemant die het ziet ?
     
  9. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    klinkt erg hard dat laatste maar je verhaaltje klopt zeker !
     
  10. KeaveXL

    KeaveXL Feelin' Funky

    Berichten:
    533
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil nog ff zeggen dat ik dit topic steeds meer een kut topic vind worden, dit kan je beter niet op internet bespreken.

    Iedereen lult maar wat aan en sommige postst worden overheen gelezen/genegeerd...
     
  11. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0

    _O_
     
  12. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus met andere woorden verzoek jij een moordenaar iemand niet in de stad te doden maar op het platteland ofzo, waar niemand loopt. Je moet is nagaan dat als je een vrouw en kinderen hebt, en je huis gaat de hens in... Je ziet je vrouw voor je ogen wegbranden samen met je kind. Nou, dan vind ik het niet gek dat je dood wilt hoor. Tuurlijk moet er alles aan gedaan worden het te voorkomen, maar kijk AUB ook naar de gene met het probleem, en welk probleem. Denk je dat mensen het voor hun lol doen ? Waarom denk je dat ze zo hoog springen ? Omdat je anders waarschijnlijk niet dood ben. Dus; denk eens na voordat je zomaar begint te posten over mensen die associaal zijn omdat ze zelfmoord plegen waar andere mensen bij zijn. Dit heeft totaal niks met associaal te maken.
     
  13. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het wel met Migilles eens. Wat de game master zegt, ze springen zo hoog omdat ze anders niet dood zijn. Maar waarom in een trappenhuis of whatever?? :confused: dát snap ik niet. dan zijn er vet veel mensen bij.

    Als je je vrouw en kind ziet wegbranden voor je ogen, zoals jij zegt, dan zou ik erbij springen idd. Maar als je de kans hebt het te overleven, dan zou ik dat doen. Maar dat is geen zelfdoding. Brand is 9 van de 10 keer of per ongeluk, of komt niet door jou.

    Mensen doen het tuurlijk niet voor hun lol, ze hebben een vreselijke periode in hun leven, daar kan je niks aan veranderen, en die mensen zien niet dat er nog een uitweg is. daar kan ik me heel goed in inleven volgens mij, ook al heb ik het nooit mee gemaakt.

    Wat Dioga zegt, ben ik het overigens óók wel mee eens.

    het is Stom om te doen, als je bent vereerd met een leven op aarde (zo zie ik het, ik ben niet gelovig oid) om dat allemaal weg te gooien. Hoe groot problemen ook zijn, ze zijn op te lossen. Als je zelfmoord wilt plegen, wil je het (hoe lullig het ook klinkt) zelf ook oplossen. Dat kan ook op een andere manier dan er een einde aan te maken.
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2005
  14. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    @ the game master...

    wat is dat nou voor dom antwoord !! ik had het over zelf moord niet over VERmoorden..
    wat jij zei over die mensen die verbranden bedoelde ik juist ongeveer dat zij die dat zien er gewoon een erge trouma aan over houden dus volgende keer goed lezen !!
    en ik zij niks over dat springen... (alleen met die school dan) ik ben niet dom hoor ! maar ze kunnen ook ergens anders zelfmoord plegen waar niemant het ziet !! dus geef je niemant een trouma (jah misschien je ouders!)
    lezen !
     
  15. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt! ;)

    Jammer dat het enkel uit verhalen bestaat en oordelen. Ik geloof nog steeds niet dat er te oordelen valt over mensen in deze questie. ( zie ook mijn eerdere post waar geloof ik overheen gelezen wordt! O-)
     
  16. Ruud

    Ruud Guest

    En mijn post...
     
  17. gabb

    gabb Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    helemaal gelijk ruud!

    en het was nog wel zo'n zinnige post van je! ( niet sarcastisch bedoeld!)

    Soms is het "handiger" om bepaalde zaken niet te lezen of te doen alsof je het niet hebt gelezen. Voor sommige dan he!

    *)
     

Deel Deze Pagina