1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] DOOM: Eternal

Discussie in 'Games' gestart door Servantes, 10 aug 2018.

  1. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    DOOM ETERNAL-UITBREIDING KOMT MORGEN UIT

    De nieuwe Doom Eternal-uitbreiding, The Ancient Gods, Part Two, verschijnt morgen op consoles en pc.
    Dat hebben Bethesda Softworks en id Software aangekondigd. Eerder deze week gingen er al geruchten dat de uitbreiding binnenkort uit zou komen, en id Software bracht ook al een teaser van de dlc uit.

    De "epische conclusie van Doom Slayer's saga" laat spelers zich een weg door de meest diepe krochten van de hel vechten om het uiteindelijk tegen de Dark Lord zelf op te nemen. "De ziel van het universum hangt er van af."

     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    MORGEN
    BOOOOOOOOOOOOOM

    GOTY 2020
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421





    Zo te zien een waardige afsluiter voor DOOM: Eternal, al ligt de moeilijkheidsgraad in deze laatste dlc erg hoog voor sommigen.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527


    Dit is fantastisch
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Had ik al gezegd dat Doom Eternal teringdik is?

    [​IMG]

    Ik kan me oprecht geen shooter bedenken die in gameplay opzicht zo ontzettend goed en strak in elkaar zit. Alles werkt, continu strategic na moeten denken welke guns je gaat gebruiken, controls top ingeregeld, en blijven beuken. Voor sommigen is t allemaal too much, maar t is fantastisch als je eenmaal in de flow zit. Net DLC 2 afgerond, de game biedt samen met de DLC ook ziek veel uren qua gameplay. Game doet me ook erg denken aan die oldschool games ala Hexen e.d. Is voor mij gewoon de beste game van vorige gen (ok na God of War dan)

    Disagree, de game is echt aanzienlijk makkelijker als je gewoon weet wat je doet. De game dwingt je echt om strategisch om te gaan met je guns en arsenaal, anders overleef je t gewoon niet, je moet ook permanent blijven bewegen en scherp blijven. DLC 2 is wel makkelijker dan de eerste.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2021
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Dat zei ik ook niet. Ongetwijfeld is de dlc goed te doen wanneer het spelsysteem voor je clickt , maar ik zag een aantal berichten voorbij komen op verschillende fora waarbij de dlc als erg (te) lastig werd omschreven. YMMV
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Ik zeg niet dat ik t niet eens ben met jou, maar met die mensen die dat aangeven

    Jezus altijd lekker discussieren met jou
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2021
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    [​IMG]

    ROFLMAO :+
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Git gud
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Op fora lees je ook vaak genoeg dat Souls games ongelooflijk moeilijk zijn. Ze zijn moeilijk, maar ook dat is overdreven.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Heb jij jouw eerste Souls game uitgespeeld zonder hulp van internet?
    De combat is niet zo moeilijk als je een internetguide erbij houdt. Anders is het niet te doen.

    Het spel geeft de illusie dat je net als bij een andere RPG je eigen speelstijl kunt kiezen en een build maken. Wil je een boogschutter maken en ga je zo spelen? Kan niet, want pijlen doen amper schade als hoofdwapen. Wil je stats in luck doen omdat je denk dat je critical strikes kan doen? Luck is meestal zonde van de punten. Speel je een bepaalde Dark Souls en je wilt magiër worden? Vergeet het maar. Sommige spellen is magie heel zwak, andere overpowered.

    Crafting: Hoe kun je weten zonder guide dat je niet steeds sterkere wapens vindt, maar dat je een wapen moet zoeken dat je het hele spel wilt gebruiken. Hoe moet je weten waar je bepaalde materialen kunt vinden en welke upgrade paths er zijn? Het upgraden van je wapen is essentieel om het spel te kunnen verslaan, maar wordt amper uitgelegd.

    Onmogelijke bosses: Sommige bosses zijn onoverwinnelijk. Je moet dan net weten dat er ergens een ogenlijk onschuldige NPC is die je eerst moet vermoorden. Zo zijn er wel meer trucjes die je gek maken als je niet weet wat je moet doen.
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ja dat is zeker zo. Ik kan mij ook voorstellen dat gamers de moeilijkheidsgraad van Souls games beter begrijpen, omdat dit inmiddels een bekend fenomeen is. Maar Doom: Eternal is toch wat nieuws. ID is met Doom 2016 duidelijk een richting ingeslagen en heeft de deze gameplay stijl flink aangeschroefd in Eternal. Het is een heel nauwkeurige manier van shooting action, waarbij er minder ammo in het level ligt en je meer moet "verdienen" door tegenstanders op een specifieke manier te doden. Wanneer je dit "trucje" niet begrijpt wordt het al snel moeilijk.

    @Reckuuza: Maak je niet druk. Ik twijfel of de stijl van Doom: Eternal helemaal voor mij is weggelegd, maar het is zeker een mooie game. ID Software kent zijn shooter genre.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2021
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Ik maak me megadruk, denk er al de hele dag aan
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Soulsgames kan je prima zonder guide uitspelen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Door het enthousiasme van Reckkuuza wil ik toch ook eens met de Doom serie gaan beginnen. Ik wil beginnen met Doom 2016, alleen staat die dan weer niet op de GamePass. Eternal is toch een direct vervolg ?
     
  17. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Eternal is idd een vervolg maar story wise mis je weinig en daar draait t ook niet om. Eternal is wel imo een totaal andere game dan Doom 2016, de pacing is 1000x sneller en game heeft veel meer platformelementen wat soms letterlijk aanvoelt als first person super mario en daar moet je wel van houden. Doom 2016 is ook een prima shooter maar meer gericht op indoor en slowere gameplay.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Het moet haast wel dat Microsoft de game contractueel niet op Game Pass kan zetten, want hij staat wel op PS Now. Beetje jammer weer.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  20. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Ik zag dat Doom 2016 nu 10 Euro is. Misschien begin ik daar dan maar mee. Pak ik Eternal op als de next-gen upgrade uit is, alhoewel Eternal er nu al een stuk beter lijkt uit te zien dan Doom 2016. Inderdaad wel jammer dat 2016 niet gewoon op de GamePass staat.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2021

Deel Deze Pagina