[GB]Dota 2[/GB]
Ontwikkelaar: Valve Corporation
Uitgever: Valve Corporation
Genre: ARTS / MOBA
Platform(s): Microsoft Windows & Mac OS X - Steam vereist
Spelers: 10 - Unlimited in spectator
Opties: Multiplayer (en practice bot matches) - Internet connectie is vereist
Releasedatum: 2012
Officiële Website: dota2.com
Officiële Website Steam: http://store.steampowered.com/
[GB]Informatie/GB]
Dota 2 is een MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) of zoals Valve het heeft gestyleerd, een ARTS (Action real-time strategy) spel, bedoeld voor 5 tegen 5 arena-styled matches.
Gebaseerd op enkele (of in sommige gevallen) een klein aantal units; ook wel heroes genoemd, te besturen behoor jij samen met je team, die ook elk één unit besturen, de zogeheten Nexus van je tegenstander te vernietigen.
Om alle informatie over het spel hier uit te leggen is echt ontzettend veel uren werk, en vandaar dat ik maar iedereen die het nodig vind naar wat links zal sturen:
Alle heroes zijn hier te vinden:
Heroes
En alle items hier:
Items
Verder zijn er community-made cosmetische items voor je heroes, door te stemmen worden sommige van deze in het spel geïmplementeerd, de 'Workshop' kun je hier vinden:
Workshop
Voor een uitgebreide guide tot het genre, hebben enkele casters wat guides gemaakt.
In de video sectie van de starter post staan nog wat meer video guides.
Text introductie van Purge, bekende informatieve caster
Interface Guide
Tips & Tricks
Hero guides kun je hier vinden:
www.playdota.com (Dota 1 guides, maar ze zijn nog steeds toepasselijk op Dota 2)
www.dotafire.com (Dota 2 guides, wat makkelijker in opzoeken/interface en item icons)
F.A.Q.
- Moet ik voor dit spel betalen?
Als je in de beta wilt, ja, 25 euro.
Na launch wordt Dota 2 gratis.
Er zijn wat micro transacties voor cosmetische items en couriers, maar daar blijft het bij.
- Voor wat voor soort gamers is dit spel bedoeld?
Ik zou graag alle gamers willen zeggen, maar dit is niet geheel het geval.
Over het algemeen word in Dota 2 en andere MOBA's erg veel van teamgenoten verwacht, dus doe je huiswerk en zorg dat je de basis onder de knie hebt zodat je teamgenoten er niet onder leiden.
- Is de Dota scene competitief? Zo ja, waar kan ik matches vinden?
Dota is een erg competitief spel, er zijn bijna dagelijks tournament matches die gestreamed en gecast worden door professionele commentators.
Grote prijzen, gesponsord door vele bedrijven, en in sommige gevallen zelfs Valve.
Matches, ladders, announcements en streamlists zijn allemaal hier te vinden
joinDOTA
Ik zal de F.A.Q. updaten naar mate er meerdere vragen in de thread komen.
[GB]Screenshots/GB]
[GB]Filmpjes/GB]
Cinematic:
Video introductie van Tobi, bekende tournament caster:
Alternatieve video guide, voor als je een hekel aan Aussies hebt:
Typische Tournament Match (randomly picked), game begint @ 10:14
[GB]Reviews/Previews/Artikelen/GB]
IGN Preview
1UP
Als iemand nog wat meer 'bekende' previews/artikelen heeft, stuur me eventjes een PM en dan voeg ik ze toe.
|