Downstream attenuation

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Big Boss, 2 apr 2008.

1. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Goeiedag members van xboxworld,

Na lang zoeken op internet en werkelijk niks te hebben opgestoken heb ik besloten om hier mijn vraag te stellen. Hoe meet ik in hemelsnaam mijn downstream attenuation? Ik wil namelijk weten wat theoretisch gezien het maximaal haalbaar is qua downstream.
    Misschien handig om te weten, mijn modem is 'Alcatel Speedtouch Home', vrij antiek. Uiteraard heb ik al gekeken in de modem zelf (virtueel) maar heb daar niks kunnen vinden met betrekking tot dit onderwerp.

Groeten. Ronald

2. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  3. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb zelf dan wel geen speedtouch home, maar bij mijn linksys wag200g heb ik een status pagina. Daar heb ik een overzicht van mijn huidige adsl-verbinding met daarbij keurig de downstream attenuation.

4. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    @Lenny-t, daar kan ik slechts meten hoeveel ik maximaal momenteel kan downloaden? Met behulp van downstream attenuation kan je berekenen hoelang de koperlijn is en/of de kwaliteit ervan. Aan de hand daarvan is het mogelijk om te kijken wat de maximale snelheid is die je thuis kan behalen.
    Uiteraard heb ik al een postcodecheck gedaan, komt neer op 1500 mtr echter die kabel is natuurlijk nooit hemelsbreed gelegd. Dus vandaar dat ik het wat preciezer wil weten.

@Rox, bij de meeste modems moet het mogelijk zijn schijnbaar. [​IMG] Echter mijn modem heeft geen optie om statistieken te laten zien.

5. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Waarvoor neem je ook niet gewoon glasvezel dan heb je altijd een vaste snelheid. Maargoed het kan zijn dat in jou provincie dat niet mogelijk is.

Voor de rest:
    Minder dan 1km zou zijn: 23-24 Mbit
    1.0km = 13.81db = 23Mbit
    1.5km = 20.7db = 21Mbit
    2.0km = 27.6db = 18Mbit
    2.5km = 34.5db = 13Mbit
    3.0km = 41.4db = 8Mbit
    3.5km = 48.3db = 6Mbit
    4.0km = 56db = 4Mbit
    4.5km = 62.1db = 3Mbit
    5.0km = 69db = 2Mbit

Ik denk als je het echt correct wil weten moet je contact opnemen met je provider.

Laatst bewerkt: 5 apr 2008

Deel Deze Pagina