1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Draadloos internet

Discussie in 'Games' gestart door boomer, 16 mrt 2004.

  1. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik stel deze vraag niet voor mij, maar voor mijn broer. Hij woont in utrecht op kamers en wil ook een xbox en uiteraard xboxlive. In utrecht kun je draadloos internet krijgen alleen weet ik niet of dat werkt met xboxlive en of je dan nog een router nodig hebt etc, ik weet nog niet de nodige details want hij belde me net toen ik in de les zat, maar als iemand alvast wat tips heeft,vertel ze! Ik post later meer info (provider etc)
     
  2. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet alleen in utrecht kan draadloos hoor, maar ik weet dat er in america wel zoiets is uitgebracht, weet alleen neit of het ook in NL is. dat is namelijk een kastje dat je achter in de xbox doet en iets aansluit op je modem!!
     
  3. xboxgangsta

    xboxgangsta Reƫel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    maar we wonen in NL:p
     
  4. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7

    Zeg ik dat dan....
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    zie deze thread ... dit gaat over iswitsch ... maar alle tegen argumenten zijn hier genoemd ... draadloos internet is nog niet echt hod ... en men weet niet of het voor xbox live ondersteund word ... ik ben bang dat Live niet optimaal goed gaat werken vanwege de te hoge ping
     
  6. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    jeb volgens mij loopt daar ook een thread van ... maar dat geeft het zelfde probleem ... de snelheden kunnen ook niet gegarandeerd worden... als het om een studenten flat gaat ... zou ik toch een ultieme breedband connectie met zijn alle nemen :)
     
  8. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    die thread heb ik gestart

    ik moet wel dat xtratyme nemen als de antenne er staat (er zijn nog wat problemen met de stroomvoorziening voor de antenne)

    omdat er glasvezel kabels liggen in de wijk waar ik woon (staat ook al in die andere thread
     
  9. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    America ligt ook in Nederland, zulks in tegenstelling tot bijv. Amerika...
     
  10. Overjoyed

    Overjoyed XBW Die hard

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier een verdomde kabel door 't hele huis heen, terwijl ik ook een draadloze router heb! :mad:
     
  11. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    euh....... waar slaat dit op???

    waarom heb je dan een kabel door het hele huis heen terwijl je een draadloze router hebt?
     
  12. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    whm ... dit is een wireless adapter ... maar geen wireless internet

    wireless internet (lees door de lucht) word niet ondertsteund... vanwege de hoge ping ...welke lag veroorzaakt


    een wireless adapter daaraan tegen ... met een draadloze router wel ... (draadloos in je huis)
     
  14. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Dus je hebt bijna altijd lag met dat draadloos internet?
     
  15. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    dus ik kan met xtratyme geen live?
    de snelheden zijn 1024/1024, dat is toch wel genoeg??
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Euh... Is dat een uitspraak van jezelf of van Microsoft?

    Wireless internet (door de lucht dus), gaat met de snelheid van het licht.

    Wired internet (over de kabel dus), gaat met de snelheid van het licht.

    Het enige verschil is wat protocol overhead, maar gezien de overhead die bijv ATM met zich meebrengt (normaliter 15% tot 20%) lijkt mij het verschil tussen wireless en wired redelijk gering.

    Wireless internet over 300 meter gaat nagenoeg net zo snel als wireless internet over 300 centimeter. Als ik dus thuis een wireless router kan gebruiken tussen modem en Xbox, waarom dan niet een wireless verbinding tussen router en provider?

    Noot: Dit zijn gewoon even wat vragen die in mijn hoofd rondwaren. No criticism intended.
     
  17. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Hahaha wireless internet door de lucht gaat niet met de snelheid van het licht. Dat zou betekenen als er een flat tussen word gezet dat je de lul bent. Wireless internet gaat via radiogolven, wat langzamer is.

    Voor het beste resultaat moet je gewoon kabels pakken.
     
  18. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Zeer intrigerende post. Vooral dat "Hahaha".

    Hoe denk jij dat radiogolven door de lucht gaan? Met een dieselmotor of zo? Of hebben ze in Maastricht andere radiogolven dan in de Randstad?

    Oplossing van het raadseltje: Radiogolven gaan met de snelheid van het licht...

    Maar die "hahaha" houden we er nog even in... 8)

    /edit: Van internet geplukt, voor de duidelijkheid:

    De electromagnetische golven (of lichtdeeltjes) met de langste golflengte en de kleinste energie zijn de radiogolven. Omdat ze zo weinig energie bevatten (10-12eV tot 10-8eV), is het gemakkelijker om radiogolven als zeer grote golflengte straling te beschouwen. Omdat alle golven met de snelheid van het licht bewegen (300.000 km/s), kunnen we ook denken aan de frequentie waarmee de golftoppen ons voorbij snellen. De frequentie wordt evenredig verhoogd met de energie, dus de andere stralingen van het spectrum hebben hogere frequenties dan radiogolven. Bij radio-energie, zijn de frequenties een beetje beter handelbaar, en daarom gebruiken we deze om de verschillende radio signalen aan te duiden.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik dacht dat ik het ergens gelezen had... het probleem met wireless internet is niet de snelheid of de upload ... maar de ping... ook komt er wat vaker package loss voor ... Ik zoek vanavond even de info op ... Misschien heb ik het ergenes gelezen op tweakers :+
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    aha ... ik heb het gevonden ;) ... de wifi providers maken gebruik van een sateliet backbone waardoor je ping erg hoog word en niet geschikt voor Live

     

Deel Deze Pagina